نویسنده: deleted account
// شنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۴۰

خالق GTA و Red Dead Redemption به زودی بازی‌های جدیدی را معرفی خواهد کرد

کمپانی راک‌استار گیمز، توسعه‌دهنده بازی‌های موفق و جذابی چون Grand Theft Auto V و  Red Dead Redemption، هم اکنون به سختی در حال کار برروی بازی‌های جدیدی است که به زودی معرفی خواهند شد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

کارنامه درخشان راک‌استار گیمز موجب شده است که بسیاری از طرفداران با شنیدن خبر جدیدِ مرتبط به این کمپانی به وجد بیایند؛ خبری که تایید می‌کند این کمپانی خوش نام به سختی در حال کار بر روی بازی‌های جدیدی است که به زودی معرفی خواهند شد. این خبر در جریان برگزاری کنفرانس مالی کمپانی تیک - تو اینتراکتیو اعلام شد و با توجه به فاصله باقی‌مانده تا برگزاری E3 2016 همه گمان می‌زنند که راک‌استار امسال هم قرار است نبض نمایشگاه را در دست بگیرد.

کمپانی تیک - تو در این‌مورد گفت:

کمپانی راک‌استار گیمز سخت در حال کار بر روی چند پروژه هیجان انگیز است که به‌زودی از آن‌ها رونمایی خواهد کرد.

تیک - تو تنها به این گفته بسنده کرد و از ارائه هرگونه اطلاعات از این بازی‌ها، خودداری کرد. با این حال، کارل اسلت‌آف، رییس تیک - تو، در جریان این کنفرانس مالی گفت که این کمپانی (راک‌استار) در حال کار بر روی IP جدیدی است تا «تنوع بازی‌های خود را بیشتر کند.» این گفته کارل به‌گونه‌ای می‌تواند موضوع ساخت ادامه بازی‌های گذشته را رد کند. البته مجددا متذکر می‌شویم که هنوز رسما چیزی اعلام نشده است و امکان اینکه ادامه یک بازی نیز ساخته شود، وجود دارد.

همچنین لنی گلد‌استین، رئیس امور مالی این کمپانی، نیز گفت که کمپانی تیک - تو انتظار دارد برای سال مالیِ جاری (که از ۱ آوریل ۲۰۱۶ تا ۳۱ مارس ۲۰۱۷ جریان دارد) ۷۵ درصد از جانب تو‌کی گیمز و ۲۵ درصد از جانب راک‌استار درآمد داشته باشد. این گفته می‌تواند بیان‌گر این باشد که بازی‌(های‌) بعدی راک‌استار قرار نیست در طول این سال مالی عرضه شوند.

علاوه بر آن، استراوس زلنیک، مدیرعامل تیک - تو، در ادامه اظهار کرد که این کمپانی پروژه‌های خود را برای سال مالی جاری از الان تعیین کرده و قرار نیست بازی‌ای از راک‌استار در این پروژه‌ها وجود داشته باشد. چندی پیش نیز او اعلام کرده بود که تیک - تو برنامه‌‌های ویژه‌ای برای E3 امسال دارد.

در آوریلِ سال جاری میلادی بود که نقشه‌ای احتمالی که گفته می‌شد مربوط به بازی Red Dead Redemption 2 است در فضای مجازی منتشر شد و جنجال زیادی به پا کرد. باید دید که آیا این بازی، جزو پروژه‌های جدید راک‌استار است یا خیر.

از لحاظ عملکرد تجاری، کمپانی تیک - تو سه ماهه‌ی چهارم سختی را پشت سر گذاشت؛ چراکه در این بازه زمانی، این کمپانی حدودا ۳۴۲/۵ میلیون دلار درآمد داشته که در مقایسه با درآمد ۴۲۷/۷ میلیون دلاری سال گذشته، زیاد جالب به نظر نمی‌رسد. البته تیک - تو گفت که فروش سال قبل را بیشتر مدیون عرضه بازی Evolve در سه ماهه چهارم است. در سه ماهه‌ی چهارم سال مالی گذشته تیک - تو سودی بالغ بر ۵۴/۳ میلیون دلار کسب کرده بود و این رقم در سه ماهه چهارم سال مالی اخیر به حدود ۵۱/۷ میلیون دلار کاهش یافته است. به گفته تیک - تو، بازی‌های Grand Theft Auto V و GTA Online و  NBA 2K16 و XCOM 2 و WWE 2K16  سهم عظیمی از این سود را به خود اختصاص داده‌اند.

gta v

درآمد بازی‌های دیجیتالی برای تیک - تو به لطف فروش بالای مجموعه‌های GTA و NBA 2K و WWE 2K و البته بازی XCOM 2 با ۱۲ درصد افزایش به چیزی حدود ۲۲۶۶ میلیون دلار رسید.

نکته مهم دیگری که در این بازه زمانی برای تیک - تو رخ داده، درآمد حاصل از پرداختی مشتریان ثابت بوده است که شامل پول‌های مجازی و بسته الحاقی می‌شود. این بخش، سال به سال حدودا با ۱۵ درصد رشد مواجه می‌شود و ۵۵ درصد از درآمد‌های دیجیتالی و ۳۷ درصد از در‌آمد‌های کلی کمپانی را به خود اختصاص داده است. همچنین طبق اعلام تیک - تو، فروش مجموعه‌ایِ بازی‌های GTA و Borderlands چیزی بالغ بر ۲۱۱/۳ میلیون دلار برای این کمپانی درآمدزایی کرده است.

همچنین برای سال مالی کامل، کمپانی تیک - تو جمعا حدود ۱/۵۶۱ میلیارد دلار درآمد داشت که در مقایسه با در‌آمد ۱/۶۶۹ میلیارد دلاری سال گذشته نشان دهنده افت است. تیک - تو درمورد این افت گفت که لاین‌آپ سال مالی گذشته بسیار قوی‌تر بوده و همین موضوع به درآمد بالای این کمپانی کمک کرده است. تیک-تو سال گذشته سودی معادل ۲۱۹/۲ میلیون دلار داشت که این رقم امسال با افت اندکی به ۲۱۸/۳ میلیون دلار رسیده است.

تیک - تو اعلام کرد بخش اعظم درآمد خود در سال کامل مالی را مدیون بازی‌های GTA V و GTA Online و NBA 2K16 و NBA 2K15 و  XCOM 2 است. درآمد این کمپانی از محتوای دیجیتالی نیز چیزی حدود ۸۳۵/۲ میلیون اعلام شد که به نسبت سال گذشته ۳۶ درصد سود داشته و رکورد جدیدی برای کمپانی محسوب می‌شود. از این حیث هم مجموعه‌های GTA، NBA 2K و WWE 2K و Borderlands عملکرد عالی داشتند و XCOM 2 هم بیشترین فروش دیجیتالی را تجربه کرد.

درآمد حاصل از درآمد حاصل از پرداختی مشتریان ثابت نیز با رشد ۳۳ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شده و ۴۸ درصد از کل در‌آمد‌های دیجیتالی و ۲۶ درصد از کل در‌آمد‌های حاصل را تشکیل می‌دهد.

مدیرعامل تیک - تو در سخنان انتهایی خود گفت:

سال مالی ۲۰۱۶ سومین سال پیاپی است که تیک-تو از حیث در‌آمد و سود Non-GAAP فراتر از پیش‌بینی اولیه ما عمل می‌کند. این در‌آمد نتیجه عملکرد فوق‌العاده Grand Theft Auto V، فروش ادامه دار مجموعه‌های NBA 2K و WWE 2K، عرضه موفقیت‌آمیز XCOM 2 و درآمد حاصل از مشتریان ثابت است که این درآمد امسال بیش از تمامی سال‌های گذشته بود.

نظر شما در این‌مورد چیست؟

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده