نویسنده: محمد شیرزاده
// جمعه, ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۵۲

فیلم پیش درآمد پیتر پن و آلیس در سرزمین عجایب ساخته خواهد شد

برندا چپمن، کارگردان انیمیشن شجاع، قرار است دو افسانه‌ی دیگر را هم روایت کند. وی می‌خواهد با «با من بیا» (Come Away)، یک درام فانتزی که پیش‌درآمدی بر پیتر پن و آلیس در سرزمین عجایب است، اولین فیلم زنده‌ی خود را کارگردانی کند. با زومجی همراه باشید.

قرار است پیش‌درآمدی به نام با من بیا براساس شخصیت‌های اصلی داستان‌های پیتر پن و آلیس در سرزمین عجایب، به کارگردانی برندا چپمن ساخته شود. در گزارش ددلاین گفته شده که ماریسا کیت گودهیل فیلمنامه‌ی این اثر را به نگارش در خواهد آورد. درباره‌ی داستان فیلم این‌گونه نوشته شده:

قبل از اینکه آلیس به سرزمین عجایب برود و پیتر به پن تبدیل شود، آن‌ها خواهر و برادر بودند. وقتی برادر بزرگ‌ترشان در حادثه‌ای تراژدیک فوت کرد، هرکدام از آن‌ها برای نجات والدین‌شان مسیر متفاوتی را طی کردند؛ تا وقتی که مجبور شدند بین خانه و قوه‌ی تخیل‌شان یکی را انتخاب کنند و ماجراجویی‌های آن‌ها در سرزمین عجایب و ناکجاآباد شروع شد.

به نظر می‌رسد این کار، داستان هر دو شخصیت را پیچیده‌تر و بار اضافه‌ای به ماجراهای‌شان اضافه می‌کند. هر کدام از این شخصیت‌ها  به‌تنهایی توانایی داستان‌گویی را دارا هستند و نیازی به ترکیب کردن داستان‌های‌شان نیست. اضافه بر آن، یک مجموعه فیلم بر اساس داستان آلیس در سرزمین عجایب در دیزنی در حال ساخت است که به تازگی با آلیس آن سوی آیینه (Alice Through the Looking Glass) ادامه پیدا کرده است. همچنین چندی پیش، یک بازسازی از داستان پیتر پن به نام پن (Pan) تهیه شده است؛ لذا ساخته شدن با من بیا به نظر زائد و گیج‌کننده می‌رسد.

اما از طرف دیگر، هر اندازه که ساخت پیش‌درآمد پیتر پن و آلیس در سرزمین عجایب دیوانه‌وار به نظر برسد، بازهم ممکن است ایده‌ی خوبی باشد و مطمئنا راه را برای جلوه‌های هنری زیبایی باز خواهد کرد. همچنین دیدن چپمن، حرفه‌ای حوزه‌ی انیمیشن‌سازی، در حال ساختن یک فیلم زنده، بسیار جالب خواهد بود. هنوز برای قضاوت زود است؛ در نتیجه ما هم سعی می‌کنیم خوش‌بینانه به قضیه نگاه کنیم.

چپمن قبل از تولید انیمیشن شجاع (که با آن در کنار مارک اندروز برنده‌ی اسکار بهترین انیمیشن سال شد)، انیمیشن شاهزاده‌ی مصر (The Prince of Egypt) را ساخته بود. وی به‌عنوان انیماتور بر روی انیمیشن‌های جوجه دونده(Chicken Run) و چه کسی برای راجر رابیت پاپوش دوخت؟ (Who Framed Roger Rabbit) کار کرده است. او نویسنده‌ی داستان انیمیشن‌های دیو و دلبر (Beauty and the Beast)، شیر شاه (The Lion King) و گوژپشت ناتردام (The Hunchback of Notre Dame) هم بوده است. چپمن درباره‌ی ساخت فیلم زنده‌ی با من بیا می‌گوید:

هیچوقت به ساخت یک فیلم زنده فکر نکرده بودم. ژانر من همیشه انیمیشن بوده. اما وقتی فیلمنامه‌ی شگفت‌انگیز ماریسا را خواندم، حس عجیبی تمام بدن‌ام را فرا گرفت. همان موقع بود که نظرم را عوض کردم و تصمیم به ساخت این فیلم گرفتم. [میشل منینگ، لیسا کان و آندرا کایر، تهیه‌کنندگان فیلم] با مهارت‌های فیلم‌سازی خود، من را شگفت‌زده کردند و من بسیار خوشحال‌ام که به تیم این زنان خلاق پیوسته‌ام.

هنوز هیچ اطلاعاتی از تاریخ اکران و یا شروع ساخت فیلم در دسترس نیست؛ اما انتظار می‌رود این موارد به‌زودی مشخص شوند.

شما  می‌توانید تصاویری از قسمت دوم مجموعه‌ی آلیس در سرزمین عجایب را با نام آلیس آن‌سوی آینه در زومجی مشاهده کنید. در صورت تمایل می‌توانید سری هم به تریلر این فیلم بزنید و آن را در اینجا تماشا کنید.

منبع: Slashfilm


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده