// یکشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۵

چرا دایس موضوع جنگ جهانی اول را برای Battlefield 1 انتخاب کرد؟

اخیرا استودیوی دایس همه را با معرفی رسمی بازی Battlefield 1 غافلگیر کرد، اما شاید این سوال در ذهن خیلی‌ها به وجود آمده باشد که چرا و چگونه این استودیو موضوع جنگ جهانی اول را برای بازی خود انتخاب کرده است؟ برای دانستن پاسخ با زومجی همراه باشید.

اخیرا بازی Battlefield 1 بطور رسمی توسط الکترونیک آرتز و دایس معرفی شد و مشخص شد که داستان آن حول محور جنگ جهانی اول خواهد بود. در تریلر معرفی این بازی که در زومجی نیز آن را مشاهده کردید، نمایشی هرچند کوتاه از روند بازی به تصویر کشیده شد که در آن می‌شد تعدد نفرات، تنوع زمین و میادین نبرد، انواع هواپیما، کشتی، بالون جنگی یا زپلین و همچنین تک‌تیرانداز‌ها و اسب‌های جنگی را مشاهده کرد. به تازگی یکی از سخنگوهای کمپانی Electronic Arts در یک مصاحبه‌ی خبری اعلام کرده که این بازی تنها یک اثر شوتر تکراری نخواهد بود بلکه تنوع بسیار زیادی را ارائه می‌دهد.

سلاح‌هایی که می‌شد در تریلر معرفی این بازی زیبا دید مجهز به سرنیزه و همچنین برخی سربازان دارای گرز برای نبردهای تن به تن بودند که در نوع خود منحصربه‌فرد است. همچنین تفنگ‌های تک‌تیر و تیربار در کنار حملات با گاز و اسلحه‌ی تک‌تیرانداز نیز دیده می‌شد. از جمله سایر تجهیزات این بازی اولین مدل‌های تانک و هواپیماهای دوباله هستند که بعضی از آنها توسط دو بازیکن کنترل می‌شوند. به تمامی این تجهیزات باید کلاس‌های وسایل نقلیه‌ی جدیدی مانند کاپیتان تانک و خلبان را نیز اضافه کرد. بخش‌هایی از سخنان دنی برلین، طراح ارشد بازی را در زیر مشاهده می‌کنید:


تصور غلطی که خیلی در بین طرفداران عمومیت دارد این است که سلاح‌های این دوره از تاریخ محدود به تفنگ‌های سرپر و فیتیله‌ای بوده‌اند، اما باید بدانید که اینطور نیست و در تمامی زمان‌ها سلاح‌های زیادی اختراع و به کار برده شده‌اند. تفنگ‌های این بازی دارای تنوع فوق‌العاده‌ای هستند که حس بسیار خوبی را به بازیکن منتقل خواهند کرد. این یک تجربه‌ی ناب و سریع است و شما هر سبک بازی خاصی نیز که داشته باشید ما پاسخگوی آن خواهیم بود.

تنوع این بازی تنها محدود به سلاح‌ها نیست، بطوری که در بخش میدان‌های نبرد می‌توانید لذت حضور در دشت‌های گِلی، جنگل‌های سرسبز فرانسه، بیایان‌های عربستان و کوه‌های آلپ را تجربه کنید. البته نبردها دامن‌گیر شهر‌های پر از ساختمان و روستاهای زیبا نیز خواهند شد. برلین همچنین گفت که زمان کوچ دایس از بازی‌های مدرن سری بتلفیلد به این سبک بازی‌ها فرا رسیده بود و ما نیز دقیقا همین کار را کردیم. او در ادامه توضیح داد:


تصمیم ما بر این بود که محیطی فیزیکی طراحی کنیم که حس شخصی و فیزیکی بودن را به بازیکن منتقل کند و در مورد نام‌گذاری بازی نیز از ابتدا Battlefield 1 مد نظرمان بود. به این دلیل که هدف ما ساخت یک بازی بود که کاملا بازیکن را به مبدا تمامی جنگ‌های مدرن بازگرداند و حسی تازه را به او منتقل کند. براستی که جنگ جهانی اول مبدا و محل آغاز جنگ‌های مدرن است.

 

برلین همچنین از معرفی یک سیستم مبارزه‌ی تن به تن جدید یا اصطلاحا Melee خبر داد که به واسطه‌ی آن نبرد‌های رو در رو بسیار مهیج‌تر و عمیق‌تر شده و در آنها می‌توان از سرنیزه، گرز، خنجر و حتی بیل استفاده کرد و بطور مثال از قدرت بسیار بالای سرنیزه نام برد. وی در ادامه به منحصربه‌فرد بودن این دوره از تاریخ برای استفاده در بازی اشاره کرد و گفت که شما در کنار نبردهای تن به تن و استفاده از اسب‌های جنگی، از تکنولوژی نیز استفاده خواهید کرد. بطور مثال می‌توانید با اسب به استقبال تانک‌های جنگی بروید! وی همچنین از قابلیت کنترل کشتی‌های جنگی و انهدام مواضع دشمن به وسیله‌ی آنها خبر داد و گفت:

ما می‌خواهیم به مخاطب نشان دهیم که مواجهه‌ی سربازان آن زمان با چنین تجهیزاتی به چه اندازه می‌توانسته ترسناک باشد. در این نسخه وسایل نقلیه نقش بسیار حیاتی را ایفا می‌کنند، بطوری که شما در کنار انواع تانک‌های سنگین، متوسط و سبک، از انواع هواپیماها ائم از دوباله، تجسس و حتی بمب‌افکن که نبردهای زمینی و هوایی را به هم پیوند می‌دهد نیز بهره خواهید برد. در نبردهای هوایی که به نحوی کلید موفقیت نیز تلقی می‌شوند، شما می‌توانید مبارزات خطرناک در اوج آسمان را به عنوان خلبان و یا تیربارچی هدایت کنید که در نوع خود بی‌نظیر خواهد بود.

دنی برلین قول داد که بازیکنان در بخش تک‌نفره حق انتخاب و تنوع بسیار زیادی داشته باشند. اما همانند نسخه‌های قبلی مجموعه‌ی بتلفیلد، یکی از نقاط تمرکز این بازی نیز بر روی بخش چندنفره‌ خواهد بود که دارای ظرفیت حداکثری ۶۴ بازیکن برای هر نقشه است. بخش پایانی سخنان وی که در مورد بخش چندنفره‌ی بازی بود به شرح زیر است:

بازی و همکاری تیمی بلیط پیروزی شما و یارانتان خواهد بود. اگرچه بخش چندنفره کماکان آزاد و سندباکس محسوب می‌شود و شما در صورت تمایل می‌توانید به صورت تک‌نفره راه خود را به پیش ببرید، اما بدانید که در نهایت پیروزی از آن یک تیم منسجم خواهد بود.

بازی بتلفیلد 1 ابتدا در رویدادی موسوم به EA Play در اواخر خرداد ماه سال جاری (اواسط ماه ژوئن) قابل بازی خواهد بود. همچنین طبق برنامه‌ریزی‌ها این بازی به صورت دسترسی پیش از موعد برای رایانه‌های شخصی و کنسول ایکس‌باکس وان عرضه می‌شود. تاریخ انتشار Battlefield 1 نیز ۳۰ مهرماه سال جاری (۲۱ ماه اکتبر ۲۰۱۶) تعیین شده است.

منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده