نویسنده: عارف حسین پور
// دوشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۲

تماشا کنید: مقایسه کیفیت اجرای بازی Doom روی پلی‌ استیشن 4 و ایکس باکس وان

بازی Doom، تیراندازی اول‌شخص مورد انتظار استودیوی اید سافتور بالاخره منتشر شد. اگر مایلید بدانید کدام‌یک از دو نسخه کنسولی این بازی عملکرد فنی بهتری را به نمایش می‌گذارند، با زومجی همراه باشید.

گروه دیجیتال فاندری که به خاطر بررسی عملکرد فنی و گرافیکی بازی‌ها شهرت دارد، به تازگی به نسخه‌های کنسولی بازی Doom پرداخته و با انتشار ویدیویی که در ادامه مشاهده می‌کنید، نرخ فریم و رزولوشن بازی را روی کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان با هم مقایسه کرده است. نتیجه‌گیری نهایی دیجیتال فاندری بیان می‌کند که هر دو نسخه بازی، تجربه‌ای عالی را ارائه می‌کنند، اما این گروه اعلام کرده که کنسول سونی دارای برتری نسبی است. دیجیتال فاندری توضیح می‌دهد:

به راحتی می‌توان گفت بازی روی کنسول سونی روان‌تر اجرا می‌شود و نرم‌تر به نمایش درمی‌آید. با این حال نسخه ایکس‌باکس وان نیز بی‌نقص به نظر می‌رسد.

|

دیجیتال فاندری بیان می‌کند که نسخه پلی‌استیشن 4 بازی از نظر رزولوشن و نرخ فریم عملکرد بهتری دارد و با اینکه در برخی صحنه‌ها شاهد افت فریم به زیر  ۶۰ فریم‌برثانیه هستیم، اما کماکان این نسخه نسبت به ایکس‌باکس وان بهتر اجرا می‌شود. البته روی این نکته هم تاکید شده است که با وجود افت فریمی که در هر دو نسخه‌ی کنسولی بازی شاهد آن هستیم، Doom یک تجربه بی‌نقص و معرکه را ارائه می‌کند.

از نظر بصری، نسخه پلی‌استیشن 4 بازی Doom با رزولوشن 1080p اجرا می‌شود، در حالی که بازی روی ایکس‌باکس وان دارای رزولوشنی پویا و متغیر است که در برخی لحظات به زیر 1080p کاهش پیدا می‌کند. در این مقایسه اعلام شده که هر دو نسخه‌ی بازی از انیمیشن‌های بسیار نرم و نورپردازی‌ها و جلوه‌های بصری باکیفیتی بهره می‌برند.

از قرار معلوم بازیکن‌ها باید قبل از ورود به یک مرحله جدید حدود ۳۵ تا ۴۵ ثانیه در صفحه بارگذاری بازی معطل بمانند، اما پس از کشته شدن می‌توانید طی ۱۵ تا ۲۰ ثانیه مجدداً به بازی برگردید. در ویدیوی بالا همچنین بخش تنظیمات گرافیکی بازی و گزینه‌های مختلف آن را مشاهده می‌کنید. در این قسمت شما می‌توانید «انحراف رنگی» بازی را غیرفعال کنید و یا گزینه‌هایی مثل «میدان دید» و «محو شدن تصویر هنگام حرکت» را تنظیم نمایید.

لازم به ذکر است که این بررسی مربوط به بخش داستانی بازی بوده و ربطی به قسمت چندنفره Doom ندارد. این بازی سه روز پیش (۲۴ اردیبهشت) برای رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان منتشر شد، اما از آنجایی که بتسدا و اید سافتور تصمیم گرفتند بازی را قبل از انتشار رسمی در اختیار منتقدین قرار ندهند، هنوز امتیازات Doom از سوی وبسایت‌های معتبر دنیا اعلام نشده است.

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده