نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۲۶

جدول فروش هفتگی انگلستان: صدرنشینی Uncharted 4 در هفته اول انتشار

بالاخره پس از مدت‌ها انتظار، Uncharted 4: A Thief's End منتشر شد و توانست در هفته اول انتشارش، در صدر جدول فروش هفتگی انگلستان قرار بگیرد. با زومجی و جدول فروش منتهی به ۱۴ می (۲۵ اردیبهشت) همراه باشید.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها در انگلستان را بر عهده دارد، این هفته، دو بازی مورد انتظار Uncharted 4  و‌ DOOM منتشر شدند و توانستند به ترتیب در مکان‌های اول و دوم جدول فروش قرار بگیرند.

آنچارتد4، که اولین و آخرین حضور مجموعه فوق محبوب استودیو ناتی‌ داگ بر روی کنسول پلی‌استیشن 4 است، توانست در هفته اول انتشارش، در صدر جدول فروش هفتگی انگلستان قرار بگیرد و تبدیل به موفق‌ترین بازی این مجموعه در هفته اول عرضه شود. Uncharted 4، نسبت به قسمت سوم این مجموعه، در اولین هفته انتشار، ‌۶۶ درصد بیشتر فروش داشته است.

بازی مورد انتظار دیگر منتشر شده این هفته، DOOM بود. جدیدترین ساخته اید سافت‌ور که توسط کمپانی بتسدا منتشر شده، توانست در هفته اول انتشار، در مکان دوم قرار بگیرد. این اولین باری است که یک بازی از مجموعه DOOM برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان منتشر می‌شود.

Call of Duty: Black Ops III نیز این هفته با ۴۶ درصد افت فروش مواجه شد و با یک پله سقوط، به مکان سوم جدول دست یافت. در مکان چهارم، دیگر بازی انحصاری سونی یعنی Ratchet & Clank قرار گرفت. در چهار هفته گذشته، رچت و کلنک توانسته بود سه بار در صدر جدول قرار بگیرد. مکان‌های پنجم و ششم جدول فروش هفتگی انگلستان، در اختیار دو بازی کمپانی فرانسوی یوبی‌سافت قرار گرفت. Tom Clancy's The Division با ۳۲ درصد افت فروش و Far Cry Primal با ۳۳ درصد، به ترتیب در این دو جایگاه قرار گرفتند.

مکان هفتم نیز، در اختیار پای ثابت جدول قرار گرفت. GTA V  با اینکه سه پله نسبت به هفته قبل سقوط کرد،‌ کماکان توانست در این جدول باقی بماند. بازی محبوب شبیه‌ساز فوتبال بخش ورزشی الکترونیک آرتز یعنی FIFA 16، این هفته توانست با دو پله صعود، به مکان هشتم دست پیدا کند. Lego Marvel's Avengers هم با دو پله سقوط، به مکان نهم دست رسید. در مکان دهم جدول نیز، پس از یک غیبت دو هفته‌ای، بازی Star Wars Battlefront قرار گرفت. این بازی در هفته گذشته ۲۸ درصد افزایش فروش داشت که همین امر سبب شد تا بتواند دوباره وارد جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان شود.

در ادامه می‌توانید جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان را در هفته منتهی به۱۴ می مشاهده کنید:

رتبه‌ی فعلی
رتبه‌ی قبلی
نام بازی
نکته‌ی قابل ذکر

۱

-
Uncharted 4
صدرنشینی در هفته اول انتشار

۲

-
DOOM
به دست آوردن جایگاه دوم در هفته اول انتشار

۳

۲
Call of Duty Black Ops 3
۴۶ درصد افت فروش و یک پله سقوط

۴

۳
Ratchet & Clank
۵۰ درصد افت فروش و سقوطی یک پله‌ای

۵

۵
Tom Clancy's The Division
۳۲ درصد افت فروش و حفظ جایگاه هفته قبل

۶

۶
Far Cry Primal
۳۳ درصد افت فروش و حفظ جایگاه هفته قبل

۷

۴
Grand Theft Auto V
سه پله سقوط

۸

۱۰
FIFA 16
دو پله صعود

۹

۷
Lego Marvel Avengers
دو پله سقوط

۱۰

۱۲
Star Wars Battlefront
دو پله صعود و ورود دوباره به جدول

معرفی بازی‌های منتشر شده این هفته

Uncharted 4: A Thief's End

بالاخره و پس از مدت‌ها انتظار طرفداران بی‌شمار مجموعه آنچارتد، توانستند چهارمین قسمت این مجموعه را برروی کنسول نسل هشتمی پلی‌استیشن 4 تجربه کنند. آنچارتدی که پس از چند بار تاخیر، بالاخره هفته گذشته به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن 4 به انتشار رسید و مشخص شد که این همه انتظار، ارزشش را داشته است.

اولین و آخرین ماجراجویی نیتن دریک برروی کنسول پلی‌استیشن 4، تبدیل به یکی از زیباترین بازی‌های نسل هشتم شد و بسیاری از منتقدین و بازیکنان اعتقاد دارند Uncharted 4: A Thief's End، یکی از بازی‌هایی است که هیچ کس نباید تجربه آن را از دست بدهد.

DOOM

DOOM

جدیدترین بازی مجموعه DOOM نیز یکی دیگر از بازی‌هایی بود که هفته گذشته منتشر شد. این بازی که هیچ پیشوند، پسوند و شماره‌ای ندارد، برای رایانه‌های شخصی، ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 منتشر شد و اولین حضور یک بازی از سری دووم برروی کنسول‌های نسل هشتمی بود.

اید سافت‌ور، سازنده و بتسدا، ناشر جدیدترین نسخه دووم هستند و سازندگان مدعی شده‌اند که علاوه بر اینکه این بازی به ریشه‌های مجموعه DOOM وفادار مانده و سعی کرده تمام المان‌هایی که باعث محبوبیت این مجموعه شده را در خود داشته باشد، دارای نوآوری‌های بسیار زیادی نیز هست.

تهیه شده در زومجی با استفاده از جدول رسمی وب‌سایت چارت ترک


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده