// شنبه, ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۰

صدرنشینی The Division در جدول فروش بازی‌های ویدیویی ماه مارس در آمریکا

موسسه آماری و تحلیل بازار NPD در جدیدترین گزارش خود به معرفی پرفروش‌ترین نسخه فیزیکی بازی‌های ویدیویی ماه مارس در کشور ایالات متحده آمریکا پرداخته است که The Division از کمپانی یوبی‌سافت در صدر قرار دارد. با زومجی و جزئیات این گزارش همراه باشید.

بر طبق گزارش موسسه آماری و تحلیل بازار ان‌پی‌دی، که کار خود را از سال ۱۹۶۶ و با هدف بررسی بازارهای متعددی از جمله سرگرمی، تکنولوژی و بازی‌های ویدیویی آغاز کرده است، بازی The Division توانسته جایگاه اول جدول پرفروش‌ترین نسخه فیزیکی بازی‌های ماه مارس (اسفند ۱۳۹۴ تا فروردین ۱۳۹۵) را به نام خود ثبت کند. نکته جالب توجه در این گزارش سقوط بازی Call of Duty: Black Ops III از رتبه دوم به رتبه نهم و حذف Street Fighter V از جدول ۱۰ بازی پرفروش ماه مارس است.

بازی‌های Far Cry Primal،The Legend of Zelda: Twilight Princess HD, ،Grand Theft Auto V و EA Sports UFC 2 در رتبه‌های دوم تا پنج این لیست قرار گرفته‌اند. لیام کالاهان، تحلیل‌گر موسسه ان‌پی‌دی اعلام کرده است که فروش نسخه فیزیکی بازی‌های ویدیویی در ماه مارس امسال نسبت به دوره مشابه در سال گذشته با رشد هشت درصدی روبه‌رو شده است و از رقم ۳۹۵/۴ میلیون دلار به ۴۲۵/۸ میلیون دلار افزایش یافته است. همچنین فروش کلی بازی‌های جدید به میزان ۲۶ درصد افزایش داشته است و فروش بازی‌هایی که در سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ عرضه شده، رشدی ۲۶ درصدی نسبت به دوره مشابه در سال گذشته داشته‌اند.

کالاهان به این نکته اذعان می‌کند که بازی The Division توانسته است لقب موفق‌ترین بازی سری «تام کلنسی» در اولین ماه انتشار را به خود اختصاص دهد. در مقام مقایسه لازم به ذکر است که فروش این بازی ۴۰ درصد بیشتر از Rainbow Six: Vegas 2، دومین بازی پرفروش سری «تام کلنسی» است. علاوه بر این، به واسطه استقبال پرشور طرفداران از بازی‌های The Division و Far Cry: Primal، کمپانی یوبی‌سافت به عنوان برترین ناشر نرم‌افزار در سه ماهه اول ۲۰۱۶ معرفی شده است. محصولات این کمپانی از نظر تعداد به میزان ۱۳۰ درصد افزایش فروش داشته‌اند و براساس واحد پول دلار، درآمد این کمپانی بیش از ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.

سخنگوی کمپانی نینتندو با اشاره به فروش بیشتر The Legend of Zelda: Twilight Princess HD در ماه اول عرضه نسبت به تمام بازی‌های کنسول Wii U مانند Super Smash Bros ، Super Mario Maker و Mario Kart 8، در مورد میزان فروش بازی‌های کنسول‌های این کمپانی توضیحاتی داده که به شرح زیر است:

با استقبال کم نظیر طرفداران از Twilight Princess HD، سی‌امین سال سری  The Legend of Zelda شروعی فوق‌العاده داشته است و همچنان به عنوان یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین سری‌های صنعت بازی‌های ویدیویی شناخته خواهد شد. این بازی و بازی Hyrule Warriors Legends که برای سیستم‌های خانواده Nintendo 3DS عرضه شده است، در مجموع ۴۰۰ هزار نسخه فروش داشته‌اند.

The-Division

در پایان می‌توانید ده بازی پرفروش ماه مارس در بازار ایالات متحده آمریکا را مشاهده کنید:

  • The Division (پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی)
  • Far Cry Primal (پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی)
  • The Legend of Zelda: Twilight Princess HD (پلتفرم: Wii U)
  • Grand Theft Auto V (پلتفرم: پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 3، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس 360 و رایانه‌های شخصی)
  • EA Sports UFC 2 (پلتفرم: پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان)
  • MLB The Show 16 (پلتفرم: پلی‌استیشن 4 و پلی‌استیشن 3)
  • Pokken Tournament (پلتفرم: Wii U)
  • NBA 2K16 (پلتفرم: پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 3، ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس 360)
  • Call of Duty: Black Ops 3 (پلتفرم: پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 3، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس 360 و رایانه‌های شخصی)
  • Minecraft (پلتفرم: پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 3، ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس 360)

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده