نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۲۸

کنسول نینتندو NX متفاوت‌تر و تاثیرگذار‌تر از کنسول های قبلی نینتندو خواهد بود

تاتسومی کیمیشیما، مدیرعامل کمپانی نینتندو، اعلام کرده که کنسول نینتندو NX قرار نیست فقط یک جایگزین معمولی برای Wii U یا 3DS باشد و از هر نظر متفاوت‌تر خواهد بود. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

تاتسومی کیمیشیما اخیرا مصاحبه‌ای با سایت آساهی شیمبون داشت که در آن اطلاعات مختلفی از برنامه‌های کمپانی Nintendo ارائه کرد؛ وی ابتدا اعلام کرد که کمپانی نینتندو به زودی سراغ ساخت فیلمی خواهد رفت که احتمالا طی ۲ تا ۳ سال آینده شاهد عرضه آن خواهیم بود. بخش بعدی صحبت‌های کیمیشیما، در مورد کنسول نینتندو NX است که هنوز رسما معرفی نشده و به همین دلیل شایعات زیادی در مورد آن شنیده می‌شود.

کیمیشیما در صحبت‌های خود اعلام کرد که ان‌ ایکس قرار نیست فقط یک جایگزین صرف برای کنسول‌های پیشین کمپانی باشد:

Nintendo NX قرار نیست به عنوان نسخه پیشرفته‌ای از Wii U یا 3DS عرضه شود، بلکه یک روش کاملا جدید برای بازی کردن خواهد بود که به عقیده من تاثیرگذار‌تر از Wii U ظاهر خواهد شد.

البته NX فقط اسم رمز کنسول جدید نینتندو است و این محصول در نهایت با اسم متفاوتی عرضه خواهد شد. بنا به یکی از شایعات، این وسیله ترکیبی از یک کنسول خانگی و دستی (موبایل مانند) خواهد بود که از پیشرفته‌ترین سخت‌افزار‌های موجود استفاده می‌کند. نینتندو ماه مارس ۲۰۱۷ (اسفند ۹۵- فروردین ۹۶) را به عنوان تاریخ عرضه کنسول جدید خود اعلام کرده و البته در جریان نمایشگاه E3 2016، شاهد ارائه اطلاعاتی در مورد آن نخواهیم بود.

نینتندو همچنین قصد دارد تا نسخه جدید بازی Legend of Zelda را هم در هنگام عرضه این کنسول به صورت همزمان برای ان‌ایکس و Wii U منتشر کند؛ این دقیقا مشابه کاری است که نینتندو در مورد کنسول Wii هم انجام داده و بازی Legend of Zelda: The Twilight Princess را همزمان برای Wii و گیم‌کیوب عرضه کرده بود.

با استناد به صحبت‌های کیمیشیما و البته اظهاراتی که ساتورا ایواتا، مدیر‌عامل پیشین نینتندو، سال گذشته عنوان کرده بود، به نظر می‌رسد که قرار است کنسول‌های فعلی نینتندو هم در کنار NX به حیات خود ادامه دهند که البته عرضه کنسول جدید، بدون شک تاثیر منفی بر فروش آن‌ها خواهد گذاشت. کیمیشیما با تایید این موضوع اعلام کرد که قطعا عرضه NX بر روی فروش Wii U تاثیر منفی خواهد داشت و به همین دلیل کمپانی انتظار دارد طی سال مالی جاری، فقط ۸۰۰ هزار واحد از این کنسول فروخته شود. در سال مالی گذشته، آمار فروش این کنسول ۳/۲ میلیون واحد بود.

مدیر‌عامل نینتندو همچنین در مورد دلیل انتخاب فصل بهار سال آینده برای عرضه کنسول جدید و عدم عرضه آن در تعطیلات سال نوی میلادی (که می‌توانست باعث فروش بسیار بیشتر کنسول شود)‌ گفت:

ارائه بازی‌های بزرگ در زمان عرضه کنسول جدید بسیار مهم و حیاتی است و ما برای آماده کردن این بازی‌ها، به زمان بیشتری نیاز داریم.

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده