نویسنده: محسن بیگی نیا
// دوشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۰

رشد ۵۰ درصدی ساعات بازی روی ویندوز 10 با عرضه بازی‌ های ایکس‌ باکس وان روی این پلتفرم

ساتیا نادلا، مدیر اجرایی ارشد مایکروسافت، طی ارائه نتایج سه‌ماهه سوم سال مالی ۲۰۱۶ گفت عرضه بازی‌های ایکس‌ باکس وان برای ویندوز 10 به رشد ۵۰ درصدی ساعات بازی روی این پلتفرم منجر شده است. با زومجی همراه باشید.

ساتیا نادلا در جدیدترین گزارش مالی شرکت مایکروسافت به اثرات ناشی از عرضه‌ی بازی‌های ایکس‌باکس وان روی ویندوز 10 اشاره کرد.

آوردن بازی‌های برتر ایکس‌باکس وان روی فروشگاه ویندوز به افزایش ۵۰ درصدی ساعات بازی روی ویندوز 10 در سه ماهه‌ی قبلی کمک کرده است.

نادلا همچنین توضیح داد در حالی که مایکروسافت به تقویت اشتراکات بین کنسول‌های خود و دستگاه‌های استفاده‌کننده از ویندوز 10 می‌پردازد، ایکس‌باکس وان همچنان شرایط بهتری را نسبت به ایکس‌باکس 360 در زمینه‌ی دستیابی به مشتریان بیشتر و تعامل با آنها تجربه می‌کند.

در صفحه ۳۸ گزارش مالی مایکروسافت عنوان شده است که درآمد بخش بازی‌های این شرکت ۴ درصد یا ۶۴ میلیون دلار افزایش داشته که عمدتاْ به دلیل درآمد کسب شده از ایکس‌باکس لایو و فروش بازی‌ها بوده و مقداری از آن بخاطر کمتر شدن درآمد بخش سخت افزاری ایکس‌باکس خنثی شده است. درآمد حاصل از ایکس‌باکس لایو نیز ۲۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

درآمد بخش بازی‌های رایانه‌ای نیز ۹ درصد است که عمدتاً از فروش ماینکرفت حاصل شده است. درآمد بخش سخت افزاری ایکس‌باکس ۲۶ درصد کمتر شده که بیشتر به دلیل کاهش ایکس‌باکس 360های فروخته شده و کم شدن قیمت فروش ایکس‌باکس وان بوده است. همچنین تعداد کاربران فعال ایکس‌باکس لایو در این سه‌ماهه نسبت به مدت مشابه سال مالی گذشته ۲۶ درصد افزایش یافت و به ۴۶ میلیون نفر رسید.

در صفحه ۴۰ این گزارش نیز برای ۹ ماهه گذشته سال مالی (منتهی به مارس ۲۰۱۶) عنوان شده که درآمد بخش بازی‌های مایکروسافت ۴ درصد یا ۲۸۴ میلیون دلار افزایش داشته است (نسبت به مدت مشابه در سال مالی ۲۰۱۵) که عمدتاْ به خاطر درآمد بیشتر  ایکس‌باکس لایو و فروش بازی‌ها بوده که تا حدودی با درآمد کمتر از فروش سخت افزارها جبران شده است.

در این بازه‌ی زمانی افزایش درآمد ایکس‌باکس لایو  ۲۲ درصد و افزایش درآمد از بازی‌ها ۴۱ درصد (ناشی از عرضه هیلو 5 و فروش ماینکرفت) بوده است. کاهش درآمد از فروش سخت افزار نیز ۱۴ درصد گزارش شده که عمدتاْ ناشی از فروش کمتر ایکس‌باکس 360 و قیمت کمتر ایکس‌باکس وان بوده و تا حدودی با فروش بیشتر ایکس‌باکس وان جبران شده است.

نظر شما در مورد صحبت‌های نادلا، نحوه اثرگذاری بازی‌های ایکس‌باکس وان روی بخش بازی‌های ویندوز 10 و همچنین عملکرد مایکروسافت در بخش بازی‌ها چیست؟

منبع: Dualshockers, Microsoft


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده