نویسنده: مرتضی تقوی
// یکشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۴۵

افزایش سود شرکت سگا علی رغم کاهش فروش

شرکت سگا، یکی از فعالان صنعت بازی‌های ویدئویی که نامش برای گیمرهای قدیمی پر از خاطره است، در گزارش سال مالی گذشته خود خبر از افزایش سود داده است. این افزایش سود در حالی است که این بازیساز و ناشر ژاپنی این روزها تعداد بازی‌های کمتری را می‌فروشد.

شرکت ژاپنی سگا به تازگی گزارش سال مالی خود را منتشر کرد که شامل بازه‌ی ۱۲ فروردین ۱۳۹۴ تا ۱۲ فروردین امسال را می‌شود. بر اساس این گزارش، با وجود کاهش فروش بازی‌ها به‌علت کاهش تعداد پروژه‌های بازیسازی این شرکت، سگا باز هم در حساب و کتاب سالانه‌اش به سود رسیده است. یکی از دلایل این اتفاق افزایش تمرکز فعالیت‌های این شرکت بر روی بازی‌های موبایل است.

دفتر مرکزی قبلی سگا در آمریکافروش کلی سگا عدد ۳/۱ میلیارد دلار را نشان می‌دهد که نسبت به فروش ۳/۳ میلیارد دلاری در سال گذشته عدد کمتری است. با این وجود، سود خالص این شرکت ۱۶۱ میلیون دلار بوده است که در مقایسه با سال گذشته رشد خفیف ۰/۷ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین طبق گزارش مالی سگا، بازی‌های Phantasy Star Online 2، Chain Chronicle و Puyopuyo!! Quest بیشترین فروش را داشته‌اند.

پیش از این سگا از کاهش سرعت همه‌گیری بازی‌های موبایل در ژاپن خبر داده بود که البته فروش بازی‌های پر طرفدار کنونی بر روی پلتفرم موبایل هیچ نشانه‌ای از این کاهش رشد نشان نمی‌دهد. همین موضوع هم سبب شده است تا سگا به جای عرضه‌ی بازی‌های معمولی با تعداد بالا، زمان ساخت بیشتری را صرف تک تک پروژه‌های بازیسازی‌اش کند تا علی رغم کاهش تعداد بازی‌ها، قدرت دوام آن‌ها در بازار و فروششان را افزایش دهد.

البته با نگاهی به بازی‌های برنامه‌ریزی شده‌ی این شرکت برای عرضه در سال جاری مانند Persona 5، Yakuza 6 و Total War: Warhammer، پیش‌بینی می‌شود که سود مالی سگا در سال جاری پیش رو از این هم فراتر رود. پیش از این سگا از احتمال ساخت نسخه HD ریمستر بازی‌های Shenmue 1 و Shenmue 2 هم خبر داده بود.

منبع: Attack Of The Fan Boy


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده