نویسنده: محسن بیگی نیا
// یکشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۴۵

آپدیت جدید Halo 5 بخش تک نفره بازی را متعادل می‌کند

استودیوی 343 اینداستریز (343 Industries)، پس از عرضه بتای حالت Warzone Firefight برای بازی Halo 5: Guardians، حالا تصمیم گرفته آپدیتی را برای بالانس هوش مصنوعی حالت تک‌نفره این بازی عرضه کند. با زومجی و جزییات این خبر همراه باشید.

آپدیت جدید هیلو 5 برخی متعادل‌سازی‌های لازم برای بخش تک‌نفره بازی را به همراه خواهد داشت. برای مثال بر اساس گفته‌های استودیوی 343 اینداستریز، بخش Co-Op بازی سخت‌تر از چیزی که در ابتدا مورد نظر بوده از کار درآمده و بخش تک‌نفره آن نیز بیش از حد آسان است. این به‌روزرسانی درجه سختی بازی برای هر دو حالت تک‌نفره و Co-Op را متعادل خواهد کرد. علاوه بر اینها استودیوی 343 اینداستریز اعلام کرد:

درگیری با «کاوننت‌ها» به صورت کلی از رویارویی با «فوررانرها» آسان‌تر است، «الیت‌ها» زیر آتش هم تیمی‌ها بیش از حد سریع از پا در می‌آیند و «گرانت‌ها» و «جکال‌ها» نیز خطرات بیش از حد کوچکی محسوب می‌شوند.

بنابراین باید انتظار دیدن برخی تغییرات در این قسمت‌ها را هم داشته باشیم. یکی از مأیوس‌کننده‌ترین مشکلات بازی این بود که بازیکنان در حال رویارویی با فوررانرها، رد دشمنان را گم می‌کردند و به وسیله یکی از آن‌ها که به پشت سرشان می‌رفت کشته می‌شدند. 343 اینداستریز در این بخش از بازی هم تغییراتی را اعمال خواهد کرد. در ادامه فهرست کامل تمام تغییراتی را که با آپدیت آینده‌ی هیلو 5 اِعمال می‌شوند، مشاهده می‌کنید:

مشکلات

  • بازیکن‌ها و منتقدان به طور یک صدا از «واردن» به عنوان یک دشمن سخت در درجات سختی بالاتر یاد کرده‌اند؛ بخصوص جنگ با سه واردن در اواخر بازی بسیار دشوار است. در واقع این سختی بیش از حد، بخاطر خود واردن است؛ دفاع در برابر حملات او سخت است، رفتن به پشت واردن و تیراندازی کردن کار هر کسی نیست و سپر جلویی او نیز بادوام است. این موضوع همچنین بخاطر دیگر دشمنان حمایت‌کننده است که جای هیچ‌گونه نفس کشیدنی را باقی نمی‌گذارند (وقتی در حال جاخالی دادن از حملات واردن هستید، شلیک مستمر پرتوهای مرگبار از سوی ربات‌های کوچک، کار را بسیار سخت می‌کند).
  • بازی Co-Op دونفره کمی بیش از چیزی که مورد نظر بوده سخت‌ شده،  اما بخش تک‌نفره بیش از حد آسان است.
  • «استورم رایفل‌ها» بسیار دقیق هستند و شلیک‌های متوالی و طولانی دارند و در صورتی که دشمنان یک بازیکن ساکن را مورد هدف قرار دهند، تجربه‌ای نامناسب را ایجاد خواهند کرد.
  • بازیکن‌ها ممکن است رد دشمنان را در رویارویی با فوررانرها گم کنند و به وسلیه دشمنی که پشت سر آن‌ها رفته است کشته شوند. «سولجرها» (گونه‌ای از فوررانرها که چالاکی زیادی هم دارند) قادر هستند برای اخلال در نشانه‌گیری شما به صورت متناوب تله‌پورت کنند و «کراولرها» نیز دشمنانی  با قدرت تحرک بالا برای مدت زمان نسبتاْ طولانی، جنگ نزدیک  و کشنده هستند که برای از پا درآوردنشان نیاز به هدف‌گیری خواهد بود.
  • برخی از بخش‌های بازی با وسیله‌ی نقلیه بسیار سخت‌تر از دیگر بخش‌ها بودند. هوش مصنوعی خودی اغلب پشت تیربار «وارتاگ‌» کشته می‌شد، در نتیجه بخش‌های مربوط به وارتاگ‌سواری در حالت تک‌نفره ناامیدکننده بودند. بخصوص برخی از مواقع که چندین دشمن با سلاح‌های هدایت‌شونده، توانایی شلیک به سمت وارتاگ به صورت همزمان را داشتند.
  • در حالت Co-Op دو یا سه نفره، هوش مصنوعی یاران خودی ممکن بود بین بازیکنانی که به طور مداوم مشغول زدن دکمه‌ی Call for Help بودند جا‌به‌جا شود.
  • به طور کلی، این آپدیت برای متعادل کردن افزایش ناگهانی سختی بازی و همچنین ایجاد حس جذابیت بیشتر یا کم کردن حس ناامیدی در هنگام مواجهه با برخی دشمنان خاص، منتشر می‌شود.

تغییرات اختصاصی

تغییرات مربوط به دشمنان، به طور مشابه روی هوش مصنوعی دشمن‌ها در بخش Warzone نیز اعمال خواهند شد. تیم Warzone مشغول تست عملی این تنظیمات بوده است و تمامی بازخوردها زیر نظر گرفته می‌شود.

  • کاهش ملایم سختی بخش دونفره‌ی بازی.
  • افزایش ملایم سختی بخش تک‌نفره‌ی بازی.
  • جاخالی دادن در برابر حملات واردن اندکی آسان‌تر شده است، بخصوص در درجات سختی پایین‌تر:
    1. شلیک لیزری، اهداف متحرک را با دقت کمتری ردگیری می‌کند.
    2. بمب‌های جاذبه قدرت ردگیری کمتری دارند.
    3. ضربات نزدیک برد نسبتاً کمتری خواهند داشت.
  • کشتن واردن‌ها از روبرو اندکی راحت‌تر شده است.
  • آسیب‌رسانی «فوکوس تورت هوش مصنوعی» (AI Focus Turret) کاهش یافته است.
  • تأثیرگذاری «استورم رایفل» (Storm Rifle)، «سوپرِسُور» (Suppressor) و «لایت رایفل» (Light Rifle) هوش مصنوعی کمتر شده است:
    1. استورم رایفل هوش مصنوعی: شلیک‌ها کوتاه‌تر هستند، تیرها بیشتر پخش می‌شوند و با سرعت کمتری حرکت می‌کنند.
    2. سوپرِسُور  هوش مصنوعی: شلیک‌ها طولانی‌تر هستند، تیرها قابلیت ردگیری کمتری دارند، کراولرها با این اسلحه تأثیرگذاری کمتری نسبت به سولجرها دارند.
    3. شلیک‌های هوش مصنوعی با لایت رایفل کوتاه‌تر هستند.
  • تأثیرگذاری «پلاسما پیستول» (Plasma Pistol)، «نیدلر» (Needler) و «بیم رایفل» (Beam Rifle) هوش مصنوعی بیشتر شده است:
    1. پلاسما پیستول هوش مصنوعی: دقت و آسیب‌رسانی کمی بیشتر شده.
    2. نیدلر هوش مصنوعی: هوش مصنوعی الان شلیک‌های طولانی‌تری دارد (برای مثال می‌تواند بازیکن‌ها را در درجه سختی هیروئیک و بالاتر از پا در بیاورد.) آسیب‌رسانی آن اندکی بیشتر شده.
    3. بیم رایفل هوش مصنوعی: آسیب‌رسانی اندکی بیشتر شده (بیشتر باعث خواهد شد تا در درجه سختی هیروئیک یا بالاتر بازیکن به جای سه شلیک با دو شلیک از پا درآید و در واقع به جکال‌ها اجازه خواهد داد راحت‌تر آنها را بکشند.)
  • یک انیمیشن تکل به الیت‌های دارای شمشیر نوری اضافه شده است (با تشکر از پت جیلت برای ساخت انیمیشن زیبای تکل با شمشیر):
    • به جای  ایستادن برای رفتن به سمت یک هدف در حال حرکت، الیت‌ها خواهند توانست در حین حرکت تکل کنند.
  • زیادتر شدن ماندگاری الیت، الیت آفیسر و سولجر آفیسر.
  • کمتر شدن دفعات تله‌پورت‌ کردن سولجرها.
  • کشتن کراولر یک دامنه‌ی آسیب‌رسانی خواهد داشت که روی تمام دشمن‌های نزدیک او اثر می‌گذارد و باعث می‌شود زودتر کشته شوند یا آنها را فورا خواهد کشت.
  • تعداد دفعات کشته شدن هوش مصنوعی یارها هنگامی که پشت تیربار وسیله‌ی خودی قرار گرفته‌اند کاهش یافته است.
  • کشته شدن به وسیله یک نارنجک پلاسمایی قابل برگشت نیست؛ درست مانند آسیب کشنده‌ی وارد شده از باینری رایفل.
  • افزایش احتمال استفاده‌ی هوش مصنوعی از قابلیت‌های ویژه با بالاتر رفتن تعداد بازیکنان در حالت Co-Op مانند شارژ کردن پلاسما پیستول یا انداختن نارنجک.
  • افزایش شانس ارتقاء هوش مصنوعی متناسب با افزایش تعداد گیمرها در بازی‌های Co-Op.
    • برای مثال در بازی‌های مشارکتی و در جاهایی که مسیر پیشرفت وجود دارد شما دشمن‌های با رده‌ی بالاتری را مشاهده خواهید کرد (این بیشتر در مورد گرانت‌ها، الیت‌ها، جکال‌ها و کراولرها صدق می‌کند.)
  • اولین بازیکنی که درخواست کمک کند دارای اولویت خواهد بود، سایر بازیکن‌ها مجبورند تا برای رسیدن نوبتشان جهت احیای مجدد صبر کنند (با تشکر از  رابرت کینگزلی برای رفع مشکلات کد این قسمت).
Halo 5 هم اکنون برای ایکس‌باکس وان در دسترس است و این آپدیت‌ نیز ماه آینده (همزمان با عرضه‌ی محتوای قابل دانلود Memories of Reach) برای بازی منتشر می‌شود.
منبع: SegmentNext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده