// سه شنبه, ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۲

پیش نمایش بازی Homefront: The Revolution

روزی که کره شمالی کشور آمریکا را به زانو درآورده، ارتش سقوط کرده و سران این کشور ناپدید شده‌اند، مردم می‌مانند و کره‌ای‌های بی‌رحم! شما در Homefront: The Revolution نقش آن مردمی را بازی می‌کنید که باید در مقابل ارتش کره ایستادگی کنید. با زومجی همراه باشید.

سال ۲۰۱۱، زمانی که کمپانی THQ هنوز در صنعت گیم حضوری پررنگ داشت، اثری به نام Homefront را عرضه کرد. Homefront در زمان عرضه خود کاملا شبیه به بازی‌هایی مثل Call of Duty بود که البته داستان و شخصیت‌های منحصر به فرد خود را داشت. یک بازی اول شخص تیراندازی که ارتش کره شمالی به خاک کشور آمریکا پا گذاشته و آن را با خشونت‌های فراوان تصاحب کرده است. دو سال بعد از این اتفاقات شما در نقش رابرت جیکوب، یکی از اعضای سابق نیروی دریایی آمریکا به فکر مقابله با مهاجمین کره شمالی می‌افتید. این بازی به آن صورت مورد توجه بازیکنان و منتقدین قرار نگرفت  و یک شکست در کارنامه کمپانی THQ به شمار رفت. اما سرنوشت بازی به همین جا ختم نشد. هنگامی که کمپانی THQ اعلام ورشکستگی کرد، استودیو کرایتک پا پیش گذاشت و مالکیت Homefront را از این کمپانی خرید. Homefront که در دست استودیو کرایتک قرار داشت، دست خوش تغییرات فراوان شد و آن‌ها تصمیم گرفتند تا این بازی از حالت خطی خارج و به یک بازی جهان باز تبدیل شود. اما در سال ۲۰۱۴ باز هم بازی Homefront به بدشانسی خورد، زیرا کرایتک نیز همانند THQ به مشکلات مالی برخورد کرد و به ناچار این بازی به استودیو کُچ مدیا، کمپانی مالک دیپ سیلور «Deep Silver» فروخته شد. پس از سرونوشت پر فراز و نشیب Homefront، حال این بازی جایگاه خود را پیدا کرده و نسخه دوم آن به نام The Revolution به دست استودیو زیر مجموعه دیپ سیلور یعنی استودیو دمباستر «Dambuster Studios» ساخته می‌شود.

Homefront The REvolution (6)

اولین نکته‌ای که باید در مورد The Revolution بدانیم این است که این نسخه راه خود را کاملا با نسخه قبلی جدا کرده و تفاوت‌های زیادی با اولین نسخه خود دارد. The Revolution یک بازی کاملا جهان باز است که شباهت زیادی به ترکیب بازی‌های Crysis ،Far Cry و Metro دارد. خوشبختانه قرار نیست دیگر همانند گذشته یک سری مراحل خطی را دنبال کنید و ماموریت‌های تکراری انجام دهید. ۲ سال پس از حوادث اولین قسمت Homefront، در این قسمت شما در نقش یک آمریکایی مبارز گروه مقاومت ایفای نقش می‌کنید و با همکاری دیگر اعضای گروه مقاومت باید کشور آمریکا را از شر نیروهای کُره‌ شمالی خلاص کنید. وقایع بازی در فیلادلفیا دنبال می‌شود، البته نه آن فیلادلفیای خوش نقش و نگار با آسمان خراش‌های باشکوه. بلکه همه چیز در آن حالتی آخرالزمانی به خود گرفته، همه چیز خراب و ویران شده، زندگی در آن جریان ندارد و خاکستر ، دود و خانه‌های متروک بخش زیادی از اتمسفر بازی را تشکیل داده‌اند. محیط و اتمسفر یکی از نقات قوت بازی به شمار می‌روند که به خوبی طراحی شده و جهان باز شدن و آزادی عمل در آن به شما این امکان را می‌دهد تا در بیشتر مناطق موجود در بازی گشت و گذار کنید. در اصل می‌توان گفت یکی از نقاط مثبت در بازی Homefront: The Revolution  همین محیط جنگ زده فیلادلفیا است. البته لازم به ذکر است که محیط‌های بازی کاملا خالی از سکنه نخواهند بود. شاید در گوشه و کنار کوچه پس کوچه‌های شهر، ساکنین مختلفی را ببینید. اما در بیشتر اوقات، این افراد نیروی گروه مقاومت هستند که در جای جای شهر حضور دارند و بیشتر اوقات همراه با شما به انجام ماموریت خواهند پرداخت. ساکنین بازمانده از شهر نیز در منطقه‌ای خاص از فیلادلفیا ساکن هستند. همچنین در سرتاسر شهر پر از ساختمان‌ها و خانه‌هایی است که قادر هستید در آن‌ها جست و جو کنید، پناه بگیرید و حتی سنگر بسازید. ساخت سنگر و پایگاه باعث می‌شود تا نیروی مقاومت تمرکز بیشتری روی دشمنان داشته باشند و ماموریت‌ها راحت‌تر پیش برود.

Homefront The REvolution (7)

همان طور که قبل‌تر بیان کردیم، بازی شبیه به ترکیب آثاری مثل Far Cry، Metro و Crysis است. این موضوع نه تنها در محیط و گیم‌پلی، بلکه در تمامی بخش‌های دیگر بازی نیز دیده می‌شود. اصلی‌ترین بخش این بازی و در کل هر بازی اول شخص تیراندازی، مربوط به گان‌پلی و اسلحه‌ها می‌شود. The Revolution نیز هرگز این موضوع را فراموش نکرده و اتفاقا به اسلحه‌های بازی نیز بها داده است. هر اسلحه در نسخه جدید Homefront قابلیت شخصی‌سازی و پیشرفته شدن دارد. با یافتن متودها، حالت‌ها و ابزار مخصوص، قادر هستید تا اسلحه خود را با انواع و اقسام ابزارها پیشرفته تر کنید. ارتقا اسلحه درست شبیه به بازی Crysis انجام می‌شود. به این منظور شخصیت بازی اسلحه را رو به روی خود قرار می‌دهد و امکاناتی از قبیله دوربین، خشاب، صدا خفه کن و بسیاری دیگر نیز برای قرارگیری و پیاده سازی روی اسلحه در اختیار شما قرار می‌گیرد. البته پیشرفت و پروسه شما برای ادامه بازی و حتی ارتقا اسلحه به راحتی صورت نمی‌گیرد و همه چیز در اختیار شما قرار ندارد. برای این کار یا نیاز به پول دارید یا نیاز به یافتن همان ابزار مخصوص. برای به دست آوردن آن‌ها باید تلاش کنید تا به طور مثال یک ساختمان را از چنگ نیروهای کره‌ای خارج کنید. اما این کار اصلا راحت نخواهد بود و هر زمانی که بخواهید نمی‌توانید به راحتی اسلحه به دست بگیرید، چشمان خود را ببندید و به دل دشمن بزنید. مناطق بازی و حالت سندباکس The Revolution بسیار سخت‌تر از زمانی است که مثلا در اثری مانند Far Cry به سمت پایگاهی حمله می‌کنید و همه را از دَم می‌کشید. البته این‌طور که به نظر می‌رسد، Homefront قرار نیست به آن صورت تنوع خیلی زیادی را برای شما ایجاد کند. شما به پایگاه‌های دشمن حمله می‌کنید، کنترل آن بخش را در دست می‌گیرید و سپس امکاناتی برای ارتقا و دیگر مسایل به شما تعلق می‌گیرد.

Homefront The REvolution (5)

بازی به چند منطقه مختلف تقسیم می‌شود. منطقه سبز «Green Zone» مربوط به بالا دسته‌های ارتش کره‌ای‌ها می‌شود و به نوعی مرکز قدرت آن‌ها به شمار می‌رود. همچنین این سران کره‌ای انرژی‌های مختلف شهر مانند آب، برق و استحکامات و ابزار نظامی خود را در این بخش در اختیار دارند. منطقه زرد «Yellow Zone» بخش‌های کوچکی از شهر هستند که بیشتر مردم در آنجا زندگی می‌کنند. به علت ازدحام و شلوغی در منطقه زرد، کره‌ای‌ها قادر نیستند تمرکز بالایی روی آن داشته باشند، اما در عوض این پهپادها هستند که نقش سربازان را برای آن‌ها در خیابان‌های منطقه زرد ایفا می‌کنند. منطقه قرمز «Red Zone» مربوط به آن بخشی از فیلادلفیا می‌شود که شورشی‌ها کنترل شدیدی روی آن دارند و همچنین خشونت در این مکان بسیار بالا است؛ جایی که حتی مردم عادی نیز به یکدیگر رحم نمی‌کنند و همیشه در حال ریختن خون هم میهنان خود یا کره‌ای‌ها هستند. این مناطق معمولا در حومه‌ شهر قرار دارند و با این که خرابی و ویرانی در این بخش به نهایت خود رسیده است، اما نیروی مقاومت بیشترین برتری را در این بخش نسبت به ارتش کره‌ای‌ها دارد.

Homefront The REvolution (10)

این مناطق معمولا فاصله زیادی با یکدیگر ندارند و هر کدام از آن‌ها بسته به شرایط خود تجهیزات و امکانات با ارزشی را در خود جای داده‌اند. خوشبختانه این مناطق و قلمروها به شکلی نیستند که هر بار که دوست داشتید خیلی راحت وارد شوید، همه را بکشید و شروع به لوت کردن کنید. بر اساس رنگ این قلمروها، سربازان، تانک‌ها، ماشین‌های جنگی، پهپادها و بسیاری از ابزار جنگی دیگر همیشه در حال نظارت روی این مناطق هستند و نمی‌توانید بی‌گدار به آب بزنید. نکته جالب در مورد این بازی این است که سلاح و ابزار دشمن بسیار پیشرفته‌تر از نیروهای مقاومت آمریکایی است. آن‌ها امکاناتی در اختیار دارند که برتری کره‌ای‌ها را نسبت به شما به بهترین شکل ممکن نشان دهد. یکی از دلایل مهم چنین اعمالی از سوی استودیو سازنده بازی این است که آن‌ها قصد داشتند تا درجه سختی بازی روی حالت هارد یا بالاتر شما را واقعا به چالش بکشد. البته ابزار و اسلحه‌های شما نیز قدرت لازم برای رویارویی با تکنولوژی ارتش کره را در اختیار شما قرار خواهند داد. به طور مثال نارنجک‌های دست سازی وجود دارد که همانند EMP عمل می‌کند و با هک کردن تکنولوژِی دشمن آن‌ها را منفجر میکند، از کار می‌اندازد یا باعث می‌شود تا آن‌ها برای شما و ضد دشمن کار کنند. ابزار دست‌ساز زیادی در بازی وجود دارد که هم جذابیت زیادی دارند و هم استفاده از آن‌ها در پیروزی شما نقش به سزایی دارند. از جمله دیگر ابزارهای کاربردی و جالب می‌توان به ماشین‌های کنترلری اشاره کرد که حاوی مواد منفجره هستند و می‌توانید با کنترل آن بدون دیده شدن هر چیزی را منفجر کنید. البته این فقط ابزار و سلاح جنگی نیستند که در اختیار شما قرار خواهند داشت. Homefront: The Revolution یک بازی جهان باز است، پس وسایل نقلیه نیز بخشی از آن به شمار می‌روند. موتور را می‌توان مهم‎ترین و جذاب‌ترین وسیله نقلیه درون بازی دانست. با موتور قادر هستید حتی از بالای سقف خانه‌ها و ساختمان‌ها عبور کنید و سریع‌تر به نقطه مورد نظر خود دست پیدا کنید.

Homefront The REvolution (4)

بازی همیشه قرار نیست شما را در اکشن مستقیم قرار دهد. به طور مثال در مناطق زرد، کارها به شکلی پیش می‌رود که مخفی کاری راحت‌تر کار شما را پیش می‌برد. در منطقه زرد معمولا شما تنها هستید و نیروی مقاومت زیاد در این منطقه پرسه نمی‌زند. اما از طرفی دیگر تعداد بالاتری از پهپادها و ربات‌های دشمن در این منطقه دیده می‌شوند. به همین خاطر اگر دشمنان شما را ببینند به سرعت زنگ خطر آن‌ها شروع به صدا زدن نیروی کمکی خواهد کرد و دردسرهای زیادی را برای شما تدارک خواهند دید. ماموریت‌ها در مناطق زرد با دیگر مناطق کمی متفاوت است. وجود زندانیانی برای آزادسازی، وسایل نقلیه‌ای برای نابود شدن، تاسیساتی برای ویران کردن، خاموش سازی و آرام کردن شورش شهرنشینان آمریکایی از جمله کارهایی هستند که در این مناطق انجام خواهید داد. ماموریت‌های داستانی بازی نسبت به هم سبک‌های خود مانند بازی Far Cry یا حتی Crysis به مراتب بهتر و لذت بخش‌تر هستند. محیط‌های بازی نیز به جذاب‌تر شدن این بخش کمک شایانی کرده است. ابزار متنوع، نیروهای مختلف، دشمنان متنوع و از همه مهم‌تر، جهان باز شدن بازی می‌تواند تجربه‌ای به مراتب بالاتر و بهتر از نسخه اول Homefront را به بازیکنان ارایه دهد.

Homefront: The Revolution بخش آنلاین و چند نفره‌ای را نیز تدارک دیده است. مهم‌ترین بخش این قسمت، حالت Resistance Mode است. حالت Resistance یک بخش همکاری چند نفره است که شما را در مقابل نیروهای سرسخت دشمن قرار می‌دهد. این حالت به کلی با بخش داستانی بازی متفاوت است و شخصیت‌ها و مراحل متفاوت را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. در این بخش، شما و سه نفر دیگر از بازیکنان در نقشه‌ای بزرگ از فیلادلفیا قرار خواهید گرفت و باید به انجام ماموریت و مبارزه با رژیم یکه تاز کره‌ شمالی بپردازید. در هنگام عرضه بازی، ۱۲ ماموریت همکاری چندنفره برای بازیکنان تدارک دیده شده و ماموریت‌های بیشتری نیز به صورت آپدیت رایگان در اختیار بازیکنان قرار خواهد گرفت. با انجام ماموریت‌ها، پول و XP دریافت می‌کنید و توسط آن می‌توانید اسلحه جدید، ابزار جدید و مهمات خریداری کنید. نکته قابل توجه در مورد این بخش این است که استودیو دمباستر قول داده تا Resistance Mode شما را وارد یک چالش واقعی و بسیار سخت کند؛ آنقدر سخت که بدون همکاری یکدیگر هرگز قادر به اتمام ماموریت‌ها نباشید.

Homefront The REvolution (11)

Homefront فراز و نشیب‌های فراوانی را پشت سر گذاشته تا به این نقطه برسد. ورشکستگی THQ، مشکلات مالی کرایتک و رها شدن پروژه توسط برخی از سازندگان بازی از جمله اتفاقاتی است که Homefront از آن‌ها گذشته و حال به دست کمپانی دیپ سیلور افتاده است. خوشبختانه می‌توان آثار موفقی مانند Saints Row، Metro و Dead Island را به عنوان ناشر در کارنامه دیپ سیلور دید. اما از طرفی دیگر آثاری مانند Ride to Hell در لیست بازی‌های منتشر شده از سوی دیپ سیلور کمی انتظارات را پایین نگه می‌دارد. البته این موضوع را نیز نباید فراموش کرد که Homefront: The Revolution اولین بازی و تجربه استودیو دمباستر به شمار می‌رود.

Homefront: The Revolution در نمایش‌های خود گرافیک بصری بسیار جذاب و گیم‌پلی درگیر کننده‌ای را به اجرا گذاشته که توسط موتور بازی‌سازی کرای‌انجین «CryEngine» ساخته شده است . اما این‌که این بازی از نظر فنی، محتوا و بسیاری از مسایل دیگر چگونه عمل خواهد کرد، تنها در هنگام عرضه مشخص خواهد شد. نظر شما چیست؟ آیا این بازی می‌تواند بسیار بهتر از نسخه اول Homefront عمل و به موفقیت دست پیدا کند؟

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده