نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۲۱

جدول فروش هفتگی انگلستان: Battleborn به صدرنشینی Ratchet & Clank پایان داد

پس از دو هفته صدر‌نشینی متوالی  Ratchet & Clank، بازی Battleborn توانست در اولین هفته انتشارش، رتبه اول جدول فروش هفتگی انگلستان را تصاحب کند. با زومجی و جدول منتهی به ۷ می (۱۸ اردیبهشت) همراه باشید.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها در انگلستان را بر عهده دارد، بازی Battleborn توانست در اولین هفته انتشارش، صدر جدول فروش هفتگی را تصاحب کند. این در حالی است که بازی Ratchet & Clank که اخیرا به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 عرضه شده بود، برای دو هفته متوالی در رتبه اول قرار داشت. این بازی در هفته گذشته با افت فروش ۵۱ درصدی روبرو شده و به رتبه سوم سقوط کرده است. در رتبه دوم، بازی Call of Duty: Black Ops 3 قرار گرفته که علی‌رغم افت فروش ۳ درصدی، کماکان جایگاه هفته گذشته خود را حفظ کرده است.

بازی Grand Theft Auto V که دو هفته پیش پس از مدت‌ها از بین ۱۰ بازی پرفروش هفته خارج شده بود و هفته گذشته توانست به رتبه هشتم صعود کند، این هفته نیز روند صعودی خود را حفظ کرده و به لطف افزایش فروش ۲۰ درصدی، در رتبه چهارم قرار گرفته است. در رتبه پنجم بازی شوتر و MMO کمپانی یوبی‌سافت یعنی The Division حضور دارد که باعث می‌شود این بازی برای نهمین هفته متوالی در بین ۵ بازی پرفروش هفته قرار بگیرد.

رتبه ششم جدول در اختیار نماینده دیگری از کمپانی Ubisoft با نام Far Cry: Primal است که این هفته سه رتبه در جدول صعود کرده است. هفته گذشته و به لطف پیشنهاد‌های ویژه خرده فروشی‌ها، بازی Lego Marvel’s Avengers توانست دوباره با ورود به جمع ۱۰ بازی پرفروش جایگاه ششم را کسب کند و این هفته هم فقط با یک پله سقوط، جایگاه هفتم را به نام خود ثبت کرده است. یکی از بازی‌هایی که این هفته سقوط زیادی در جدول داشت، Dark Souls 3 از کمپانی بندای نامکو است که با پنج پله سقوط در جایگاه هشتم قرار گرفته است. الکترونیک آرتز همواره یکی از ناشرانی است که به دیدن نمایندگانش در جدول فروش هفتگی عادت داریم و این هفته هم بازی‌های EA Sports UFC 2 و FIFA 16 به ترتیب در رتبه‌های نهم و دهم جدول دیده می‌شوند.

در ادامه می‌توانید جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان را در هفته منتهی به ۳۰ آوریل مشاهده کنید:

رتبه‌ی فعلی
رتبه‌ی قبلی
نام بازی
نکته‌ی قابل ذکر

۱

-
Battleborn
صدرنشینی در اولین هفته انتشار

۲

۲
Call of Duty Black Ops 3
افت فروش ۳ درصدی و باقی ماندن در رتبه دوم

۳

۱
Ratchet & Clank
۵۱ درصد افت فروش و سقوط دو پله‌ای

۴

۸
Grand Theft Auto V
۲۰ درصد افزایش فروش و صعود ۴ پله‌ای

۵

۴
Tom Clancy's The Division
۲۸ درصد افت فروش و یک پله سقوط

۶

۹
Far Cry Primal
سه پله صعود

۷

۶
Lego Marvel's Avenger
یک پله سقوط

۸

۳
Dark Souls 3
پنج پله سقوط

۹

۵
EA Sports UFC 2
چهار پله سقوط

۱۰

۷

FIFA 16
سه پله سقوط

معرفی بازی جدید این هفته:

بتل‌بورن

Battleborn:

استودیو گیر‌باکس سافت‌ور با ساخت بازی‌های Borderlands محبوبیت زیادی در بین گیمر‌ها پیدا کرد و همین امر باعث شد تا افراد زیادی چشم انتظار Battleborn، بازی جدید این استودیو باشند. این اثر در روز ۱۴ اردیبهشت برای ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی عرضه شد و توانست با استقبال نسبتا خوب منتقدان نیز روبرو شود. Battleborn یک بازی شوتر اول شخص با المان‌هایی از سبک میدان نبرد چند‌نفره آنلاین (MOBA) است که تماما آنلاین بوده و شامل بخش‌های تک‌نفره داستانی و نبرد‌های چند‌نفره می‌شود. در بازی شاهد حضور ۲۵ شخصیت هستیم که هر یک ویژگی‌های مخصوص به خود را داشته و کاملا از دیگر کاراکتر‌های متمایزند و این مسئله تنوع بسیار خوبی به بازی می‌بخشد.

در کل حضور حالت‌های مختلف، گرافیک جذاب، شاد و رنگارنگ و نبرد‌های سریع و مفرح، ویژگی‌هایی هستند که بتل‌بورن را به یک بازی سرگرم‌کننده تبدیل می‌کنند. بازی Overwatch کمپانی بلیزارد که در تاریخ ۴ خرداد امسال عرضه می‌شود، به نوعی رقیب مستقیم Battleborn محسوب می‌شود و باید منتظر ماند و دید که در نهایت کدام یک از این بازی‌ها در سبک MOBA موفق‌تر خواهند بود.

تهیه شده در زومجی با استفاده از جدول رسمی وب‌سایت چارت ترک


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده