نویسنده: نادر امرایی
// شنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۹

شایعه: دلیل بسته شدن استودیو لاین هد، عدم فروش حقوق Fable توسط مایکروسافت بود

بر اساس شایعاتی که اخیرا منتشر شده، به نظر می‌رسد کمپانی مایکروسافت، چندین پیشنهاد خوب برای فروش استودیوهای لاین‌هد (که ماه گذشته بسته شد) را نپذیرفته است. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

بر اساس گزارش بخش انگلستان وب‌سایت کوتاکو، تعدادی منبع آگاه به این وب‌سایت گزارش دادند که چند ناشر بزرگ بازی‌های ویدیویی، پیش از بسته شدن استودیو Lionhead، به مایکروسافت پیشنهاد خرید این استودیو را دادند که Microsoft تمامی آنها را رد کرده است.

بنا به گزارش یکی از این منابع، دلیل اصلی مخالفت مایکروسافت این بوده که این کمپانی آمریکایی، قصد نداشته حقوق بازی Fable را (که استودیوهای لاین‌هد، خالق آن بود) به همراه فروش استودیو، بفروشد. این منبع در ادامه اعلام کرد که ۹۰ درصد خریداران هنگامی که از این تصمیم مایکروسافت مطلع شدند، از پیشنهاد خود صرف‌نظر کردند. بدون داشتن امتیاز بازی Fable، اگر این استودیو قصد داشت بازی جدیدی از این مجموعه توسعه دهد، ناشر جدید باید با مایکروسافت به توافق دست پیدا می‌کرد که این باعث می‌شد مقداری از درآمد حاصل از فروش بازی، از دست برود.

تلاش مایکروسافت برای حفظ حقوق بازی Fable فقط می‌تواند بر این نکته تاکید داشته باشد که آنها قصد دارند یک بازی جدید از این مجموعه که توسط یک استودیوی دیگر ساخته شود، منتشر کنند و همچنین آنها دوست ندارند با فروش این مجموعه باعث شوند که یکی از رقبایشان از طریق این بازی کسب درآمد کند.

به طور کلی، سال ۲۰۱۶ برای استودیوهای بریتانیایی سال خیلی خوبی نبوده است. بسته شدن استودیو لاین‌هد، اخراج تعدادی از اعضای استودیو فری‌استایل گیمز و بسته شدن استودیو اوولوشن، سازنده DriveClub، توسط سونی، سال سختی را برای استودیوهای بازی‌سازی این کشور رقم زده است.

منبع: IGN


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده