// چهار شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۱۵

آموزش Dark Souls 3؛ آشنایی با ۱۰ نکته مخفی بازی

Dark Souls III لبریز از اسرار و رازهایی است که گاه آن‌ها را اتفاقی پیدا می‌کنیم و گاه خیلی راحت از دید ما پنهان می‌شوند. با زومجی همراه باشید تا برخی از این نکات مخفی را با شما در میان بگذاریم.

بازی Dark Souls 3 با این‌که جهان‌باز نیست، اما دنیای بزرگی دارد. در این دنیای بزرگ نیز انواع و اقسام رمز و رازها گنجانده شده؛ برخی از این اسرار به راحتی قابل مشاهده نیستند و اتفاقا به راحتی هم از دید شما مخفی می‌شوند. برخی از این راز‌ها ممکن است در خود یک سلاح قوی جای داده باشند، برخی یک زره، برخی یک باس و حتی بعضی از آن‌ها شامل NPCهایی می‌شوند که داستانی جدید از دنیای عجیب و غریب Dark Souls III را برای‌تان تعریف می‌کنند. حال زومجی قصد دارد ۱۰ راز مهمی را که در روند بازی نیز تاثیر گذار خواهد بود، با شما به اشتراک بگذارد.

Dark Souls 3 Guide (7)

آسانسور Undead Settlement:

اگر آسانسوری را که در منطقه سکونت‌گاه نامیراها «Undead Settlement» وجود دارد دیده باشید، یک راز در آن نهفته است. هنگامی که توسط آسانسور به بالا و پایین می‌روید، خوب به محیط نگاه کنید. حالا متوجه خواهید شد که یک راه مخفی در بین طبقات بالا و پایین این آسانسور وجود دارد که اگر در زمان و مکان درست از روی آسانسور بپرید و با پریدن از فاصله زیاد جان سالم به در ببرید، به یک مطقه جدید و مخفی پا خواهید گذاشت.

در این منطقه مخفی، چندین چیز ویژه قرار دارد. اول از همه باید مراقب باشید، در این منطقه یک باس کوچک یا به اصطلاح مینی باس وجود دارد. او ممکن است همان اوایل راه به سراغ شما بیاید و از قدم گذاشتن در این منطقه پشیمان شوید. البته فراموش نکنید که یک NPC در این منطقه که Siegward نام دارد به شما کمک خواهد کرد و می‌توانید راحت‌تر این باس را شکست دهید. به علاوه، وقتی وارد خانه‌هایی که در این منطقه هستند شوید، چندین و چند آیتم با ارزش برای لوت کردن وجود دارد. سپس به سمت پشت بام خانه‌ها بروید تا پاداش‌های اصلی این منطقه را پیدا کنید. یکی از آن‌ها حلقه کلوراتی «Chloranthy Ring» خواهد بود. این حلقه باعث می‌شود تا استقامت یا استامینا کاراکتر بازی سریع‌تر شارژ شود. دومین پاداشی که آن را در پشت بام خواهید یافت لباس‌های میرا «Mirrah Set» است که ماسک و کلاه آن را مطمئنا دوست خواهید داشت و در کل از نظر ظاهری یکی از لباس‌های جالب برای یورش به دنیای دیگر بازیکنان به شمار می‌رود.

Dark Souls 3 Guide (6)

Smouldering Lake:

همان‌طور که به خوبی می‌دانید، سری Dark Souls همیشه دارای باس‌های فراوانی بوده‌اند. اما برخی از این باس‌ها در مناطق مختلف به صورت اختیاری قرار داده شده‌اند. یکی از این باس‌ها که ظاهری فوق‌العاده جذاب و مکانیزم مبارزه‌ای جالبی دارد، Old Demon King نامیده می‌شود. منطقه این اهریمن کهن‌سال از طریق منطقه Catacombs of Carthus قابل دسترس است. هنگامی که به پل چوبی قبل از ورود به مبارزه با باس High Lord Wolnir رسیدید، خوب به پایین نگاه کنید تا یک راه ورودی مخفی را در زیر پل ببینید. اما راه ورود به این مکان چیست؟ وسط پل چوبی قرار بگیرید و با چند ضربه تناب‌های متصل به پل را پاره کنید، پل که در حال خراب شدن است، باید با زرنگی خودتان را به ورودی این منطقه برسانید. حال وارد مردابی می‌شوید که جوی عجیب دارد، اما مراقب باشید! در سمت راست اگر به بالا نگاه کنید یک کمان پولادی «Crossbow»  بسیار بزرگ آماده شلیک‌های پی در پی است. با کمی دقت می‌توانید در برابر تیرهای این کمان پناه بگیرید. در سمت راست چندین آیتم برای لوت کردن وجود دارد که می‌توانید ریسک را بپذیرید و به آن سمت بروید. اما برنامه اصلی ما سمت چپ قرار دارد، همان ورودی که با چندین پله قابل دسترس است و هیچ چیز وجود ندارد تا مانع دسترسی‌تان به آن دروازه شود.

اما وقتی آرام آرام به دروازه نزدیک شوید، با یکی از کابوس‌های خود رو به رو خواهید شد: یک کرم عظیم‌الجثه. می‌توانید با کمی سرعت و دقت از سمت راست این کرم فرار کنید، اما اگر سعی کنید او را بکشید، آیتم‌های با ارزشی پیدا خواهید کرد. برای کشتن او راهی ساده وجود دارد که قصد ندارم زیاد از این راه برای‌تان بگویم، اما یک راهنمایی: کمان پولادی را فراموش نکنید! حال به سمت دروازه بروید و وارد شوید؛ اهریمن کهنسال در انتظار شماست. اگر در برابر او خیلی زود کشته شدید، بدانید که سطح کاراکترتان برای رویارویی با این اهریمن کم است. پس دو راه وجود دارد: یا فعلا بیخیال آن شوید، یا به این منطقه بازگردید، یک امبر «Ember»  استفاده کنید و سپس بازیکنانی که آماده احضار شدن هستند را فرا بخوانید تا در مبارزه با این باس شما را یاری کنند. با مقابله در برابر این باس، به روح او دست پیدا خواهید کرد. توسط معامله این روح با شاه لاثریک در فایرلینک شراین، به یکی از بهترین اسلحه‌های بازی Dark Souls دست پیدا خواهید کرد.

البته به یاد داشته باشید که منطقه Smouldering Lake یک ورودی به منطقه‌ای جدید به نام Old King’s Antechamber دارد که می‌توان آن را در سمت راست ورودی دروازه باس اهریمن پیدا کرد. این منطقه لبریز از دشمنانی چالش‌برانگیز، آیتم‌هایی بسیار با ارزش و یکی از قدرتمندترین اسلحه‌های موجود در بازی است.

Dark Souls 3 Guide (5)

اسراری در پشت بام Firelink Shrine:

مطمئنا با پیرزن دست فروش فایرلینک شراین آشنایی دارید. او یک کلید به ارزش بیست هزار روح دارد که با خرید آن قادر هستید به پشت‌بام این منطقه دسترسی پیدا کنید. اولین راز این منطقه این است که با پریدن از سمت چپ پل به سقف این ساختمان خواهید رسید. با کمی گشت و گذار در این منطقه یک دیوار پنهان خواهید یافت. پشت این دیوار مخفی یک حلقه به نام Covetous Silver Serpent Ring وجود دارد که با استفاده از آن، هر دشمنی را که بکشید، درصد بیشتری روح دریافت خواهید کرد که شدیدا برای اوایل بازی به درد بخور است.

یکی دیگر از رازهای این قسمت، قبل از آسانسور قرار دارد. قبل از این که از آسانسور استفاده کنید، به سمت راست و چپ نگاه کنید. در پایین آن تابوت‌های سنگی را خواهید دید که با پریدن روی آن‌ها به منطقه پایین دسترسی پیدا خواهید کرد. یکی از آیتم‌های با ارزش این قسمت Estus Ring نام دارد که باعث می‌شود هرگاه که از Estus Flask استفاده کنید، میزان سلامتی بیشتری را به دست آورید. در انتهای این منطقه یک درب آهنی وجود دارد که پشت آن یک سامورایی ایستاده است. اگر قبلا او را کشته‌اید که دیگر در این مکان حضور ندارد، اما اگر او را نکشته‌اید، با کشتن آن یک شمشیر کاتانا به نام Uchigatana نصیب‌تان خواهد شد.

Dark Souls 3 Guide (3)

Pichklepum the Crow:

اگر با توجه به متن قبل توانستید به پشت بام فایرلینک شراین دسترسی پیدا کنید، در این مکان یک راز وجود دارد که برای طرفداران سری Dark Souls فوق‌العاده شگفت‌انگیز است. با رفتن به این مکان شما با یک NPC کلاغ رو به رو خواهید شد که Picklepum the Crow نام دارد. وقتی به آشیانه او برسید، با قرار دادن آیتم‌های مختلف در آن، به چنیدن و چند آیتم جدید دست پیدا خواهید کرد. از جمله این آیتم‌ها که ارزش بالایی هم دارند می‌توان به آیام Titanite اشاره کرد که برای آپگرید اسلحه‌ها استفاده می‌شود. دیگر آیتم Ring of Sacrfice است که با پوشیدن آن با هر بار مرگ ارواحی که حمل می‌کنید را از دست نخواهید داد. البته توجه داشته باشید که این حلقه بعد از استفاده و چند بار کشته شدن شکسته خواهد شد. اما با ارزش‌ترین آیتمی که از این مکان به دست خواهید آورد چیزی نیست جز زره Armor of the Sun؛ یکی از خاطره‌انگیزترین زره‌ها برای طرفداران پر و پاقرص این سری.

Dark Souls 3 Guide (2)

راه مخفی Undead Settlement:

بعد از این که وارد این منطقه شدید و کمی در مرحله پیشروی کردید، با چندین دشمن رو به رو خواهید شد که در حال پرستش آتش هستند. در سمت راست یک پل وجود دارد که شما را به یک میانبر خواهد برد. شاید در نگاه اول در این منطقه چیز خاصی وجود نداشته باشد، اما با کمی دقت موجه خواهید شد که یک راه مخفی درست در کنار پل وجود دارد. هنگامی که وارد این منطقه مخفی شوید با چندین و چند دشمن رو به رو خواهید شد که در کمین نشسته‌اند. با کشتن آن‌ها آیتم‌هایی وجود دارند که در این منطقه پیدا خواهید کرد. کمی جلوتر با یک دشمن عجیب رو به رو می‌شوید که پشت خود یک قفس نگه می‌دارد. راز اصلی اینجاست: اگر آرام آرام به پشت او بروید و وارد این قفس شوید، با یک میان‌پرده کوتاه او شما را به یک منطقه مخفی خواهد برد که می‌توانید در آن به پیمان Mound Makers Covenant بپیوندید. توسط این پیمان قادر هستید تا به مکانیزم‌های بی‌طرفانه بخش چند نفره دسترسی پیدا کنید و به عنوان یک فانتم بنفش «Purple Phantom» با دیگر بازیکنان همکاری داشته باشید.

البته به خاطر داشته باشید که اگر قصد دارید از این قفس استفاده کنید، حتما باید قبل از کشتن باس Curse-Rotted Greatwood آن را انجام دهید. در غیر این صورت این کار قابل انجام نیست.

Dark Souls 3 Guide (8)

دیوار پنهان Irithyll

بعد از کشتن باس Pontiff Sulyvahn در منطقه Irithyll of the Boreal Valley، مستقیم به سمت ساختمان بزرگی که رو به روی آن چندین غول وجود دارند بروید. بعد از ورود به ساختمان، در سمت راست پله‌ها را خواهید دید اما فعلا به آن سمت نروید. بهتر است سمت چپ خود را نگاه کنید و سپس با یک ضربه دیوار پنهان این فضا را پیدا کنید. سپس با یک نردبان بسیار بلند رو به رو خواهید شد که شما را به زیرزمین خواهد برد.

البته باید بدانید که در این زیر زمین، دو موجود سکونت دارند که کشتن آن‌ها کار حضرت فیل است! در ابتدایی‌ترین بخش این منطقه، وقتی که می‌خواستید از پل بزرگ عبور کنید و وارد شهر شوید را به یاد دارید؟ مخلوقی گرگ‌نما و درشت هیکل که به سمت‌تان آمد و کشتن آن تقریبا غیر ممکن بود. حالا در این زیر زمین، دو عدد از آن‌ها حضور دارند. اما به هر حال اگر بتوانید این دو مخلوق را از بین ببرید، با یکی از خوشگل‌ترین NPCها(!)  به نام Archdeacon McDonnel ملاقات خواهید کرد که از طریق او می‌توانید عضو پیمان Aldrich Faithful شوید. این پیمان باعث می‌شود در منطقه آنور لوندو «Anor Londo» در برابر یورش دیگر بازیکنان به دنیای خود در امان باشید.

Dark Souls 3 Guide (9)

نجات کارلا:

در پایین‌ترین طبقه منطقه Irithyll Dungeon، یک فضایی عجیب وجود دارد که چندین زندانبان در حال چرخیدن در این فضای تقریبا باز هستند. با کمی دقت متوجه خواهید شد که به غیر از دو ورودی اصلی در سمت جنوب و شمال این منطقه، چندین درب در سمت غربی و شرغی آن وجود دارد. یکی از این درب‌ها ورودی یک زندان است که شخصیت Karla در آن زندانی شده است. اما ابتدا باید کلید این زندان را پیدا کنید. برای این کار به اول منطقه  Profaned Capital بروید. با رفتن به سمت راست به منطقه‌ای خواهید رسید که چندین دشمن در آن وجود دارند و با کمی گشت و گذار به حلقه کلید‌های زندان‌ها دست پیدا خواهید کرد.

توسط این آیتم تمامی زندان‌هایی که از ابتدای منطقه Irithyll Dungeon با آن‌ها رو به رو شدید و درب‌های آن‌ها قفل بود باز خواهند شد و آیتم‌های زیادی را به دست خواهید آورد. اما مهم‌ترین مزیت این آیتم همان نجات دادن کارلا است و برای افرادی که کلاس جادوگر آتش را انتخاب کرده‌اند، شدیدا کارآمد خواهد بود.

هنگامی که کارلا را آزاد کردید، او به فایرلینک شراین خواهد رفت. اگر شخصی هستید که خیلی خوب به گشت و گذار پرداخته باشد، دو آیتم در لیست شما وجود دارد: Izalith Pyromancy Tome و Grave Warden Pyromancy Tome. این دو آیتم را اگر به هر شخصیت دیگری در فایرلینک شراین نشان دهید، از تاریکی و شوم بودن بیش از حد آن حراس خواهند داشت. اما کارلا با خوشحالی از این دو آیتم استقبال خواهد کرد و باعث می‌شود بازیکنان به سحرها و جادوهایی قدرتمند دست پیدا کنند. جادوهایی مانند Firestorm  ،Dark Edge ،Vow of Silence. البته می‌توانید با بی‌رحمی این شخصیت را بکشید و لباس‌های او را به دست آورید.

Dark Souls 3 Guide (10)

زره‌های بسیار خوب در ابتدای بازی:

اگر از جمله افرادی هستید که کلاس‌هایی مانند شوالیه را انتخاب کرده‌اید، مطمئنا نیاز به زره‌های نیرومند دارید. یک زره خوب باعث می‌شود تا مراحل ابتدایی بازی را با دردسر کمتری پشت سر بگذارید. یکی از زره‌هایی که خیلی زود می‌توانید به آن دست پیدا کنید، زره شخصیت Siegward of Catarina است. بعد از ملاقات او قبل از آسانسور منطقه Undead Settlement، می‌توانید با او مبارزه کنید و زره آن را به دست آورید. شاید ظاهره این زره جالب و عجیب باشد، اما قدرت فیزیکی بالایی دارد. اما راستش را بخواهید، در ادامه بازی با چیزهایی رو به رو خواهید شد که اصلا دوست ندارید این شخصیت مهم را برای همیشه اینجا از بین ببرید.

یکی از زره‌های خوب دیگر، نیاز به چندین و چندبار کشتن دشمنان یا به اصطلاح Farm دارد. در منطقه Irithyll Knights در High Wall of Lothric قادر به یافتن این زره هستید. بعد از بخش Farron Keep، با کشتن نگهبانان Darkwraith قبل از ورود به منطقه باس Abyss Watchers به زره‌های Dark Armor  و شمشیر Dark Sword دست پیدا خواهید کرد. یکی دیگر از زره‌های جالب بازی Fallen Knight نام دارد. برای پیدا کردن این لباس باید به منطقه Road of Sacrifices بروید و پس از رویارویی با خرچنگ‌های درشت هیکل، آن را روی جسد یک شخص پیدا خواهید کرد.

Dark Souls 3 Guide (4)

تغییر شکل!

خیلی از ما نقش‌آفرین باز‌ها، ساعت‌ها از وقت خود را صرف شخصیت‌سازی می‌کنیم. حال این شخصیت‌سازی می‌تواند مربوط به چهره باشد، یا قدرت‌ها و قابلیت‌های کاراکتر. گاهی اوقات بعد از گذشت چند ساعت از بازی، ممکن است از چهره‌ای که برای کاراکتر خود ساخته‌اید پشیمان شده باشید. در بازی Dark Souls III با پیوست به پیمان Rosaria’s Fingers قادر هستید چهره و موقعیت خود را دوباره از اول خلق کنید و به ادامه بازی بپردازید. برای عضو شدن در این پیمان، باید میان‌بری را که در منطقه Cleansing Chapel در Cathedral of the Deep قرار دارد پیدا کنید. با کمی گشت و گذار به یک دروازه بزرگ خواهید رسید که پشت نرده‌ای شکسته شده قرار دارد. آن را باز کنید و به سالنی خواهید رسید که در میان آن یک بونفایر است و انتهای آن یک زن روی تختی نشسته است. این زن، مادر تجدید حیات نام دارد «Mother of Rebrith».

با اهدای آیتمی به نام Pale Tongues قادر خواهید بود تا کاملا شخصیت خود را از نو بسازید و با تمام ارواحی که برای سطح‌بندی به کار برده بودید، دوباره کاراکتر خود را سطح‌بندی کنید.

Dark Souls 3 Guide (1)

پایان حقیقی

در بازی Dark Souls III چندین و چند پایان وجود دارد که یکی از این پایان‌بندی‌ها، پایان حقیقی یا True Ending نامیده می‌شود. برای بازکردن این پایان‌بندی باید یکی از آیتم‌های ویژه بازی به نام Eyes of a Fire Keeper را پیدا کنید. برای این‌کار باید با Ocerios, The Consumed King رو به رو شوید. اُشِراس، پادشاه از پا درآمده، در منطقه زیرین آسانسور سمت چپ قلعه لاثریک قرار دارد. بعد از کشتن او، یک دیوار نامرئی پیدا خواهید کرد  که شما را به Untended Graves خواهد برد. در این منطقه با یک باس به نام گاندیر قهرمان «Champion Gundyr» رو به رو خواهید شد. با کشتن او قادر هستید به ورژن تاریکی از منطقه فایرلینک شراین سفر کنید. حالا با کمی گشت و گذار به آیتم Eyse of a Fire Keeper خواهید رسید. پس از بازگشت از این سفر، قبل از رو به رو شدن با باس نهایی، این آیتم را نزد فایر کیپر«Fire Keeper» در فایرلینک شراین ببرید و به او اهدا کنید. حال پس از کشتن باس نهایی، پایان حقیقی بازی را خواهید دید.

مطمئنا در دنیای Dark Souls III مکان‌ها، آیتم‌ها و اتفاقات مخفی خیلی بیشتری وجود دارند که با کمی دقت به راحتی قابل یافتن هستند. شاید این بازی یک اثر جهان‌باز نباشد که بتوانید در دنیای بزرگ آن گشت بزنید، اما پیچ و خم بازی ارواح تاریک به قدری زیاد است که لذت یافتن مکان‌های مخفی و اتفاقات غیره منتظره، هر بازیکنی را در دنیای خود شگفت‌زده خواهد کرد.

آیا شما این نکات مخفی بازی را پیدا کرده‌اید؟

تهیه شده در زومجی با اقتباس از مقاله Gamerevolution

 


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده