نویسنده: نادر امرایی
// یکشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۲۱

یک میلیون نفر در ماه گذشته میلادی از هدست Gear VR استفاده کردند

پالمر لاکی،‌ موسس و مدیرعامل کمپانی ‌آکیولس، اعلام کرد که در ماه آوریل میلادی (۱۳ فروردین تا ۱۱ اردیبهشت)، بیش از یک میلیون نفر از هدست واقعیت مجازی Gear VR استفاده کرده‌اند و این خبر بسیار خوبی برای تکنولوژی واقعیت مجازی است.

کمپانی سامسونگ، به همراه آکیولس،‌ اقدام به ساخت و توسعه هدست واقعیت مجازی Gear VR کرد که فقط با تلفن‌های هوشمند این کمپانی کره‌ای کار می‌کنند. حال وب‌سایت رسمی این کمپانی، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:

بیش از یک میلیون نفر در ماه گذشته از هدست Gear VR استفاده کردند و تجربه‌ای فراگیر از بازی‌ها، ویدیوها و محتوای موجود در پلتفرم آکیولس به دست آوردند.

در همین حین، پالمر لاکی، موسس کمپانی Oculus، در حساب رسمی توییتر خود درباره این دستاورد توییتی با مضمون زیر منتشر کرد:

در ماه گذشته، یک میلیون نفر از Gear VR استفاده کردند. این دستاورد، خبر بسیار بزرگی برای تکنولوژی واقعیت مجازی است زیرا نشان می‌دهد که مصرف کنندگان در حال خو گرفتن با این تکنولوژی هستند.

در حال حاضر بیش از ۲۵۰ برنامه و بازی برای Gear VR در دسترس است. برنامه‌های استریم ویدیو مانند نت‌فلیکس و بازی Minecraft، در میان این برنامه‌ها دیده می‌شوند. آکیولس در ادمه در وب‌سایت خود نوشت:

هفت عدد از ۱۰ برنامه پرکاربرد در آکیولس، برنامه‌های ویدیویی هستند و ۸۰ درصد کسانی که از Gear VR استفاده کرده‌اند،‌ با آن ویدیو تماشا کردند.

در ادامه، آکیولس اعلام کرد که به زودی برنامه ‌Deadliest Catch VR،‌ ساخته کانال دیسکاوری، برای این دستگاه منتشر می‌شود. این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد که تجربه حضور در یک قایق در دریای برینگ را از خانه خود به دست آورند.

به علاوه، شما در آینده نزدیک می‌توانید عکس‌های ۳۶۰ درجه را در فیسبوک توسط این هدست در فضای واقعیت مجازی تجربه کنید. در ماه ژوئن (اوایل تابستان) نیز، منوی نرم‌افزار این دستگاه دچار تغییرات بنیادین می‌شود. در زیر می‌توانید عکسی از این منوی جدید را مشاهده کنید:

هدست Gear VR

 

اولین نسخه مصرف کننده Gear VR در ماه نوامبر (آبان / آذر) سال ۲۰۱۵ با قیمت ۹۹ دلار در دسترس علاقمندان قرار گرفت. این هدست فقط با برخی تلفن‌های هوشمند جدید Samsung از قبیل گلکسی نوت 5، گلکسی اس 6 و گلکسی اس 7 کار می‌کند.

از طرف دیگر،‌ برادر بزرگ‌تر Gear VR یعنی آکیولس ریفت  از اوایل فروردین در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفت. آکیولس هنوز آمار دقیق فروش این هدست ۶۰۰ دلاری را اعلام نکرده است اما ریفت، در اوایل عرضه‌اش به بازار، با مشکلاتی روبه‌رو شد.

نظر شما درباره آینده تکنولوژی واقعیت مجازی چیست؟

منبع:‌ GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده