نویسنده: محسن بیگی نیا
// چهار شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۵۶

مایکل پچر: نینتندو NX در جلب حمایت بازیسازان غربی با مشکل روبرو خواهد شد

مایکل پچر، تحلیل‌گر معروف صنعت بازی، اعتقاد دارد نینتندو جهت جلب حمایت بازیسازان غربی برای نینتندو NX با مشکل روبرو خواهد شد مگر اینکه عرضه‌ی کنسول جدیدش با موفقیت همراه شود. با زومجی همراه باشید.

مایکل پچر طی جدیدترین قسمت از برنامه Pach Attack نظر خودش را در ارتباط با نینتندو NX و احتمال اینکه کنسول جدید نینتندو با عرضه‌ی موفقیت آمیزی همراه شود ارائه داد. همچنان که ممکن است حدس زده باشید، او خیلی در خصوص وقوع چنین اتفاقی خوش‌بین نیست.

پچر که معمولاً در مورد سیاست‌های مرتبط با بازی‌های نینتندو دیدگاهی بسیار منفی دارد به صورت مختصر گفت که فکر نمی‌کند این شرکت ژاپنی ورشکست شود چرا که هنوز هم ۱۰ میلیارد دلار پول نقد در اختیار دارد و شکست نینتندو NX می‌‎تواند حدود نیم میلیارد دلار روی دست آنها خرج بگذارد. همچنین او هیچ مشکل شخصی‎‌ای با خود نینتندو ندارد، بلکه او صرفاً به خاطر مشاهده‌ی زایل شدن یک چنین پتانسیل بزرگی (با عرضه‌‎ی کنسول‌هایی که صرفاً برای جلب توجه و نه چیز دیگر ساخته می‌شوند) آزرده می‌شود. وی توضیح داد:

این کنسول یک مبارزه را در پیش خواهد داشت چرا که آنها در دو نسل گذشته ضعیف‌تر از حد انتظار ظاهر شده‌اند و سعی دارند با این وسیله‌ی ترکیبی و متفاوت، جذاب به نظر برسند. مثل یک گیم‌پد به جای کنترلر و هیچکس واقعاً از این [ایده] خوشش نمی‌آید و به همین خاطر هم Wii U جواب نداد. هزینه‌ی شکست آنها در بخش سخت‌افزاری از دست دادن حمایت شرکت‌های دسته‌سوم (3rd Party) بود، چون آنها از پس ساخت یک بازی برای جامعه‌ی بازیکنان ۱۰ میلیونی Wii U که ممکن است هر زمان تولیدش متوقف شود برنخواهند آمد.

[با] نینتندو NX، من فکر می‌کنم شاهد حمایت خیلی کم از طرف شرکت‌های دسته‌سوم در خارج از ژاپن خواهیم بود مگر اینکه این وسیله با موفقیت همراه باشد. بنابراین، می‌خواهم بگویم که انتقاد من از آنها تنها به این [دلیل] است که آنها یک موفقیت بزرگ را در بخش سخت‌افزار به دست آورده بودند و در بخش کنسول‌ها خیلی سریع از بهترین به بدترین تبدیل شدند.

بنابراین همان‌طور این اتفاق برای Wii U رخ داد، بزرگترین چالش نینتندو NX ممکن است به دست آوردن حمایت شرکت‌های دسته‌سوم در خارج از ژاپن باشد. به طور ویژه به نظر می‌رسد الکترونیک آرتز و اکتیویژن جزو شرکت‌هایی باشند که نینتندو قادر نخواهد بود نظرشان را برای ساخت بازی روی کنسول جدیدش جلب کند، در حالی که شرکتی مانند یوبیسافت در گذشته یک سری سرمایه‌گذاری‌ روی کنسول‌های جدید نینتندو انجام داده است، اما شاید این بار به اندازه‌ی دفعات قبل وفاداری زیادی از خود نشان ندهد.

آیا شما فکر می‌کنید کنسول نینتندو NX موفق خواهد بود؟ نظراتتان را با ما در میان بگذارید.

منبع: Gamepur


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده