نویسنده: deleted account
// جمعه, ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۲

الکترونیک آرتز: نام تجاری ایکس باکس یاری دهنده بازی Battlefield 1 خواهد بود

نسخه‌ی جدید بتفیلد که بتلفیلد وان نام دارد قرار است امسال با همکاری تیم ایکس‌باکس زودتر در اختیار کاربران کنسولی مایکروسافت قرار گیرد. طبق ادعای الکترونیک آرتز، نام تجاری ایکس‌باکس کمک شایانی به موفقیت این بازی خواهد کرد. با زومجی همراه باشید.

بازی Battlefield 1، بر خلاف رقیب خود،‌ یعنی Call of Duty جدید، قرار است با تیم ایکس‌باکس وان و در کل، مایکروسافت همکاری نزدیکی داشته باشد. به تازگی اندرو ویلسون، مدیرعامل کمپانی الکترونیک آرتز، در گفت‌وگو با سرمایه‌گذاران از این بازی صحبت کرده و گفته است:

شُرکایِ کنسولی‌مان می‌خواهند [نام‌شان] در کنار [اسامی] بزرگ‌ترین و بهترین بازی‌های این صنعت قرار بگیرد. معمولا چیزی که ما [در دنیای بازی‌های ویدیویی] می‌بینیم، [حرکاتی] است که به افزایش سطح آگاهی‌ها کمک می‌کند. این [اقدامات] به افزایش سطح اطلاعات شما می‌انجامد؛ چه گیمر پی سی باشید و چه گیمر ایکس‌باکس یا پلی‌استیشن. [در این میان] شریک کنسولی امیدوار است که بتواند سطحی از اطلاع‌رسانی را در مورد بازی مرتبط با کنسول موردنظرش به وجود بیاورد که [لزوما با کیفیت آن بازی] تناسب ندارد.

اما آنچه که دیده‌ایم (و تحلیل‌گران [همیشه] ضد آن، موضع گرفته‌اند) این است که اگر [فرضا] شما گیمر پلی‌استیشن باشید، [هیچ‌گاه] خودتان را از تجربه کردن [یک بازی که در انحصار زمانی قرار دارد]، صرفا به خاطر اینکه شریک کنسولی [آن با کمپانی سازنده‌ی کنسول شما متفاوت است] محروم نمی‌کنید. شما عمیقا این را درک می‌کنید که [آن بازی] برای کنسول شما هم قابل خریداری است. در این میان، [نه‌تنها با انحصاری‌سازی زمانی بازی‌ها مشکلی به وجود نمی‌آید، بلکه] ما نظاره‌گر چند برابر شدن تاثیرات [مثبتی] هستیم که در نتیجه‌ی دست‌یابی به سطح بالاتر آگاهی در بازار به وجود آمده است.

توافق‌نامه‌های این‌چنینی مورد جدیدی نیستند. تا سال‌ها نام تجاری ایکس‌باکس با مجموعه‌ی ندای وظیفه پیوند خورده بود که از منافع آن برای کاربران می‌توان به عرضه‌ی سریع‌تر بسته‌های الحاقی برای کنسول‌های ایکس‌باکس اشاره کرد. اما این موضوع در سال گذشته با بسته شدن قرارداد بین سونی و اکتیویژن به کل متحول شد.

البته این اقدام که یک بازی در انحصار زمانی برندی خاص قرار داشته باشد، همیشه هم حرکت موفقی از آب در نمی‌آید. نمونه‌‌ی بارز این مورد بازی Rise of The Tomb Raider است که با وجود آنکه در انحصار زمانی کنسول‌های ایکس‌باکس قرار داشت، نتوانست آنقدرها نام و نشانی برای خودش دست و پا کند.

با وجود همه‌ی این‌ها باید منتظر بود و دید که آیا واقعا نام تجاری ایکس‌باکس موفقیت Battlefield 1 را تضمین خواهد کرد یا خیر. نظرات خود را در این‌مورد با زومجی در میان بگذارید.

منبع: MCV


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده