نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۳

جدول فروش هفتگی انگلستان: Quantum Break به سلطه The Division پایان داد

در حالی که صدر جدول فروش هفتگی انگلستان برای چهار هفته متوالی در اختیار The Division بود، این هفته Quantum Break توانست جایگاه نخست را تصاحب کند. با زومجی و جدول فروش هفتگی انگلستان منتهی به ۹ آوریل (۲۱ فروردین) همراه باشید.

طی هفته‌های اخیر، به دیدن نام بازی تیراندازی جدید کمپانی یوبی‌سافت یعنی The Division در صدر جدول فروش هفتگی انگلستان عادت کرده بودیم. این بازی که در مجموع از حیث فروش عملکردی عالی به ثبت رسانده، توانست برای چهار هفته پیاپی در صدر جدول باقی بماند. ولی این هفته مصادف بود با عرضه Quantum Break، جدید‌ترین محصول سم لیک و استودیو رمدی اینترتینمنت، که توانست در همین ابتدا با کنار زدن رقبای دیگرش صدر جدول را تصاحب کند. این اولین بار پس از عرضه Halo 5: Guardians است که یکی از بازی‌های منتشر شده توسط مایکروسافت توانسته به چنین جایگاهی برسد. در کمال تعجب، رتبه دوم هم در اختیار یک تازه‌وارد دیگر است؛ Dirt Rally، جدید‌ترین محصول استودیوی با‌سابقه کدمسترز که توانسته با فروش عالی، خود را به این جایگان برساند. این در حالی است که فروش Dirt Rally نسبت به نسخه قبلی سری Dirt یعنی Showdown که در سال ۲۰۱۲ عرضه شده بود، در هفته اول ۱۹۷ درصد بیشتر بوده و این مساله Dirt Rally را پس از Dirt 2 و Dirt 3، صاحب سومین افتتاحیه موفق در بین بازی‌های مجموعه Dirt می‌کند.

رتبه سوم جدول در اختیار بازی «دیویژن» است که این هفته با افتی ۴۱ درصدی از لحاظ فروش روبرو شد و دو پله در جدول نزول کرد. FIFA 16، جدید‌ترین نسخه از سری محبوب فیفا، که هفته گذشته را با یک پله صعود در رتبه سوم پشت سر گذاشت، دوباره به جایگاه چهارم بازگشت. رتبه پنجم جدول در اختیار بازی دیگری از Ubisoft یعنی Far Cry: Primal است که از جایگاه دومی هفته گذشته، به رتبه پنجم رسیده است. در جایگاه بعدی، Grand Theft Auto V دیده می‌شود که به نظر می‌رسد حالا حالا‌ها قصد ندارد از بین ۱۰ بازی پرفروش هفته انگلستان خارج شود و این هفته هم رتبه ششم را تصاحب کرده است. مکان هفتم جدول میزبان Call of Duty: Black Ops 3 و رتبه هشتم هم شاهد حضور دیگر بازی بخش ورزشی الکترونیک آرتس یعنی EA Sports UFC 2 است. یوبی‌سافت یک نماینده دیگر هم با نام Tom Clancy’s Rainbow 6: Siege در رتبه نهم جدول این هفته دارد که از قضا طی هفته‌های گذشته نیز عضو ثابت جدول بوده و در رتبه پایانی هم نام بازی Star Wars: Battlefront، شوتر چند‌نفره استودیوی دایس و کمپانی الکترونیک آرتس دیده می‌شود.

در ادامه می‌توانید جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان را در هفته منتهی به ۹ آوریل مشاهده کنید:

رتبه‌ی فعلی
رتبه‌ی قبلی
نام بازی
نکته‌ی قابل ذکر

۱

تازه‌وارد
Quantum Break
صدرنشینی در اولین حضور و تبدیل شدن به بهترین IP استودیو‌های مایکروسافت در نسل هشت

۲

تازه‌وارد
Dirt Rally
۱۹۷ درصد فروش بیشتر نسبت به نسخه قبلی سری و کسب رتبه دوم در اولین حضور

۳

۲
Tom Clancy's The Division
افت ۴۱ درصدی و قرار گرفتن در رتبه سوم پس از چهار هفته صدرنشینی

۴

۱
FIFA 16
ادامه حضور در رتبه‌های بالای جدول

۵

۳
Far Cry: Primal
سه پله سقوط نسبت به هفته گذشته

۶

۲
Grand Theft Auto V
ادامه حضور قدرتمند در جدول

۷

۲
Call of Duty Black Ops 3
-

۸

۲
EA Sports UFC 2
-

۹

۱
Tom Clancy’s Rainbow 6: Siege
-

۱۰

۳

Star Wars Battlefront
-

معرفی بازی‌های جدید این هفته:

بازی Quantum Break

Quantum Break:

با اینکه شاید «کوانتوم بریک»، جدید‌ترین محصول استودیوی خوش‌نام رمدی، نتوانسته باشد خیلی نظر مثبت منتقدان را جلب کند، با این حال از نظر فروش عملکرد بسیار عالی از خود به ثبت رسانده و در اولین هفته انتشار، به صدر جدول فروش هفتگی انگلستان رسیده است. این بازی جدید‌ترین ساخته سم لیک است که گیمر‌ها خاطرات خیلی خوبی با آثار پیشین وی مثل Alan Wake و Max Payne دارند. بدون شک موردی که جذابیت زیادی به Quantum Break بخشیده، عرضه یک سریال همراه با آن است که به صورت آنلاین در حین بازی دانلود می‌شود و سازندگان، تماشای آن را برای فهم کامل داستان ضروری می‌دانند. امکان دستکاری در زمان و صحنه‌های اکشن بازی هم دیگر المان‌هایی هستند که در کوانتوم بریک به چشم می‌خورند؛ به همین دلیل هم فارغ از بحث نمره، تجربه این بازی خالی از لطف نیست.

کوانتوم بریک همچنین یک رکورد جدید به نام خود ثبت کرده و توانسته به موفق‌ترین IP نسل هشتمی ساخته شده توسط استودیو‌های مایکروسافت تبدیل شود. این بازی هم‌اکنون بر روی ایکس‌باکس وان و ویندوز 10 قابل انجام است.

 

بازی DIrt Rally

Dirt Rally:

کدمسترز یکی از استودیو‌هایی است که همواره بازی‌های بسیار باکیفیتی در سبک رانندگی عرضه کرده و یکی از ریشه‌دار‌ترین و در عین حال بهترین مجموعه‌های این استودیو هم Dirt است. با اینکه این سری در نسخه‌های پیشین کمی متزلزل ظاهر شده و به نوعی از مسیر اصلی خود خارج شده بود، ولی انتشار Dirt Rally مجددا نشان داد که Codemasters با درس گرفتن از اشتباهات گذشته، دوباره یک بازی مسابقه‌ای عالی خلق کرده است. این بازی از فروردین ماه سال گذشته به صورت دسترسی پیش از موعد (Early Access) بر روی استیم عرضه شده بود و نسخه نهایی پی‌سی هم اواخر ۲۰۱۵ به صورت دیجیتالی منتشر شد. با این حال نسخه‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 این بازی و همچنین نسخه فیزیکی پی‌سی، طی هفته گذشته منتشر شدند و با فروش عالی باعث شدند تا نام این اثر، در رتبه دوم جدول فروش هفتگی انگلستان دیده شود.

اگر از طرفداران بازی‌های ریسینگ شبیه‌سازی هستید، این روز‌ها اثری بهتر از Dirt Rally نصیبتان نخواهد شد.

تهیه شده در زومجی با استفاده از جدول رسمی وب‌سایت چارت ترک


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده