نویسنده: نادر امرایی
// یکشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۰

مایکروسافت به زودی از مواردی به غیر از ایکس باکس وان و ویندوز 10 صحبت خواهد کرد

چندی است که شایعاتی مبنی بر عرضه دستگاه‌های جدیدی با نام تجاری ایکس‌باکس توسط Microsoft در سطح اینترنت پخش شده است. حال مایکروسافت اعلام کرده که به زودی قصد دارد درباره مواردی فراتر از ایکس‌باکس وان و ویندوز 10 حرف بزند. با زومجی همراه باشید.

چندی پیش فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس، در وب‌سایت ایکس‌باکس وایر پستی را قرار داد که در آن اعلام کرده بود این کمپانی به زودی از مواردی فراتر از ایکس‌باکس وان و ویندوز 10 حرف خواهد زد:

در هفته‌ها و ماه‌های آتی، ما برنامه‌های خود را برای بازی برروی ایکس‌باکس وان، ویندوز 10 و فراتر از این دو با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

این پیغام همزمان با خبر توقف تولید ایکس‌باکس 360 منتشر شد. اسپنسر همچنین به طرفداران ایکس‌باکس اعلام کرد که کماکان نظرات و پیشنهادات خود را به وب‌سایت بازخورد ایکس‌باکس بفرستند.

با توجه به صحبت‌های اسپنسر، به نظر می‌رسد منظور وی از واژه «فراتر»، هدست واقعیت افزوده هولولنز باشد. با این حال موردی که صحبت‌های او را بیش از پیش جالب می‌کند این است که در هیچ‌ کجای این پیغام، نامی از این هدست برده نشده است. همچنین به احتمال بسیار زیاد، منظور اسپنسر از هفته‌ها و ماه‌های آتی، نمایشگاه E3 2016 است که هفته گذشته مایکروسافت تاریخ و زمان دقیق برگزاری کنفرانس خود را اعلام کرد.

پیش‌تر نیز خبری منتشر شده بود مبنی بر اینکه مایکروسافت در حال تست کردن تعدادی نسخه آزمایشی کنسول ایکس‌باکس است و حتی در ادامه این خبر آمده بود که برخی از این نمونه‌های آزمایشی، مانند رایانه‌های شخصی، قابلیت ارتقا دارند.

پیش‌تر نیز اسپنسر گفته بود که بالاخره یک روزی مایکروسافت ایده‌های سخت‌افزاری جدیدی را در طراحی ایکس‌باکس پیاده‌سازی می‌کند اما هرگز نامی از نسل فعلی به میان نیاورده بود و به صورت قاطعانه تاکید کرده بود که این سخنان وی، به این معنی نیست که شما می‌توانید ایکس‌باکس خود را با یک پیچ‌گوشتی باز کرده و قطعات آن را ارتقا دهید. در جایی دیگر نیز او گفته بود که طرفداران ایکس‌باکس، نباید منتظر کنسول ایکس‌باکس 1.5 باشند:

من خیلی طرفدار ایده ایکس‌باکس 1.5 نیستم. اگر ما بخواهیم رو به جلو حرکت کنیم، باید این حرکت ما یک حرکت بزرگ باشد. برای ما، عملکرد ایکس‌باکس در بازار بسیار قابل قبول است و کنسول ما، کنسولی قابل اطمینان است و سرورهای ما در وضعیت بسیار خوبی به سر می‌برند. اگر ما بخواهیم رو به جلو حرکت کنیم، باید بسیار بیشتر از یک بروزرسانی ساده به طرفدارانمان ارائه دهیم.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده