سازندگان Uncharted 4 از روند ساخت این بازی می گویند
پس از سالها توسعه و چندین بار تاخیر، بالاخره بازی مورد انتظار آنچارتد 4، ساخته استودیو ناتی داگ، در تاریخ ۱۰ می (۲۱ اردیبهشت)، انحصارا برای کنسول پلیاستیشن 4 منتشر شد. اخیرا نیل دراکمن و بروس استریلی طی پستی در وبلاگ رسمی پلیاستیشن عنوان کردند که آنها برای ساخت محصولی که شایسته آخرین بازی سری آنچارتد برای استودیو ناتی داگ باشد، با چالشهای فراوانی روبرو بودند که بر روی هر یک از این چالشها ساعتها فکر کرده و روشهای گوناگونی را امتحان میکردند. این دو کارگردان خوشذوق همچنین اشاره کردند که در مقطعی از پروسه توسعه بازی، آنها واقعا مطمئن نبودند که آیا امکان دارد روزی، رویای بلندپروازانه آنها برای این بازی محقق شود یا خیر. آنها در این ارتباط گفتند:
مواقعی در خلال پروسه تولید بازی بود که ما واقعا با خودمان فکر میکردیم که «آیا قرار است بازی، تا این اندازه بزرگ باشد؟» سپس با جاهطلبی به خودمان میگفتیم «بله این همان بازی است که بهترین عملکرد ما را میطلبد.»
دراکمن و استریلی در ادامه اشاره کردند که بدون شک آنچارتد 4 سختترین بازی این مجموعه از نظر روند ساخت بود، که مطمئنا یکی از دلایل این موضوع این بود که آنچارتد 4 آخرین بازی این سری نیز محسوب میشد. البته نهتنها آخرین بازی این سری برای ناتی داگ، بلکه آخرین بازی برای شخصیت محبوب «نیتن دریک» نیز بود. آنها گفتند:
ما افکار بسیار بلندپروازانهای داشتیم و به موازات آن آزادی عمل ما نیز بسیار زیاد بود، عقبنشینی و کمکاری اصلا جزو برنامههای ما نبود زیرا میدانستیم که این آخرین آنچارتد ماست. همه افراد تیم، تمام داشتههایشان را برای بهبود بازی گذاشتند، زیرا ما عاشق این شخصیتها هستیم. تیمی شامل صدها نفر از افراد با استعداد و حرفهای در صنعت بازیسازی دست به دست هم دادند تا با چالشهای ساخت روایتی نزدیک به داستان نیتن دریک روبهرو شوند. هر شخص میخواست مطمئن شود که نقش خودش در ساخت این بازی را در حد شایستگی این مجموعه به نحو احسن انجام دهد. ما برای خلق چیزی فراتر از محدودیتهای موجود و ساخت آنچه که فکر میکردیم غیرممکن بود، به یکدیگر کمک کرده و همدیگر را تشویق و ترغیب میکردیم.
آنها ادامه دادند:
به گذشته که فکر میکنیم به یاد نگرانیهای بسیار زیادمان درباره ساخت بازی میافتیم. ما میدانستیم که هر بخش جداگانه از بازی، عالی و منحصربهفرد بود، اما مشاهده این که چگونه بخشهای کوچکتر بازی با هم تبدیل به چیزی واقعاً زیبا میشود، احساس غرور و سربلندی به ما میداد. ما به شدت خوشحالیم که با پایانی خوب با این کاراکترها خداحافظی میکنیم و فوقالعاده به تیمی که این شخصیتها را خلق کرده است، افتخار میکنیم. از جانب همه افراد مشغول در ناتی داگ، از تمام حمایتهای شما تشکر میکنیم. بدون این حمایتها مطمئنا ما قادر به ساخت چنین بازیهایی نبودیم. امیدواریم که تمام این عشق و علاقه و همه آن فداکاریها و از خودگذشتگیهای ما، ارزش شما را داشته باشد و همچنین امیدواریم کاری کرده باشیم که شما سربلند و سرافراز شوید.
به نظر میرسد که تلاش و کوشش سخت ناتی داگ، حداقل از دیدگاه و نظر منتقدین نتیجه داشته، چرا که این بازی نقدهای بسیار مثبتی را دریافت کرده است. البته هنوز زود است که درباره میزان و چگونگی فروش واقعی بازی صحبت کنیم.
دراکمن و استریلی با گفتن جمله «تا بعد» که شاید اشاره به پروژههای بعدی آنها داشته باشد، به این مصاحبه پایان دادند. به تازگی ناتی داگ عنوان کرده که ساخت دنبالهای برای بازی The Last of Us محتمل است، در عین حال توسعهدهندگان ناتی داگ نیز از برنامههایشان برای ساخت بازیهای کاملاً جدیدی خبر دادهاند.
نظر شما درباره گفتههای کارگردانان بازی آنچارتد 4 چیست؟
منبع: GameSpot