نویسنده: میثم سبحانی
// پنجشنبه, ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۰

تماشا کنید: بازیکنان بازی The Division به دلیل سوءاستفاده از باگ مأموریت Falcon Lost جریمه خواهند شد

بازی The Division که این روزها کاربران زیادی را به خود جذب کرده است، در کنار زیبایی و گیرایی از مشکلات فنی بسیاری رنج می‌برد که این مشکلات زمینه سواستفاده برخی از بازیکنان را ایجاد کرده‌است. با زومجی همراه باشید.

یوبی‌سافت اعلام کرد که آن‌دسته از بازیکنان بازی The Division که در اولین مأموریت حمله بازی با نام Falcon Lost از نقص فنی موجود در این مأموریت سوء‌استفاده کرده‌اند، جریمه خواهند شد، اما بازیکنان معتقدند که یوبی‌سافت باید به خاطر این موضوع سرزنش شود و نه بازیکنان.

بر اساس پستی در انجمن رسمی بازی، مدیر انجمن، ناتچای استاپرز عنوان کرد که سوءاستفاده از این نقص فنی نوعی تقلب است و تخطی از مرام‌نامه و منشور اخلاقی بازی به حساب می‌آید. او گفت:

ما در تلاش برای رفع هر چه زودتر این مشکل هستیم، اما مشخصا این سوءاستفاده برخی بازیکنان، تجاوز از اصول منشور اخلاقی ما است و در حال حاضر گروه در حال بررسی تمام گزینه‌های موجود برای تنبیه آن‌ دسته از کاربرانی است که از این نقص سوءاستفاده کرده‌اند.

مأموریت Falcon Lost در بروزرسانی ماه آوریل بازی معرفی شد و این مأموریت برای جمع‌آوری امتیازات تکمیلی سطح‌ بالای بازی، آن‌هم برای یک‌بار، در هر هفته طراحی شده است. داستان این باگ از این قرار است که در مأموریت Falcon Lost بازیکنان می‌توانستند با استفاده از سپر ضد‌شورش (Riot Shield) مستقیماً از دیوار عبور کنند و به سرعت مأموریت را به پایان برسانند. در نتیجه می‌توانستند بسیار سریع‌تر از زمانی که در نظر گرفته شده خود را به محل سقوط غنائم برسانند. چگونگی انجام این کار در ویدیوی زیر نشان داده شده‌است:

|

در پاسخ به بیانیه یوبی‌سافت، برخی از بازیکنان به نشانه اعتراض، اذعان داشتند که آن‌ها نباید به دلیل اشتباه طراحان و توسعه‌دهندگان در کدنویسی و طراحی بازی توبیخ شوند. برخی از آنها حتی متذکر شدند که مرام‌نامه یا همان منشور اخلاقی بازی که یوبی‌سافت به آن اشاره می‌کند، آشکارا در منوی بازی در دسترس نیست و خیلی از آن‌ها تا به حال آن را ندیده‌اند. یکی از کاربران انجمن رسمی بازی The Division با نام کاربری Cipher_Sierra گفت:

به‌عنوان شخصی که این مأموریت را در حالت سخت آن، به هر دو روش معمولی و استفاده از باگ، انجام داده‌ام باید بگویم که مجازات کورکورانه‌ی بازیکنان به خاطر سوءاستفاده از این باگ کاملاً غیرمنطقی و غیرمنصفانه است. من تا به حال اصلاً این مرام‌نامه را نخوانده‌ام، آن‌ها تا به حال حتی یک‌بار هم در منوی بازی به آن اشاره‌ای نکرده‌اند و در هیچ کجای بازی درباره‌ی این منشور اخلاقی هشداری داده نشد. اما حالا می‌بینم که شما به جای بررسی و رفع مشکل کدهای اشتباه بازی، انگشت اتهام را به سوی ما بازیکنان بازی می‌گیرید! آیا من باید به خاطر استفاده از ماسکی که از روز نخست نمی‌دانم چرا دائما بازسازی می‌شود و از بین نمی‌رود، جریمه شوم؟ پس این وسط بی‌مسئولیتی شما چه می‌شود؟ یا شاید شما از ما بازیکنان انتظار دارید در مناطقی از بازی که فاقد جمعیت یا توده مردم است به انجام بازی بپردازیم تا مشکل و باگی هم به وجود نیاید.

در صفحه بازی در وب‌سایت ردیت بازیکن دیگری هم‌چنین گفته است که یوبی‌سافت باید به جای جریمه بازیکنان، خود را سرزنش و ملامت کند. او گفت:

این موضوع واقعاً من را آزار می‌دهد که ببینم یک مدیر انجمن رسمی بازی به جای عذرخواهی به خاطر خراب‌کاری تمام عیار در کدنویسی و توسعه بازی، آن هم بازی‌ که به عنوان یک محصول نهایی و کامل به بازار عرضه شده‌است، در یک حرکت فرار به جلو، تمام ایرادات موجود در بازی، از جمله عدم توازن بازی و اشکالات فنی آن که ممکن است در هر لحظه از انجام بازی، از این محصول بنجل‌شان سر بزند را به گردن کاربران می‌اندازد. آن هم کاربرانی که به خاطر این بازی پول پرداخت کرده‌اند.

برخی دیگر از بازیکنان پیشنهاد کرده‌اند که یوبی‌سافت خیلی ساده سیستمی را اجرا کند که بازیکنان برای تخطی‌های آینده جریمه شوند. از آن زمانی که سوءاستفاده از باگ، توازن بازی در بخش چندنفره را جابه‌جا کرد، خیلی از بازیکنان را مجبور به سوءاستفاده از نقص‌های فنی بازی کرد، که با اجرای این سیستم می‌توان امیدوار بود که بازی هم‌چنان رقابتی باقی بماند. اما جریمه آن‌ها تنها به دلیل جذاب نگه‌داشتن بازی به هر قیمتی، مضر و غیرمنطقی است و کاربران مخالفت می‌کنند.

البته تاکنون یوبی‌سافت اعلام نکرده که چه مجازاتی را برای این افراد در نظر گرفته و چه زمانی آن را اجرا خواهد کرد. بروزرسانی ماه آوریل بازی The Division مشکلات متعددی را به همراه داشت. برخی بازیکنان گزارش داده‌اند که کاراکترشان در هنگام بازی به ناگاه ناپدید می‌شود و هم‌چنین چالش‌های روزانه بازی نیز ناگهان محو می‌شوند.

البته این مشکلات تا حدودی رفع شده‌است. پچ جدید بازی که اخیرا ارائه شده، نخستین بروزرسانی بزرگ بازی از زمان عرضه آن در ماه مارس بود که محتوا و ویژگی‌های جدیدی به بازی اضافه کرد.

به هر حال مأموریت Falcon Lost که شامل تمام این مشکلات بود، اولین نسخه از سری مأموریت‌های در دست ساخت یوبی‌سافت است که در سبک یورشی و حمله‌ای ارائه می‌شوند. مأموریت بعدی Conflicts نام دارد و در ماه می (اردیبهشت / خرداد) منتشر می‌شود. پس از آن یوبی‌سافت قصد دارد بسته‌های الحاقی پولی دیگری را در تابستان و فصل‌های بعد از آن منتشر کند.

نظر شما چیست؟ آیا شما با این اقدام یوبی‌سافت موافقید، یا که در این منازعه حق را به بازیکنان می‌دهید؟

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده