نویسنده: نیما فرشین
// جمعه, ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۱۸

مروری بر بازی‌های موبایل معرفی شده در زومجی

ما در زومجی تلاش می‌کنیم که روزانه به معرفی بازی‌های موبایلی بپردازیم که بتوانند شما را برای ساعات متمادی سرگرم کنند. در ادامه‌ی مطلب، خلاصه‌ی کوتاهی از مطالبی را می‌خوانید که در هفته‌ی گذشته به وسیله‌ی تیم زومجی در این زمینه تهیه شده‌اند.

Sniper X

Sniper X

Sniper X شوتر اول شخصی است که باید در آن با استفاده از یک سلاح دوربرد، سر دشمنان را نشانه بگیرید و با شلیک گلوله، آن‌ها را از پا در آورید. اگر بازی‌هایی همچون Sniper Elite را بازی کرده باشید، خیلی سریع در روند گیم‌پلی پیشرفت می‌کنید و از بازی لذت بیشتری خواهید برد. اما لذت بازی زمانی به اوج خود می‌رسد که روی سر آخرین دشمن خود نشانه‌گیری کرده‌اید. با شلیک گلوله به آخرین دشمن حاضر در میدان، دوربین بازی از روی سلاح برداشته می‌شود و نمایی از آخرین گلوله‌ی شلیک شده توسط شما تا لحظه‌ی برخورد با حرکت آهسته به نمایش گذاشته می‌شود. علاوه بر این، نباید تنها با شلیک گلوله به دشمنان آن‌ها را از پای درآورید. گاهی اوقات می‌توانید با صرفه‌جویی در مهمات و شلیک به المان‌های موجود در محیط، به صورت هم‌زمان چندین نیروی نظامی دشمن را از بین ببرید و امتیاز بیشتری هم دریافت کنید.

 

dino hunter

Dino Hunter

در Dino Hunter اهداف تیر‌اندازی شما دایناسورهای بخت‌برگشته‌ای هستند که باید با شکار آن‌ها به سرعت انقراض‌شان بیفزایید و برای خود درآمد کسب کنید. با پولی که پس از به پایان رساندن هر مرحله بدست می‌آورید می‌توانید تجهیزات خود را ارتقا دهید و با خرید سلاح‌های جدید روند بازی را برای خود آسان‌تر سازید. در بازی ۴ کلاس اسلحه وجود دارد که هر کدام از آن‌ها برای از پا در آوردن انواع مختلف دایناسورها به کار می‌‌رود. به عنوان مثال، نمی‌توانید با یک M16 به مبارزه‌ی تیرانوسوروسی ۱۷ متری بروید و باید از سلاح دوربرد با قدرت تخریب بسیار زیاد برای از بین بردن آن استفاده کنید. از این‌رو برای پیروزی در هر مرحله، داشتن تجهیزات کافی و به‌دست داشتن سلاح مناسب کاملا ضروری است. علاوه بر این، هر یک دایناسورها نقاط ضعف خاص خود را دارد و برای آنکه بتوانید با تعداد شلیک‌های کمتر آن‌ها را از پا در آورید باید به ضعف‌های موجود در بدن آن‌ها دقت داشته باشید. برای شناخت این نقطه ضعف‌ها نیاز به اطلاعات در مورد هر گونه از دایناسورها دارید و می‌توانید با استفاده از اشعه‌ی ایکس، بدن آن‌ها را اسکن کنید و به شناسایی نقاط آسیب‌پذیر این موجودات بپردازید.

 

nabarde zir zamini

نبرد زیر زمینی

«نبرد زیرزمینی» بازی به‌شدت جذاب و نوآورانه‌ای است. طبق داستان در نظر گرفته شده برای بازی، در نقش آقا هومن ظاهر می‌شوید که به دلیل باکتری‌های موجود در آب آلوده‌ی تهران، در معرض بیماری پوستی قرار گرفته است. از طرفی نامزد آقا هومن، بی خبر از همه جا قصد دارد برای آشنایی بیشتر پا به خانه‌ی وی بگذارد و او را ملاقات کند. حال وقت آن رسیده که کاراکتر بازی دست‌به‌کار شود و علاوه بر درمان بیماری خود، به وضع لوله‌کشی تهران نیز کمک کند. بازی قوانین ساده‌ای دارد. در هر مرحله لوله‌هایی با اشکال مختلف و به‌هم ریخته روی صفحه ظاهر می‌شوند که باید با ضربه زدن به هر یک، آن‌ها را در شرایط مناسب خود قرار دهید. اما هر کدام از این مراحل قوانین خاص خود را دارند. برخی از این کارها باید در زمانی محدود به پایان برسند و در برخی دیگر باید با کمترین حرکت ممکن، لوله‌ها را در وضعیت مناسب خود قرار دهید.

 

بازی موبایل فیتیل ران

فیتیل ران

فیتیل ران بسیار شبیه به بازی محبوب Subway Surfers طراحی شده و باید در آن همانند بازی مذکور در محیطی سه بعدی مسیر سکه‌های موجود در بازی را دنبال کنید و با پرش از روی موانع یا تغییر مسیر خود، از کنار آن‌ها عبور کنید و رکورد تازه‌ای برای خود به ثبت برسانید. فیتیل ران کمی از Subway Surfers نوآورانه‌تر عمل می‌کند و استودیو تیله با طراحی موانع بیشتر و جذاب‌تر، فیتیل ران را به یک بازی مهیج و سرگرم کننده تبدیل کرده است. از جمله المان‌های جذابی که در بازی وجود دارد، طراحی پاورآپ‌هایی است که باعث می‌شوند گیم‌پلی فیتیل‌ ران بسیار پر محتوا و سرگرم کننده ظاهر شود.

 

بازی World of Tanks Blitz

World of Tanks Blitz

World of Tanks Blitz یک بازی MMO است که به روایتی از جنگ جهانی دوم می‌پردازد. مهمترین نکته در «دنیای تانک‌ها» گرافیک بی‌نظیر و پر جزئیات آن است که می‌تواند صحنه‌های پر زد و خورد نبرد را به زیبایی هر چه تمام‌تر به رخ بکشد. در بازی بیشتر از ۲۰۰ نوع تانک وجود دارد که هر کدام از آن‌ها در یکی از ۴ کلاس موجود قرار می‌گیرند. بازیکنان در دو تیم هفت نفره به نبرد با یکدیگر می‌پردازند و می‌بایست هر یک با انتخاب کلاس‌ مناسب به هم‌تیمی‌های خود در نبردها کمک کنند. بازی دارای نقشه‌های مختلفی است که می‌توانید از هر کدام به صورت رایگان استفاده کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم World of Tanks Blitz امکان چت کردن با هم‌تیمی‌های خود در حین انجام بازی است که برای یک بازی موبایل ویژگی‌ مهمی به حساب می‌آید.

 

Disney Crossy Road

Disney Crossy Road

در Disney Crossy Road کنترل کاراکتری پیکسلی را در دست می‌گیرید و باید با ضربه زدن روی صفحه به آن دستور حرکت دهید. اما مانع روبه‌روی شما خیابانی شلوغ و پر ازدحام است که عبور از آن کار ساده‌ای نیست و نیاز به تمرکز بالایی دارد. تقریبا هر المانی که در بازی گنجانده شده برای شما حکم خطر را دارد. حتی اگر برای مدتی دست از حرکت بردارید و بخواهید کمی به ذهن‌تان استراحت دهید، باز هم در امان نیستید و طعمه‌ی عقاب تیز پرواز پیکسلی بازی می‌شوید. در بازی باید آنقدر با ضربه زدن به صفحه از موانع موجود عبور کنید تا در انتها به یکی از آن‌ها برخورد کنید. اما هنوز بازی به اتمام نرسیده است؛ با برخورد به یکی از موانع، وارد صفحه ثبت رکورد می‌شوید و شاید بخواهید پس از مشاهده‌ی امتیاز خود به ارتقا دادن آن بپردازید. هدف از بازی تنها به کسب امتیاز بیشتر و آزادسازی کاراکترهای دیگر انیمیشن‌های دیزنی خلاصه می‌شود.

تهیه شده در زومجی


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده