نویسنده: کامیار صیاد
// شنبه, ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰

منتظر آپدیت بزرگ ایکس باکس وان‌ در فصل بهار باشید

از ابتدای عرضه کنسول ایکس باکس وان تا امروز مایکروسافت تلاش کرده که به صورت ماهیانه، بروزرسانی‌های مختلف و کلیدی را برای بهبود هر چه بیشتر کنسول خود ارائه کند. حالا جدیدترین آپدیت این کنسول که برای بهار در نظر گرفته شده حاوی تغییراتی کلیدی است.

بروزرسانی بعدی ایکس‌باکس وان که برای انتشار در فصل بهار برنامه‌ریزی شده شامل امکانات و بهبودهای مهمی خواهد بود. این خبر در حالی منتشر شده که مایک ایبارا، مدیر فنی و برنامه‌ریزی ایکس‌باکس در توییتر خود اعلام کرد این آپدیت که در راستای بروزرسانی سالگرد انتشار ویندوز 10 آماده شده، اواخر ماه می یا اوایل ژوئن (خرداد ۱۳۹۵) در اختیار کاربران عضو برنامه پیش‌نمایش ایکس‌باکس وان قرار می‌گیرد و حاوی «ویژگی‌های کلیدی مرتبط با بازی‌ها» خواهد بود.

windows10-anniversary

البته هنوز لیست کاملی از امکانات جدید این آپدیت منتشر نشده، اما می‌توان انتظار داشت که با این بروزرسانی، ایکس‌باکس وان به یک کیت توسعه دهنده تبدیل شود؛ قابلیت پخش موسیقی در پس‌زمینه و استفاده از دستیار دیجیتالی کورتانا از دیگر ویژگی‌هایی هستند که احتمالا با آپدیت بهار به کنسول مایکروسافت اضافه می‌شوند. در کنفرانس بیلد 2016، فیل اسپنسر، مدیر بخش ایکس‌باکس گفته بود مایکروسافت در نمایشگاه 2016 E3 که در ماه ژوئن (خرداد) برگزار می‌شود، جزئیات بیشتری از این بروزرسانی منتشر خواهد کرد، مایکروسافت چندی پیش تاریخ برگزاری کنفرانسش در نمایشگاه E3 را اعلام کرده بود.

ایکس‌باکس وان از ماه نوامبر ۲۰۱۵ (آبان ۱۳۹۴) به سیستم عامل ویندوز 10 ارتقا پیدا کرد و به جمع پلتفرم‌های پکپارچه ویندوز پیوست. بروزرسانی بهار این کنسول مربوط به رایانه‌های شخصی نیز می‌شود و ویژگی‌هایی مثل استفاده بهتر از قلم استایلوس، بهبود در مرورگر اج (Edge) و پشتیبانی از هولولنز را برای ویندوز 10 به همراه دارد.

منبع:GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده