نویسنده: محسن بیگی نیا
// یکشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۳

تاریخ عرضه بازی Oxenfree برای پلی استیشن 4 مشخص شد

استودیوی نایت اسکول نسخه‌ی Director's Cut بازی ماجراجویی ترسناک Oxenfree را برای عرضه روی پلی‌استیشن 4 در اواسط خرداد تأیید کرد. برای اطلاع از محتویات این نسخه از بازی با زومجی همراه باشید.

استودیوی نایت اسکول که چند ماه پیش بازی Oxenfree را برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه کرده بود، به تازگی اعلام کرده است که به زودی این بازی را همراه با یکسری محتویات جدید از جمله حالت New Game Plus، پایان‌های متفاوت برای بازی و دیالوگ‌ها و مکان‌های اضافی برای پلی‌استیشن 4 نیز عرضه خواهد کرد. حالت جدید New Game Plus داستان الکس و دوستانش را همچنانکه سرزمین‌های جدید را جستجو کرده و مسائل بیشتری در ارتباط با راز ماوراء الطبیعه‌ی بازی کشف می‌کنند، ادامه می‌دهد. سازنده‌ی بازی در ارتباط با این حالت جدید گفته است:

بمحض پایان داستان بازی برای بار اول، گیمرها خود را ابتدای یک شروع جدید برای بازی با انتخاب‌های جدید برای دیالوگ و یک احساس وحشتناک  آشنا می‌بینند. با این قابلیت، گیمرها خواهند توانست تغییرات بیشتری را در رخدادهای ماوراء الطبیعی جزیره‌ی ادوارد و ارواح ساکن در آن ایجاد کنند.

این محتویات جدید در قالب یک بروز رسانی به نسخه‌های ایکس‌باکس وان یا پی‌سی بازی نیز اضافه خواهد شد. نسخه‌ی پلی‌استیشن 4 تنها یک قابلیت انحصاری جذاب را بواسطه‌ی استفاده از بلندگوهای درون کنترلر‌های دوال‌شاک 4 خواهد داشت که برای پخش رادیویی استفاده خواهد شد و رنگ لایت بار کنترلر نیز مطابق با نحوه‌ی تنظیم شدن رادیو توسط شما تغییر خواهد کرد. سیِن کارنکل، یکی از بنیان گذاران استودیوی نایت اسکول، گفت:

از آنجایی که طرفداران به طور مداوم خواستار عرضه‌ی نسخه‌ی پلی‌استیشن 4 بودند، ما کار خودمان را برای انجام یک کار واقعاً خاص برای عرضه‌ی بازی روی پلی‌استیشن 4 آغاز کردیم، کاملاً متفاوت از [هر] چیزی که بازی‌های روایی دیگر [برای محقق کردنش] سعی کرده‌اند. طرفداران خیلی به الکس و دوستانش علاقمند شده بودند، بنابراین ما این حالت New Game Plus را ایجاد کردیم تا به آنها اجازه دهیم اثرگذار باشند و داستان او را به یک شکل دیوانه وار ادامه دهند که هم تجربه‌ی [آنها از] بازی را عمیق‌تر می‌کند و هم ارزش تکرار بازی را بالا می‌برد. ما می‌خواهیم که همه برای یک مدت زمان طولانی در دنیای Oxenfree غرق شوند.

این بازی در ابتدا در تاریخ ۱۵ ژانویه ۲۰۱۶ (۲۵دی ۱۳۹۴) برای پلتفرم‌های ویندوز، مک و ایکس‌باکس وان عرضه شد و حال قرار است در تاریخ ۳۱ می (۱۱ خرداد) به همراه تمامی محتویات جدید مانند پایان‌های متفاوت، دیاللوگ‌ها و محل‌های بیشتر و همچنین حالت New Game Plus برای پلی‌استیشن 4 نیز عرضه شود. Oxenfree نامزد دریافت جایزه‌ی طراحی هنری عالی در جشنواره‌ی بازی‌های مستقل در GDC 2016 نیز شده است. همچنین رابرت کرکمن، نویسنده‌ی آثاری مانند The Walking Dead، قصد دارد تا از طریق شرکت خود (اسکای باوند اینترتینمنت) به ساخت یک فیلم بر اساس Oxenfree کمک کند.

منبع: EuroGamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده