نویسنده: عارف حسین پور
// دوشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۴

یکی از بزرگترین شرکت های بازیسازی به جمع کنسول سازان پیوست

کمپانی چینی تنسنت (Tencent)، مالک استودیوی رایت گیمز (سازنده بازی League of Legends)، از یک کنسول جدید و متفاوت رونمایی کرد. برای مشاهده اولین تصویر منتشر شده از این کنسول و اطلاع از مشخصات آن با زومجی همراه باشید.

در نمایشگاه CES آسیا، کمپانی تنسنت کنسولی جدید به نام Tencent Games Platform (TGP) Box را معرفی کرد. این کنسول از نسل ششم پردازنده‌های Core محصول کمپانی اینتل بهره می‌برد و از ویندوز 10 به عنوان سیستم عامل خود استفاده می‌کند. البته به غیر از رابط کاربری آشنای ویندوز، این کنسول دارای حالتی اختصاصی نیز خواهد بود که بازیکن‌ها به وسیله آن می‌توانند به دانلود و استریم بازی‌ها بپردازند.

ظاهراًً قرار است TGP Box بر روی بازی‌های آنلاین تمرکز داشته باشد؛ تاکنون بازی‌هایی مثل League of Legends و FIFA Online 3 و NBA 2K Online و Monster Hunter Online و Need for Speed: Hot Pursuit Tournament برای این دستگاه معرفی شده‌اند. شرکت تنسنت قبلاً با سازندگان این بازی‌ها برای آوردن آنها به بازار آسیا همکاری کرده است. گفته می‌شود که امسال شاهد معرفی بازی‌های بیشتر برای کنسول TGP Box از سوی سازندگان دسته‌سوم نیز خواهیم بود.

اولین تصویر منتشر شده از TGP BOX اولین تصویر منتشر شده از TGP Box

کاربر ZhugeEX که یکی از تحلیلگران حوزه بازی‌های ویدیویی است در توییتر درباره این کنسول گفت:

به طور کلی TGP Box یک کنسول بازی بر مبنای ویندوز 10 است، اما ویژگی‌های هوشمندانه‌ای دارد که در جهت ایجاد برتری این کنسول نسبت به شیوه‌ی بازی سنتی طراحی شده‌اند.

هنوز مشخص نیست که TGP Box به بازارهای غربی نیز راه پیدا می‌کند یا خیر، اما تنسنت یک شرکت کاملاً شناخته شده و بانفوذ در آسیا است که می‌تواند با توجه به پتانسیل‌های موجود در این قاره، به موفقیت چشمگیری در تجارت کنسولی‌اش دست یابد. البته این کمپانی رقبای سرسختی نیز پیش روی خود می‌بیند؛ فراموش نکنیم که دولت چین از سال گذشته ممنوعیت فروش کنسول‌های بازی (مثل پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و Wii U) را لغو کرده است و اکنون گیمرهای این کشور گزینه‌های بیشتری برای انتخاب دارند. فروش کنسول‌های خارجی از سال ۲۰۰۰ میلادی در چین ممنوع اعلام شده بود.

تنسنت یک کمپانی بسیار قدرتمند است که فقط در حوزه بازی سرمایه‌گذاری نمی‌کند. این شرکت در چین (و حتی خارج از این کشور) بیشتر با نرم‌افزار پیام‌رسان Tencent QQ شناخته می‌شود، اما زیرمجموعه‌های آن در بخش‌های موسیقی، رسانه‌های اجتماعی، تلویزیون و خرید آنلاین نیز مشغول به فعالیت هستند. تنسنت در سال ۲۰۱۱ اکثریت سهام شرکت رایت گیمز را خرید و یک سال بعد از آن هم خود را به عنوان سهامدار اصلی شرکت اپیک گیمز (سازنده مجموعه Gears of War) معرفی کرد. بخش بازی‌های کمپانی تنسنت در حال حاضر به عنوان بزرگترین جامعه آنلاین بازی در کشور پهناور چین شناخته می‌شود.

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده