نویسنده: محسن بیگی نیا
// سه شنبه, ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۱۹

کپکام: اولویت ما «کامل» بودن بازی‌ها در زمان عرضه خواهد بود

شرکت کپکام اعلام کرده که از این پس قصد دارد ساخت بازی‌های «کامل» را در اولویت قرار دهد و از کیفیت آن‌ها قبل از عرضه اطمینان حاصل کند. این رویکرد برای بازی‌هایی محدود و با هدف کسب موفقیت جهانی بکار گرفته خواهد شد. با زومجی همراه باشید.

پیروی صحبت‌های اخیر شرکت کپکام در خصوص بازی Street Fighter V و اذعان به اینکه این اثر با «کمبود محتوا» روبه‌رو و همچنین «نیازمند پرداخت بیشتر» بوده، این کمپانی برنامه‌ای را برای کار بیشتر روی بازی‌ها، جهت اطمینان حاصل کردن از آماده بودن آن‌ها در زمان عرضه، آماده کرده است.

کنزو سوجیموتو، مدیرعامل Capcom، به عنوان بخشی از یک برنامه‌ی پرسش و پاسخ در جلسه‌ی گزارش مالی کمپانی اعلام کرد که این شرکت آمادگی‌اش را دارد تا در صورت نیاز، عرضه‌ی بازی‌های‌اش را به تأخیر بیندازد. ترجمه‌ی انگلیسی مطالب مطرح شده در این جلسه امروز در وب‌سایت رسمی کپکام منتشر شده است.

مدیرعامل کپکام گفت که این برنامه‌ی زمان‌بندی جدید برای «تعداد کمی از بازی‌ها» به‌کار گرفته خواهد شد؛ ولی به نام این بازی‌ها اشاره‌ای نکرد. او گفت:

بازی‌هایی که می‌خواهند در سطح جهانی موفق شوند باید دارای کیفیت بالایی باشند. به این منظور و به واسطه‌ی بررسی‌های انجام شده مشخص شد که برخی از این بازی‌ها هنوز به سطح استانداردهای لازم نرسیده‌‎اند و برای توسعه‌ی این آثار و بهره‌برداری از آن‌ها به اندک زمان بیشتری نیاز است. در نتیجه، ما در خصوص دوره‌ی توسعه‌ی تعداد محدودی از بازی‌ها تجدید نظر کردیم.

ما به‌جای آنکه کاملاً به دوره‌های فروش یا ضرب الاجل‌های تعیین شده برای ساخت بازی پایبند باشیم، برای رسیدن به کیفیت مورد قبول کاربران‌مان به توسعه‌ی بازی‌ها (با اولویت به کمال رساندن آن‌ها)  ادامه خواهیم داد؛ حتی اگر برای انجام این کار نیازمند تنظیم دوباره‌ی زمان‌بندی برنامه‌های‌مان باشیم.

street fighter v

سوجیموتو به تحلیلگران و سرمایه‌گذاران هشدار داد که اتخاذ چنین رویکردی شاید در کوتاه‌مدت منجر به کاهش فروش شود؛ هرچند او هنوز هم انتظار یک رشد سالانه‌ی حداقل ۱۰ درصدی را دارد. وی همچنین تأکید کرد که صرف زمان بیشتر برای ساخت یک محصول عالی سرانجام به «تقویت شدن» بازی‌های اصلی کپکام منجر خواهد شد.

بازی Street Fighter V تا پایان سال مالی کپکام (۳۱ مارس  یا ۱۲ فروردین) موفق به فروش ۱.۴ میلیون کپی روی پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی شده است. این مقدار ۶۰۰ هزار کپی کمتر از رقم ۲ میلیون نسخه‌ای مورد انتظار کپکام بوده است.

استریت فایتر 5 در زمان انتشار نسخه‌ی آزمایشی و عرضه‌ی بازی با مشکلات زیادی مواجه شد؛ هرچند بخش عمده‌ای از این مشکلات تا کنون رفع شده‌اند. به‌علاوه، مردم این بازی را بخاطر عدم وجود محتوای کافی و نداشتن شماری از ویژگی‌ها (از جمله نبود برنامه‌ی تنبیهی برای افرادی که در حالت آنلاین بازی را ترک می‌کنند) مورد انتقاد قرار داده‌اند. این بازی در ماه ژوئن (خرداد-تیرماه) یک بسته‌ی الحاقی داستانی رایگان دریافت خواهد کرد.

صرف نظر از سری Street Fighter، شرکت کپکام سه بازی «بزرگ» رونمایی نشده و در حال ساخت دارد و می‌خواهد تا پایان مارس ۲۰۱۷ (فروردین ۹۶) آن‌ها را عرضه کند. یکی از این بازی‌ها از سری Monster Hunter است؛ اما هیچ اطلاعات دیگری در ارتباط با دو بازی دیگر در دست نیست.

نظر شما در مورد رویکرد جدید شرکت کپکام برای ساخت بازی‌های‌اش چیست؟ نظرات خودتان را با ما در میان بگذارید.

منبع: Gamespot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده