نویسنده: محمد شیرزاده
// یکشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۴

استودیوی سازنده Kung Fu Panda به Comcast فروخته شد

دریم ورکس، استودیوی سازنده شرک (Shrek) و پاندای کونگ فو کار (Kung Fu Panda)، پس از سال‌ها مذاکرات با کمپانی‌های مختلف، تصمیم گرفته کمپانی خود را به کام کست بفروشد. با زومجی همراه باشید.

به گزارش وال استریت ژورنال، کام کست، دریم ورکس را با قیمت ۳/۸  میلیارد دلار خریداری کرد. خرید استودیو دریم ورکس به کام کست اجازه می‌دهد تا بهتر با دیزنی در حوزه سرگرمی‌های خانوادگی رقابت کند. کام کست در حال حاضر صاحب استودیو یونیورسال نیز است. محصولات خانوادگی Universal مانند من نفرت انگیز (Despicable Me) و مینیون‌ها (Minions) توسط استودیو ایلومینیشن ساخته می‌شود.
 قیمت پیشنهادی کام کست به طرز قابل ملاحظه‌ای از ارزش واقعی دریم ورکس (۲/۳ میلیارد دلار) بیشتر است. جفری کتزنبرگ، مدیرعامل کمپانی دریم ورکس، با کمپانی‌هایی نظیر سافت بانک  و هازبرو  برای پیدا کردن خریدار ملاقت کرده بود. استیو برک، مدیر عامل ان بی سی یونیورسال، درباره خرید این کمپانی گفت:

خرید دریم ورکس به آینده فیلم‌ها، سریال‌ها، پارک‌های تفریحی و محصولات کمپانی ما مفید هستند.

فروخته شدن دریم ورکس احتمالا تا پایان سال ۲۰۱۶ پس از تایید آژانس‌های ثبت در آمریکا و کشورهای دیگر،  نهایی خواهد شد.

جفری کتزنبرگ مدیر بخش جدیدی به نام DreamWorks New Media خواهد بود. وی در این سمت مسئولیت نظارت بر دو زیر مجموعه دیگر به نام‌های Awesomeness TV و Nova را بر عهده خواهد داشت و در کنار آن به عنوان مشاور ان بی سی یونیورسال فعالیت خواهد کرد. کتزنبرگ در بیانیه‌ای گفت:

با افتخار اعلام می‌کنم ان بی سی یونیورسال بهترین خانه برای کمپانی ما خواهد بود. خانه‌ای که میراث داستان سرایی ما را در آغوش بگیرد و تجارت ما را به حداکثر میزان خود برساند.

دریم ورکس یکی از معدود استودیوهای بزرگی است که زیر مجموعه یک کمپانی بزرگ‌تر قرار نگرفته بود. در سال ۲۰۰۴، این کمپانی کار خود را از DreamWorks SKG، یک کمپانی سرگرمی بزرگ‌تر که سال ۱۹۹۴ توسط کتزنبرگ، استیون اسپیلبرگ و دیوید گفن تاسیس شد، جدا کرد. گفته شده کام کست و دریم ورکز با یکدیگر ادغام خواهند شد.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده