نویسنده: محسن وزیری
// شنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۶

با برداشته شدن تحریم های گوگل، Rocket League را بدون مشکل آنلاین بازی کنید

دسترسی به بخش آنلاین بازی Rocket League به علت تحریم‌های گوگل، تا به امروز در ایران ممکن نبود. حال با برداشته شدن برخی از این تحریم‌ها، کاربران بدون مشکل می‌توانند این بازی فوق‌العاده را تجربه کنند. با جزئیات خبر همراه زومجی باشید.

از زمان امضای توافقنامه‌ی وین و اجرایی شدن برجام، غیر از تمام جنبه‌های اقتصادی آن، چشم بسیاری از کاربران اینترنت و گیمرها به باز شدن دسترسی سرویس‌ها و برداشته شدن تحریم‌های اینترنتی بود. گوگل سرویس‌های متعددی را برای کاربران با آی‌پی ایران محدود کرده بود که دسترسی به آن‌ها با مشکلات زیادی همراه بود. حال امروز گوگل تحریم برخی از مهم‌ترین سرویس‌های خود را برداشته و به همین سبب، سرورهای بازی Rocket League که بر روی یکی از این سرویس‌ها پشتیبانی می‌شود با آی‌پی ایران قابل دسترس است.

گوگل امروز دسترسی سرویس‌های Google Analytics ،Google App Engine و Android Developers را برای کاربرانی ایرانی آزاد کرد که از بین آن‌ها، سرویس App Engine برای ما اهمیت بیشتری دارد. استودیوی سایانیکس، سازنده‌ی Rocket League، از سرورهای اختصاصی برای بخش چندنفره‌ی بازی استفاده نمی‌کند و از خدمات ابری گوگل بهره می‌گیرد، به همین علت تا پیش از این امکان متصل شدن به بخش چند‌نفره بازی را نداشتیم و البته سازندگان هم نقشی در این زمینه نداشتند. حال به لطف لغو شدن این تحریم‌ها توسط گوگل، می‌توان با یک اینترنت پایدار و پینگ مناسب لذت واقعی راکت‌ لیگ را تجربه کرد.

باقی سرویس‌های باز شده نیز از جمله پراستفاده‌ترین ابزارها برای مدیران وبسایت‌ها و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار هستند. امید است در ماه‌های آینده و با بهبود شرایط، شرکت‌های دیگری نیز دسترسی به سرویس‌های خود را برای کاربران ایرانی فراهم کنند. فعلاً که گوگل پیش‌قدم شده و احتمالاً دیگر شاهد آن اخطار کذایی ۴۰۳ نخواهیم بود!


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده