نویسنده: عارف حسین پور
// جمعه, ۲۷ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۰

Final Fantasy 9، یکی از بهترین‌های این مجموعه، برای پی سی منتشر شد

بازی Final Fantasy 9 که به عقیده خیلی‌ها بهترین شماره از سری پرطرفدار Final Fantasy است، هم‌اکنون از طریق استیم برای رایانه‌های شخصی در دسترس است. برای اطلاع از جزییات این خبر با زومجی همراه باشید.

بازی نقش‌آفرینی فانتزی Final Fantasy IX ابتدا در سال ۲۰۰۰ برای کنسول پلی‌استیشن منتشر شد. این بازی که بیشترین میانگین امتیازات در بین بازی‌های Final Fantasy را در اختیار دارد، اکنون با جلوه‌های بصری باکیفیت‌تر و چند ویژگی جدید برای رایانه‌های شخصی نیز منتشر شده است. طبق توضیحاتی که در صفحه استیم این بازی ارائه شده، نسخه پی سی Final Fantasy 9 دارای هفت قابلیت تقویتی است که شامل گزینه‌های افزایش سرعت بازی و همچنین حالت بدون مبارزه می‌شوند. سیستم ذخیره خودکار به این بازی اضافه شده و میان‌پرده‌های سینمایی و مدل شخصیت‌ها نیز با کیفیت HD بازسازی شده‌اند.

Final-Fantasy-IX-54625

گفتنی است جدیدترین شماره از مجموعه Final Fantasy که با نام Final Fantasy 15 شناخته می‌شود، در تاریخ ۳۰ سپتامبر (۹ مهر) برای پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان منتشر خواهد شد. درباره نسخه پی سی این بازی هم صحبت‌هایی به میان آمده، اما ظاهرا اسکوئر انیکس (Square Enix) تصمیم قطعی در این باره نگرفته است.

Final Fantasy XV ابتدا در سال ۲۰۰۶ و با نام Final Fantasy Versus XIII معرفی شد. قرار بود این بازی در سری فرعی Fabula Nova Crystallis (یک مجموعه فرعی از Final Fantasy که شامل شخصیت‌ها و دنیاهای متفاوتی است) ساخته و عرضه شود، اما روند توسعه آن برای مدتی نسبتا طولانی با مشکل مواجه شد. سرانجام اسکوئر انیکس در نمایشگاه E3 سال ۲۰۱۳ این بازی را به عنوان Final Fantasy XV معرفی کرد.

هاجیمه تاباتا، کارگردان Final Fantasy 15 به تازگی اظهار داشت که فاینال فانتزی یک مجموعه در حال مرگ است. او گفت:

زمانی که ما کار بر روی Final Fantasy XV را آغاز کردیم، [این مجموعه] بحرانی‌ترین شرایط ممکن را داشت؛ هیچ افزایشی در تعداد طرفداران این سری دیده نمی‌شد. تصویر واقعا شفافی از نام Final Fantasy وجود نداشت. حقیقت این است که موقعیت فعلی، مناسب و مورد پسند ما نیست، بلکه بسیار بحرانی و جدی‌تر از چیزی است که ما در ابتدا فکر می‌کردیم. ما پس از انجام تجزیه و تحلیل‌ها متوجه شدیم که فاینال فانتزی یک مجموعه در حال مرگ و رنگ‌پریده‌ است.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده