نویسنده: آرش رستمی
// دوشنبه, ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۰

مدیر طراحی Mirror's Edge Catalyst از بخش چندنفره و ابزارهای این بازی می‌گوید

یکی از دست‌اندرکاران Mirror's Edge Catalyst به پرسش‌هایی درباره‌ی بخش چندنفره‌ی آن و نقش ورزش پارکور در این بازی پاسخ داده است. با جزئیات خبر همراه زومجی باشید.

اریک اُدِلدال (Erik Odeldahl)، مدیر طراحی Mirror's Edge Catalyst، اخیراً از طریق حساب‌کاربری الکترونیک آرتز انگلستان در توییتر، به پرسش‌هایی پیرامون این بازی جواب داد. او در پاسخ به پرسشی که در مورد بخش چندنفره مطرح شده بود، از وجود یک «المان جدید در زمینه‌ی بازی گروهی» در این اثر خبر داد و اعلام کرد که در آینده‌ی بسیار نزدیک درباره‌ی جزئیات این المان صحبت خواهد شد. در ادامه، یکی از کاربران نقش ورزش پارکور را در Mirror's Edge جدید جویا شد و پرسید که آیا گیم‌پلی بازی بیشتر بر اساس بالا رفتن از ساختمان‌ها طراحی شده یا آنکه نقش عنصر دویدن در آن پررنگ‌تر است. ادلدال خطاب به وی گفت که بازی از این لحاظ «بسیار گسترده» است و هر دو مورد را شامل می‌شود. او همچنین عنوان کرد که سازندگان، «حجم بالایی از موشن کپچر (ضبط حرکات)» را برای شبیه‌سازی تکنیک‌های رزمی و حرکات پارکور انجام داده‌اند.

ابزارهای جدید فیث (شخصیت اصلی بازی) هم مورد دیگری بود که در صحبت‌های ادلدال به آن اشاره شد. مدیر طراحی Mirror's Edge Catalyst گفت که در این اثر، همانند سری بازی‌های Metroid، مناطقی وجود دارند که «بدون استفاده از [ابزارهای ویژه] نمی‌توان به آن‌ها دسترسی داشت». او عنوان کرد که دنیای بازی «همزمان با پیشرفت داستان اصلی، گسترده‌تر می‌شود» و بازیکن می‌تواند در بعضی موارد، راه‌هایی فرعی را پیدا و از آن‌ها استفاده کند. وی همچنین به بخش مورد علاقه‌اش در حین طراحی اثر اشاره کرد و گفت که «خلاص شدن از گان‌پلی اول-شخص» برایش جالب بوده است.

ادلدال با پرسش‌هایی در مورد جلوه‌های دیداری هم روبه‌رو شد و گفت که در طراحی شهر درون بازی از موارد مختلفی از جمله «نماهای شهری مدرن» الهام گرفته است. او به سؤالاتی که درباره‌ی شباهت‌های Mirror's Edge Catalyst با نسخه‌ی اول بازی مطرح شده بودند هم پاسخ داد و گفت که «بخش مرکزی شهر» در بازی، او را به یاد نسخه‌ی اول می‌اندازد.

بازی Mirror's Edge Catalyst، که توسط استودیو دایس ساخته می‌شود، قرار است با فاصله‌ای طولانی از عرضه‌ی نسخه‌ی پیشین، در ۲۴ ماه مه (۴ خرداد) روانه‌ی بازارها شود. این بازی برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی ویندوزی قابل خریداری خواهد بود.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده