// شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۰

مدیر کمپانی جی فینیتی: ایکس باکس وان ۱۸ میلیون واحد در سطح جهان فروخته است

مدیر کمپانی جی‌فینیتی، فعال در حوزه ورزش‌های الکترونیک (eSports)، در تازه‌ترین اظهارات خود از آمار فروش ۱۸ میلیون واحدی کنسول ایکس‌باکس وان خبر داده است. این رقم کمتر از ۲۰ میلیون واحد گزارش شده توسط وی‌جی‌ چارتز است. در ادامه با زومجی همراه باشید.

با امتناع مایکروسافت از ارائه آمار دقیق فروش کنسول ایکس‌باکس وان در سطح جهان، اکنون تنها منبع قابل استناد رسانه‌ها برای مقایسه میزان موفقیت‌ این کنسول‌ نسل هشتم، گزارشات منتشر شده توسط شرکت‌های متفرقه (Third Party) است. تاکنون، با توجه به صحبت‌ها و گزارشات ناشران، سازمان‌ها و تحلیلگران می‌دانیم که ایکس‌باکس وان فروشی در حدود ۱۹ تا ۲۰ میلیون واحد در سطح جهان داشته است. با این حال، اکنون طبق گفته‌ی مدیر اجرایی کمپانی ورزش‌های الکترونیک جی‌فینیتی (Gfinity) ظاهرا این کنسول فروشی در حدود ۱۸ میلیون واحد را در جهان تجربه کرده است.

با انتشار این سخنان، جی‌فینیتی اکنون با انتشار بیانیه‌ای تایید کرده که این «رقم اعلامی و تایید شده توسط مایکروسافت نبوده» و «بیانیه‌ی امروز برپایه‌ی منابع مستقل منتشر شده در اوایل سال جاری»‌ است. در هر حال، در صورتی که رقم اعلامی ۱۸ میلیون را دقیق فرض کنیم، با توجه به آمار ۳۶ میلیونی اعلام شده توسط سونی از فروش پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان به انداز‌ه‌ی نیمی از کنسول نسل هشتم سونی فروش کرده است. با این حساب، کنسول Wii U با فروش ۱۳ میلیونی در جایگاهی نزدیک نسبت به ایکس‌باکس وان قرار دارد.

هرچند احتمال اشتباه بودن آمار اعلام شده وجود دارد. با این حال، تازمانی که مایکروسافت خود به صورت مستقیم اقدام به ارائه آماری دقیق نکند؛‌ ما چاره‌ای جزء استناد به آمار شرکت‌های متفرقه نداریم. بعد از اعلام فروش ۵۵ میلیونی پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان توسط مدیر ارشد مالی شرکت الکترونیک آرتز، کمپانی مد کَتز از فروش ۶۰ میلیون واحدی این دو کنسول در سطح جهان خبر داده بود. با گذشت چند ماه از این موضوع دو شرکت سونی و مایکروسافت اقدام به انتشار آمار جدیدی در رابطه با عملکرد خود نکرده‌اند.

منبع: GamingBolt


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده