نویسنده: پدرام بهادری
// شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۴۲

بازی The Division در ماه مارس ۱۰۹ میلیون دلار فروش دیجیتالی داشته است

درست است که گیمر‌ها در The Division سخت مشغول نجات دادن نیویورک آخرالزمانی هستند اما این بدین معنا نیست که در این میان یوبی‌سافت (Ubisoft) از این شهر مرده درآمدزایی خوبی نکرده باشد. برای جزییات بیشتر، در ادامه با زومجی همراه باشید.

گروه آماری سوپردیتا به تازگی اطلاعاتی از فروش دیجیتالی بازی‌ها در ماه مارس میلادی منتشر کرده و طبق این آمار، The Division، شوتر آنلاین شرکت Ubisoft، با فروشی نزدیک به ۱۰۹ میلیون دلار، جایگاه نخست را از آن خود کرده است. فروش دیجیتالی بازی‌های ویدیویی در این ماه نیز رشدی ۵ درصدی را نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته، تجربه می‌کند. The Division همچنین موفق شده تا در ماه مارس به پرفروش‌ترین بازی فیزیکی در فروشگاه‌ها تبدیل شود.

موفقیت خوب شوتر جدید و MMO شرکت یوبی‌سافت ممکن است این استودیو را به ساخت نسخه‌ای دیگر از این اثر یا عرضه بسته‌های الحاقی بیشتر سوق دهد. پیش از این در زومجی خواندید که بسته‌های الحاقی The Division تا یک ماه در انحصار کنسول ایکس‌باکس وان خواهند بود.

گروه سوپردیتا همچنین در مورد آمار منتشر شده گفت که فروش ۱۰۹ میلیون دلاری Tom Clancy’s The Division این بازی را به پرفروش‌ترین بازی دیجیتالی ماه مارس بدل می‌کند. فروش این اثر ۴۸ میلیون دلار از بازی بسیار محبوب Call of Duty: Black Ops 3 نیز بیشتر بوده است. افت ۱۷ درصدی فروش ماهانه نسخه سوم سری Black Ops نشان می‌دهد که The Division توجه طرفداران سری ندای وظیفه را به خوبی به خود جلب کرده است. Black Ops 3 تنها بازی ویدیویی نیست که فروش دیجیتالی نسخه‌های کنسولی آن با افت شدیدی رو به رو شده، Madden NFL که مدتی بود در بین ۵ بازی برتر جای داشت نیز با کاهش ۳۱ درصدی سود ماهانه فروش خود، به رتبه دهم سقوط کرده است. به نظر می‌رسد که عاشقان فوتبال آمریکایی دیگر مانند چند ماه گذشته، احساس و هیجانی نسبت به آخرین نسخه سری Madden NFL ندارند.

البته شایان ذکر است که سازندگان The Division نیز بیش از هر اثر دیگری در ماه مارس روی تبلیغات هزینه کردند و گویا تلاش‌های بازاریابی یوبی‌سافت به خوبی نتیجه داده است.

به نظر می‌رسد که با گذشت زمان،‌ دانلود دیجیتالی بازی‌های ویدیویی دارد به گزینه جذاب‌تری برای مشتریان بازی‌های کنسولی تبدیل می‌شود چرا که راحتی خرید و دانلود محصولی از خانه قابل مقایسه با رفتن به فروشگاه‌ها و خرید فیزیکی نیست. ده سال پیش، خرید دیجیتالی محصولات این شکلی پدیده‌ای نوظهور به شمار می رفت اما حالا نسل کاملی از انسان‌ها به خرید هر چیزی از ابزارک‌های گوشی گرفته تا موسیقی و کتاب به صورت آنلاین، عادت کرده‌اند.

نظر شما کاربران در مورد فراگیر شدن خرید و فروش دیجیتالی و مزایا و معایب این شیوه از تجارت چیست؟

منبع: Venturebeat


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده