نویسنده: پدرام بهادری
// دوشنبه, ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۴۵

نمونه واقعی اسلحه الکترونیکی کنسول NES نینتندو ساخته شد

یکی از طرفداران بازی‌های ویدیویی اقدام به ساخت نمونه‌ای واقعی از اسلحه الکترونیکی کنسول NES نینتندو کرده است. در ادامه خبر با زومجی همراه باشید تا نگاهی به این اسباب‌بازی خطرناک داشته باشیم.

خیلی از بازیکن‌ها با تفنگ الکترونیکی کنسول NES نینتندو که با نام «ان‌ ای‌ اس زپر» (NES Zapper) شناخته می‌شد و در بازی‌هایی مثل Duck Hunt مورد استفاده قرار می‌گرفت، خاطرات زیادی دارند. حالا نمونه واقعی این سلاح ساخته شده است. این تفنگ که برای اولین بار روی صفحه فیسبوک اتحادیه صنفی Precision، شرکتی خصوصی واقع در ایالت تگزاس، قرار گرفت، شباهت بسیاری به سلاح مخصوص بازی نینتندو دارد.

ان‌ای‌اس زپر که یک وسیله جانبی کنسول NES بود، در سال ۱۹۸۴ میلادی ابتدا در ژاپن و کمی بعد در ایالات متحده آمریکا عرضه شد. ان‌ای‌اس زپر به گیمر‌ها این امکان را می‌داد تا با گرفتن سلاح به سمت تلویزیون، به اهداف روی صفحه شلیک کنند.

نمونه واقعی ساخته شده از Nes Zapper

از آن زمان تا به امروز، بسیاری از علاقه‌مندان و مشتاقان بازی با انجام تغییراتی در این سلاح، آن را برای استفاده در بازی‌های جدیدتر آماده کرده‌اند اما هیچکس انتظار آن را نداشت تا روزی شخصی از این وسیله بازی، سلاحی واقعی بسازد. خبر ساخت این سلاح (که تصویرش را در بالا مشاهده می‌کنید) در شبکه‌های اجتماعی به خصوص فیسبوک با عکس‌العمل‌های متفاوتی از سوی کاربران مواجه شده است. برخی ایده ساخت چنین سلاحی را اشتباه دانسته و نگران خطرات احتمالی هستند، در حالی که گویا بعضی دیگر به دنبال خریداری یک نمونه واقعی از آن هستند. یکی از کاربران در کامنتی این گونه نوشت:

به خاطر وجود چنین سلاحی است که نیرو‌های پلیس وقت کافی ندارند تا تصمیم بگیرند که آیا تفنگ واقعی و یا اسباب بازی است.

شخص دیگری نیز نوشت:

ساخت این سلاح اشتباه و بی‌ارزش است! نه تنها ممکن است کودکان در تشخیص واقعی یا قلابی بودن سلاح با مشکل مواجه شوند، تصور کنید که نیروهای قانون و پلیس با فرض قلابی بودن این سلاح، جان خود و اطرافیانشان را از دست بدهند.

به نظر می‌رسد این اسلحه که بر اساس نمونه‌ای تغییر یافته از مدل معروف  گلاک(Glock) ساخته شده طرفداران زیادی پیدا کرده است، چون تعداد افرادی که مایل به تهیه آن هستند از مخالفانش بیشتر است. با این وجود، نگرانی‌های ناشی از ساخت این سلاح و انتشار خبر آن در شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک، می‌تواند معقولانه باشد. یک سال و نیم پیش بود که کودکی 12 ساله به نام تیمر رایس در ایالت اوهایو به ضرب گلوله توسط مامور پلیس کشته شد چرا که او سلاح واقعی را با تفنگ اسباب‌بازی کودک اشتباه گرفته بود.

در ادامه می‌توانید ویدیویی مربوط به NES Zapper را تماشا کنید. این ویدیو در واقع یک تبلیغ تلویزیونی قدیمی برای بازی Duck Hunt است.

 

نظر شما در مورد این سلاح و ساخت نمونه‌های واقعی از سلاح‌های اسباب‌بازی چیست؟

منبع: Mashable


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده