// پنجشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۴۴

آپدیت جدید ویندوز 10 امکان آزادسازی نرخ فریم و غیرفعال کردن V-Sync را فراهم می‌کند

مایکروسافت در بروزرسانی جدید ویندوز 10 قابلیت‌های تازه‌ای را برای بازی‌‌های پلتفرم یکپارچه ویندوز (UWP) به رایانه‌های شخصی ویندوز 10 آورده است. از جمله ویژگی‌های مهم این بروزرسانی می‌توان به امکان غیرفعال کردن V-Sync اشاره کرد. در ادامه با زومجی همراه باشید.

با انتشار تازه‌ترین بروزرسانی ویندوز 10، بازیکنان از این پس می‌توانند در کنار آزاد (آنلاک) کردن نرخ‌ فریم، تنظیمات V-Sync را نیز در بازی‌های پلتفرم یکپارچه ویندوز که از دایرکت‌ ایکس 12 استفاده می‌کنند، غیرفعال نمایند. این بروزرسانی پشتیبانی از دو قابلیت G-Sync برای انویدیا و FreeSync برای ای‌ام‌دی را نیز به ویندوز 10 می‌آورد.

امکانات اضافه شده به جلوگیری از «بریدگی تصاویر، کاهش لگ و وقفه یا Stutter و همین‌طور افزایش کیفیت بصری» کمک می کنند. V-Sync قابلیتی است که امکان همگام‌سازی فریم بازی را با نرخ بازسازی مانیتور ممکن می‌کند. با فعال کردن قابلیت فوق در صورت بالا بودن نرخ‌فریم، فریم تولیدی با سرعت رفرش مانیتور نمایش داده می‌شود. هرچند این ویژگی در نمایشگرهایی با نرخ بازسازی پایین کاربردی است، با این حال، بازیکنانی که از مانیتور‌های حرفه‌ای استفاده می‌کردند با مشکلاتی درمحدودیت نرخ‌فریم و در نتیجه کاهش سرعت بازی روبرو بودند.

با اضافه شدن پشتیبانی از G-Sync و FreeSync، مانیتور‌هایی که از هر کدام از این تنظیمات پشتیبانی می‌کنند، از این پس قادر خواهند بود تا به صورت داینامیک با تشخیص سرعت رفرش مانیتور، نرخ‌فریم برابری را ارائه دهند.

بازیکنان ویندوز 10 با انتشار بروزرسانی جدید می‌توانند انتظار آغاز آزمایشات توسعه‌دهندگان برروی ویژگی‌های فوق و انتشار پچ‌هایی برای ادغام امکانات پلتفرم یکپارچه ویندوز را داشته باشند. طبق گفته‌ی مایکروسافت، این شرکت انتظار دارد که پشتیبانی از قابلیت‌های ذکر شده را «در آینده‌ای نزدیک» با بروزرسانی‌های دو  بازی Gears of War: Ultimate Edition و Forza Motorsport 6: Apex برای طرفداران به نمایش بگذارند.

بروزرسانی جدید ویندوز 10 به مرور برای تمامی دستگاه‌ها منتشر می‌شود، با این حال، شما می‌توانید این بروزرسانی را به صورت دستی از وبسایت مایکروسافت دانلود کنید.

منبع: VG247


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده