نویسنده: پدرام بهادری
// جمعه, ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۲۶

موسس آتاری برای ساخت بازی های موبایل با Spil Games همکاری می کند

نولان باشنل (Nolan Bushnell)، موسس شرکت آتاری به این زودی‌ها از دنیای بازی دست نمی‌کشد، چرا که او با اسپیل گیمز (Spil Games)، ناشر هلندی، وارد همکاری شده تا روی ساخت بازی‌ های موبایل کار کند. برای اطلاعات بیشتر همراه زومجی باشید.

نولان باشنل مرد سال‌خورده ۷۳ ساله‌‌ای است، اما دل جوانی دارد و به نظر می‌رسد که عشق به بازی همچنان در خون‌اش جاری است. او در مصاحبه‌ای با سایت گیمزبیت (GamesBeat) گفت:

من همواره در حال طراحی بازی‌های ویدیویی هستم.

البته او حالا، در حال یادگیری ترفند‌ها و مهارت‌های جدید است. باشنل اولین بازی‌های موبایلی خود را ساخته است و استودیوی اسپیل گیمز نیز می‌خواهد تا طراحی‌های او را به بازی‌های کامل و بی‌نقصی تبدیل کند. این استودیوی هلندی، هر دو وظیفه ساخت و نشر این بازی‌ها را به عهده خواهد گرفت.

باشنل گفت که پس از بستن قرارداد با اسپیل گیمز، ممکن است پنج تا هشت اثر مخصوص پلتفرم‌های موبایل بسازد. این قرارداد ابتدا تنها با ساخت سه بازی شروع می‌شود و انتظار می‌رود که اولین اثر در سال۲۰۱۷ معرفی شود. باشنل در صحبت‌هایش اشاره کرده است که استودیوی اسپیل گیمز ترکیب مناسبی از تخصص، خلاقیت و توزیع را در چنته دارد.

این همکاری قدم خوبی برای اسپیل گیمز نیز به شمار می‌رود، استودیویی که چندان در دنیای بزرگ بازی‌ها شناخته شده نیست. از سوی دیگر، باشنل شاید یکی از معروف‌ترین اشخاص صنعت غول‌آسای بازی‌های ویدیویی باشد. او در سال ۱۹۷۲ با همکاری تد دبنی (Ted Dabney) پایه‌های آتاری را بنا کردند. این شرکت پس از آن آثار افسانه‌ای چون Pong و Adventure و Breakout را به دنیای نوپای بازی‌های ویدیویی عرضه کرد. آتاری همچنین کنسول‌های خانگی Atari 2600 و Atari 5200 را ساخت. در حال حاضر تاجر فرانسوی به نام فرد چسنایس (Fred Chesnais) سکان هدایت این شرکت باقدمت را در دست دارد.

باشنل مانند نمادی از صنعت بازی است و او می‌تواند از شهرت خود برای جلب توجه دیگران به بازی‌های موبایلش استفاده کند. اسپیل گیمز نیز ناشر و تهیه‌کننده‌ای با قدرت است که بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه آثار این استودیو را تجربه می‌کنند. تونگ نوین (Tung Nguyen)، رئیس استودیوی اسپیل گیمز، در اعلامیه‌ای گفت:

این حقیقت که نولان تصمیم به همکاری با ما گرفته‌، نشان دهنده این است که مسیر درستی را در دنیای موبایل در پیش گرفته‌ایم. تیم ما مهارت‌های مورد نیاز را از کار کردن روی سری‌های چند میلیون دلاری به همراه دارد. تیم‌های ساخت و تهیه بازی ما تعادل میان خلاقیت و اصول تجاری را می‌دانند و در پوست خود نمی‌گنجند تا همکاری با نولان را آغاز کنند.

محوریت این بازی‌ها روی نوآوری خواهد بود. در سال ۲۰۱۵، استودیو اسپیل گیمز موفق شد تا نصب هفتگی بازی‌های خود روی گوشی‌های همراه را تا ۱۰۰۰ درصد افزایش داده و تا انتهای ماه دسامبر به ۲.۶ میلیون نصب هفتگی برسد. در نتیجه، این کمپانی جز ۳۰ ناشر بزرگ در گوگل پلی (Google Play) و ۹۰ ناشر برتر روی پلتفرم iOS است.

نظر شما در مورد همکاری یکی از بزرگترین اسطوره‌های دنیای بازی با یک استودیو‌ی بازی‌سازی بااستعداد در دنیای موبایل چیست؟

منبع: VentureBeat


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده