نویسنده: wood patch
// یکشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۰

عرضه کنسول‌های جدید در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ به صورت ضمنی توسط رئیس AMD تایید شد

گفته‌های جدید رئیس کمپانی AMD در طول جلسه تشریح درآمدهای کمپانی، نشان می‌دهد که شایعات و گزارش‌های منتشر شده اخیر درمورد کنسول‌های جدیدی مثل پلی‌استیشن 4.5 تا حدود بسیار زیادی صحت دارند. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

لیزا سو، رئیس کمپانی تولیدکننده تراشه‌های کامپیوتری AMD، در طول جلسه‌ای که با حضور سرمایه‌گذاران و تحلیل‌گران برای تشریح درآمدهای کمپانی تشکیل شده بود، سر نخ‌های مهمی را از ساخت کنسول‌های جدید میان نسلی فاش کرده است. وی که در مورد سیستم‌های جدید چندگانه و عرضه زودهنگام آن‌ها صحبت می‌کرد، از طرح‌های جدیدی سخن به میان آورد که به بخش نیمه‌سفارشی کمپانی سپرده شده‌اند؛ بنا بر گفته‌های سو، سه طرح جدیدی که در اختیار این بخش از اِی‌اِم‌دی قرار گرفته است (این بخش از خط تولید و توسعه AMD، به شرکت‌های دیگری اختصاص دارد که ساخت و توسعه طرح‌های خود را به کمپانی سپرده‌اند. به طرح‌ها و پروژه‌هایی که یک سازنده بزرگ در رقابت با سایر سازنده‌ها امتیاز ساخت آن‌ها را به‌دست می‌آورد، در صنعت و تجارت «design wins» نامیده می‌شوند) در طی چند سال آینده درآمدی ۱/۵ میلیارد دلاری را برای کمپانی به ارمغان خواهد آورد و این نشان از اهمیت بالای طرح‌های مذکور دارد.

البته وی تصریح کرد که مدت زمان لازم برای عملی کردن این طرح‌ها و سایر پروژه‌ها متفاوت است و این‌گونه نیست که شاهد عرضه همه آن‌ها در سال ۲۰۱۶ باشیم. همچنین اگر شما شایعه‌ها و گزارش‌های مربوط به کنسول‌های جدید را دنبال کرده باشید، در هیچ کدام از آن‌ها هم تاریخ دقیق رونمایی از پلی‌استیشن 4.5، نینتندو NX و ایکس‌باکس جدید ذکر نشده است و از آن‌جا که کنسول‌های نام‌برده از تراشه‌های ساخته شده توسط بخش نیمه‌سفارشی کمپانی بهره خواهند برد، رابطه مستقیمی میان مدت زمان مورد نیاز برای تکمیل این طرح‌ها و رونمایی از کنسول‌های میان نسلی وجود دارد.

لیزا سو در ادامه سخنان خود به کنسول‌های خانگی پرداخت و به‌صورت ضمنی موجودیت آن‌ها را تایید کرد:

به علاوه‌ی آن طرح‌ها، ما کسب و کار فعلی مرتبط با کنسول‌های مخصوص بازی را نیز [برای گسترش دادن] در اختیار خود داریم. بنابراین با یک نگاه کلی متوجه خواهید شد که ما انتظار داریم توسعه آن تجارت جدید را در نیمه دوم سال جاری شروع کنیم. البته ما همچنان به‌دنبال رشد فصلی مرتبط با تجارت سنتی کنسول‌های بازی هستیم؛ بنابراین با اضافه کردن این مسئله به فهرست انتظاراتمان، پیش‌بینی می‌کنیم که در مجموع سال بسیار خوبی در انتظار بخش نیمه‌سفارسی است.

سرمایه‌گذاران که مشتاق ارائه جزئیات بیش‌تری از طرح‌های جدید بودند در نهایت اطلاعات چندانی به‌دست نیاوردند و لیزا سو به پرسش‌های آن‌ها درمورد هدف و ماهیت این طرح‌ها، این‌گونه پاسخ داد:

فکر نمی‌کنم که کسی قصد داشته باشد تا راجع به ماهیت آن‌ها با شما سخن بگوید!

 

از آن‌جا که بر اساس شایعه‌ها، نینتندو NX در دو واحد جداگانه کنسول و موبایل عرضه خواهد شد، شاید دو عدد از طرح‌های واگذار شده به کمپانی AMD مربوط به این کنسول باشد؛ به این صورت که یکی از طرح‌ها به واحد قابل حامل ان‌ایکس و دیگری، به واحد کنسولی آن اختصاص داده شده باشد. در راستای سایر اخبار مربوط به کنسول بعدی کمپانی نینتندو، چندی پیش در زومجی درباره احتمال انتشار Mass Effect Andromeda و بازی بعدی جنگ ستارگان برای نینتندو NX و همچنین امکان عرضه نسخه جدید سری بازی‌های Call of Duty و Destiny بر روی این کنسول خواندید.

کنسول جدید سونی نیز که با نام پلی‌استین 4.5 و اسم رمز «نئو» شناخته می‌شود، مدتی است که در صدر اخبار صنعت بازی‌های ویدیویی قرار گرفته و شایعه‌های مربوط به آن، رنگ و بویی بسیار واقعی‌تر دارند. گفته می‌شود که کنسول میان نسلی سونی، از پردازنده مرکزی (CPU) سریع‌تر، پردازنده گرافیکی (GPU) قدرتمند‌تر و حافظه رم سریع‌تر بهره خواهد برد. البته هارد این کنسول دقیقا همان مدلی است که در پلی‌استیشن 4 فعلی هم استفاده شده؛ با این حال ممکن است از لحاظ سرعت و ظرفیت شاهد تفاوت‌هایی باشیم. «نئو» که در اصل نسخه بهینه شده و ارتقا یافته کنسول نسل هشتمی پلی‌استیشن 4 به‌شمار می‌رود، تحت هیچ شرایطی بازی‌ها، آیتم‌های درون برنامه‌ای و محتویات واقعیت‌مجازی مخصوص به‌خود را دریافت نخواهد کرد و تنها تفاوت موجود در بین بازی‌های این دو کنسول، به اختلاف در نرخ فریم و پشتیبانی از رزولوشن‌های بالا محدود خواهد شد. تیم زومجی هم برای تحلیل و بررسی دلایل و جوانب عرضه پلی‌استیشن 4.5 یا پلی‌استیشن 4K، در یکی از قسمت‌های سری جدید زوم‌کست به بحث پیرامون این کنسول نشست که شما می‌توانید آن را در زیر تماشا کنید:

| | دانلود ویدیو با رزولوشن HD از شاتل‌لند

برخلاف نسخه‌های جدید کنسول‌های نسل هشتمی سونی و نینتندو، خبرهای منتشر شده از ایکس‌باکس وان ارتقا یافته بسیار محدود است. ماه پیش بود که شایعه‌های تمایل مایکروسافت برای ساخت کنسول Xbox neXt با هدف رقابت با پلی‌استیشن 4.5 خبرساز شد. اما اندکی بعد از آن، این کمپانی رسما شایعات را تکذیب کرد و به‌شفاف‌سازی در مورد این کنسول پرداخت. فیل اسپنسر نیز پیش‌تر گفته بود که طرفداران نباید منتظر نسخه ارتقا یافته ایکس باکس وان باشند. در حال حاضر، بنابر گزارش‌های غیررسمی، مایکروسافت مشغول آزمایش نمونه‌ های اولیه مختلفی از ایکس‌ باکس، با هدف فراهم کردن قابلیت ارتقای سخت‌افزاری است.

نظر شما در رابطه با این خبر چیست؟ آیا به‌طور کلی با کنسول‌های بین نسلی موافق هستید یا خیر؟

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده