نویسنده: پدرام بهادری
// شنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۱

آمار فروش کنسول ها طی ماه گذشته در آمریکا ۱۹ درصد کاهش پیدا کرد

گروه آماری NPD به تازگی گزارش ماهانه خود را از آمار فروش صنعت بازی‌های ویدیویی در ماه گذشته و در کشور آمریکا منتشر کرد. به طور کلی دنیای بازی افتی نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته داشته است، اما کاهش فروش کنسول‌ها توجه بیشتری را جلب می‌کند.

جدیدترین گزارش گروه آماری NPD، مجموع فروش سخت‌افزاری، بازی‌های فیزیکی و وسایل جانبی مربوط به بازی در ماه آوریل را برابر ۵۰۹.۵ میلیون دلار اعلام می‌کند، در نتیجه صنعت بازی کاهشی ۱۵ درصدی را نسبت به فروش ۵۹۸.۱ میلیون دلاری سال گذشته خود تجربه کرده است. فروش سخت‌افزاری نیز با رسیدن از ۱۸۳.۷ میلیون دلار سال گذشته به ۱۴۲.۱ میلیون دلار، افتی ۲۳ درصدی را نشان می‌دهد.

این کاهش فروش را نمی‌توان تماماْ به علت افت شدید فروش کنسول‌های نسل پیش مانند ایکس‌ باکس 360 دانست. فروش کلی کنسول‌ها سالیانه با کاهش ۱۹ درصدی در فروش روبه‌رو بوده اما فروش کنسول‌های نسل جدید به طور مجزا، با افت ۱۵ درصدی مواجه شده است. علت این افت فروش را می‌توان به مجموعه‌ای از دلایل مانند تخفیف‌های داده شده و شایعات بی‌انتها در مورد مدل‌های ارتقا یافته کنسول‌های ایکس‌ باکس وان و پلی‌ استیشن 4 ربط داد.

لیام کالاهان (Liam Callahan)، یکی از تحلیلگران NPD، در این باره می‌گوید:

با وجود کاهش فروش کنسول‌های نسل جدید، به یاد داشته باشید که ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 با گذشت ۳۰ ماه از عرضه، ۴۰ درصد تراکم فروش بیشتری نسبت به کنسول‌های نسل گذشته دارند.

با وجود آنکه هر سه کمپانی اصلی این نسل از بازی‌های ویدیویی، از اظهارنظر و انتشار اعلامیه در مورد آمار منتشر شده توسط NPD، خودداری کردند، سونی (Sony) تایید کرد که پلی‌استیشن 4 مانند ماه‌های گذشته، پرفروش‌ترین کنسول ماه آوریل در آمریکای شمالی بوده است.

در مورد فروش بازی‌های در این ماه نیز باید بگوییم که Dark Souls 3 توانست به پرفروش‌ترین بازی بدل شود در حالی که اثر Ratchet & Clank نیز جایگاه دوم فروش را از آن خود کرد.

نظر شما کاربران زومجی در مورد آینده صنعت بازی‌های ویدیویی به خصوص فروش کنسول‌ها چیست؟ دیدگاه‌های خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده