نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۰

نسخه بتا عمومی بازی Battleborn را ۲ میلیون نفر تجربه کرده‌اند

استودیو گیرباکس، سازنده بازی Battleborn، اخیرا طی آماری اعلام کرده که نسخه بتا عمومی این بازی که چندی پیش به پایان رسید، نزدیک به ۲ میلیون کاربر داشته است. با زومجی همراه باشید.

این روز‌ها عرضه نسخه بتا محدود و عمومی برای بازی‌های بزرگ، به یک امر رایج تبدیل شده است. شاید یکی از دلایل اصلی این امر، تمایل بسیار زیاد کاربران برای استفاده از این نسخه‌ها باشد که از طرفی باعث آشنا شدن گیمر‌ها با بازی می‌شود و از طرفی هم به سازندگان اجازه می‌دهد تا مشکلات بازی خود را بر اساس بازخورد‌های دریافتی رفع کنند. حال استودیو Gaerbox، سازنده بازی آنلاین Battleborn، اعلام کرده که ۲ میلیون نفر در سراسر جهان نسخه بتا عمومی این بازی را تجربه کرده‌اند. نسخه نهایی این بازی در تاریخ ۱۴ اردیبهشت برای ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی ویندوزی عرضه خواهد شد و بر خلاف اکثر بازی‌های سبک میدان چندنفره آنلاین (MOBA) رایگان نیست و ۶۰ دلار قیمت دارد.

به هر حال آثار ورزش‌های الکترونیکی (eSports) در سال‌های اخیر موفقیت‌های زیادی برای سازندگان کسب کرده‌اند که یک نمونه بارز آن League of Legends با ۶۷ میلیون کاربر ماهیانه است. به همین دلیل هم کمپانی تو‌کِی گیمز (2K Games)، ناشر Battleborn، قصد دارد تا با عرضه بازی سهمی در این بازار پرسود داشته باشد که پیش‌بینی می‌شود درآمد کلی این بازار امسال به ۴۶۳ میلیون دلار برسد.

همان‌طور که اشاره کردیم، بتل‌بورن، یک بازی شوتر اول شخص با المان‌هایی از سبک MOBA است که در آن گیمر‌ها باید در قالب تیمی به پایگاه دشمن حمله کرده و یک ربات بزرگ مستقر در آن را نابود کنند. در این بین همانند بازی‌های مشابه، با مینیون‌های دشمن و برج‌های دفاعی آن‌ها نیز در بین راه مبارزه خواهند کرد. به هر حال انتشار اطلاعاتی از میزان کاربران نسخه بتا بازی به نوعی یک ترفند تبلیغاتی هم به‌شمار می‌رود که تو‌کی گیمز در همین راستا یک اینفوگرافیک کامل هم مننشر کرده که می‌توانید در ادامه آن را مشاهده کنید:

اطلاعات نسخه بتا Battleborn

منبع: VentureBeat


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده