نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۲۳

جدول فروش هفتگی انگلستان: Ratchet and Clank کار خود را با صدرنشینی آغاز کرد

بازی Ratchet & Clank در هفته اول انتشار خود در انگلستان، توانست صدر جدول فروش هفتگی این کشور را از آن خود کند و به اولین بازی این مجموعه تبدیل شود که کار خود را در صدر آغاز می‌کند. با زومجی و جدول فروش هفتگی انگلستان منتهی به ۲۳ آوریل ۲۰۱۶ (۴ اردیبهشت ۱۳۹۵) همراه باشید.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها در انگلستان را بر عهده دارد، بازی Ratchet & Clank که چند روز پیش در انگلستان منتشر شد، توانست به صدر جدول فروش هفتگی این کشو ر دست پیدا کند و به اولین بازی از مجموعه محبوب Ratchet & Clank تبدیل شود که کار خود را در مکان اول این جدول آغاز می‌کند. این بازی به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن 4 منتشر شد.

بازی Dark Souls 3، جدیدترین اثر بندای نامکو، که هفته پیش در صدر جدول قرار داشت، یک پله سقوط کرد و به پله دوم رسید. یکی از بیشترین صعودهای این هفته، متعلق به بازی Star Wars Battlefront بود که توانست با ۱۷۷ درصد افزایش فروش، ۹ پله صعود کند و به مکان سوم برسد. یکی از دلایل اصلی این صعود، عرضه نسخه بلوری و دی‌وی‌دی فیلم جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد بود.

بازی جدید کمپانی یوبی‌سافت یعنی The Division هم این‌ هفته با دو پله سقوط مواجه شد و از مکان دوم به مکان چهارم رسید. قسمت دوم شبیه‌ساز ورزش‌های ورزشی رزمی تلفیقی بخش ورزشی الکترونیک آرتز یعنی UFC 2 نیز با دو پله سقوط به مکان پنجم رسید.

در مکان ششم نیز، بازی جدیدی را می‌بینیم. Star Fox Zero، جدیدترین ساخته پلاتینیوم گیمز هم در هفته اول انتشار خود در مکان ششم جدول قرار گرفت. در مکان‌های هفتم و هشتم، جای بازی‌های هفته قبل با هم عوض شد و Call of Duty Black Ops 3 یک پله صعود کرد و مکان هفتم را از‌ آن خود کرد و بازی FIFA 16 نیز با یک پله سقوط مواجه شد و به مکان هشتم دست یافت. Quantum Break، جدیدترین اثر استودیو رمدی نیز با پنج پله سقوط به مکان نهم رسید. مکان دهم جدول این هفته نیز به بازی Dirt Rally رسید که این بازی با ۵ پله سقوط، به این مکان دست پیدا کرد. نکته جالب این هفته، عدم حضور بازی Grand Theft Auto V بود که بالاخره از جدول خارج شد و به مکان دوازدهم دست یافت.

در ادامه می‌توانید جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان را در هفته منتهی به ۲۳ آوریل مشاهده کنید:

رتبه‌ی فعلی
رتبه‌ی قبلی
نام بازی
نکته‌ی قابل ذکر

۱

-
Ratchet & Clank
صدرنشینی در هفته اول انتشار

۲

۱
Dark Souls 3
یک پله سقوط و ۸۰ درصد افت فروش

۳

۱۲
Star Wars Battlefront
۹ پله صعود و رشد فروشی ۱۷۷ درصدی

۴

۲
Tom Clancy's The Division
دو پله سقوط

۵

۳
EA Sports UFC 2
دو پله سقوط

۶

-
Star Fox Zero
هفته اول انتشار

۷

۸
Call of Duty Black Ops 3
یک پله صعود

۸

۷
FIFA 16
یک پله سقوط

۹

۴
Quantum Break
پنج پله سقوط

۱۰

۵

Dirt Rally
پنج پله سقوط

معرفی بازی‌های جدید این هفته:

Ratchet

 

Ratchet & Clank

بازی Ratchet & Clank، جدیدترین بازی این مجموعه شوتر پلتفرمر محبوب است که توسط اینسومنیاک برای کنسول پلی‌استیشن 4 منتشر شده است. ناشر این بازی سونی است و در حقیقت یک ریبوت از نسخه اول این مجموعه به حساب می‌آید و همزمان با اکران انیمیشن بلند این فیلم که توسط رین‌میکر ساخته شده، به بازار عرضه شده است. بازی و انیمیشن در ابتدا قرار بود که در سال ۲۰۱۵ عرضه شوند که با تاخیر مواجه شدند تا هم فیلم بتواند تبلیغات مناسبی داشته باشد و هم سازندگان بازی بتوانند تمام کم و کاستی‌های آن را جبران کنند.

Star-Fox-Zero

Star Fox Zero

بازی Star Fox Zero، یک بازی سه بعدی شوتر است که توسط نینتندو و پلاتینیوم گیمز برای کنسول Wii U ساخته شده است. این بازی، ششمین بازی از این مجموعه به حساب می‌آید و شیگرو میاموتو، تهیه کننده آن تاکید کرده است این بازی نه یک پیش‌درآمد و نه یک بازسازی از بازی Star Fox 64 است. کمی بعد از آن هم نینتندو اعلام کرد که Star Fox Zero نه یک پیش‌درآمد و نه یک دنباله بر این مجموعه خواهد بود. بازی در ابتدا قرار بود که در ماه آبان ۱۳۹۴ (نوامبر ۲۰۱۵) منتشر شود اما با تاخیری چند ماهه، این هفته منتشر شد.

تهیه شده در زومجی با استفاده از جدول رسمی وب‌سایت چارت ترک


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده