// شنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۸

آموزش Dark Souls 3: بهترین اسلحه‌های قدرتمندِ ابتدای بازی

یکی از مهم‌ترین المان‌های سری بازی‌های Dark Souls اسلحه‌هایی هستند که با آن‌ها مبارزه می‌کنیم. با یافتن یک اسلحه خوب در ابتدای بازی می‌توان با دردسرهای کمتری رو به رو شد. پس با زومجی همراه باشید تا تعدادی از بهترین سلاح‌های ابتدایی بازی را معرفی کنیم.

طرفداران سری بازی‌های Souls، به خوبی می‌دادند که اسلحه‌ها یکی از کلیدی‌ترین عناصر موجود در این بازی‌ها هستند و این امر در مورد Dark Souls 3 نیز کاملا صدق می‌کند. اسلحه‌ها در این بازی یکی از عوامل تعیین‌کننده سخت یا آسان بودن مبارزات هستند. یکی از ویژگی‌های اصلی اسلحه‌ها در سری بازی‌های Souls، طراحی‌های هنری متفاوت و جذاب آن‌ها است. بیش از ۵۰ مدل اسلحه مختلف نیز در Dark Souls 3 وجود دارد که به دست آوردن بعضی از آن‌ها آسان و بعضی از آن‌ها شدیدا سخت است. از طرفی دیگر، سیستم آپگرید اسلحه‌ها به شکل بسیار پیچیده‌ای است که فقط با در دست گرفتن آن‌ها و ملاقات با آهنگر کمی متوجه این موضوع خواهید شد.

در این مقاله سعی داریم تا ۱۱ عدد از بهترین اسلحه‌هایی را معرفی کنیم که می‌توانند راه را برای این ماجراجویی فوق‌العاده سخت هموار کنند. همچنین در کنار معرفی آن‌ها، میزان نیاز به قدرت، نیرو، چابکی و هوش را اعلام خواهیم کرد تا بدانید که کدام اسلحه بیشتر به درد شما می‌خورد.

«Strength: قدرت و نیرو، Dexterity: چابکی، Intelligence: هوش»

توجه داشته باشید که میزان قدرت و عمل‌کرد این اسلحه‌ها کاملا به کلاس کاراکتر و سبک بازی‌تان مرتبط است. عملکرد واقعی آن‌ها زمانی مشخص خواهد شد که این سلاح را در دست بگیرید و قدرت‌شان را محک بزنید.

Dark Souls 3 (3)

Uchigatana

  • نوع اسلحه: کاتانا
  • سطح مورد نیاز: قدرت ۱۱، چابکی ۱۶
  • ویژگی اصلی: سرعت و  چابکی بالا

طریقه به دست آوردن: هنگامی به دروازه فایرلینک شراین رسیدید، به سمت راست بروید. در سمت رو به رو با ساختمان زندان مانندی مواجه خواهید شد که در جلوی درب آن شخصیتی ایستاده که به Sword Master یا استاد شمشیرزنی معروف است. مطمئنا در ابتدای بازی سطح کارکترتان پایین است، بنابراین رو به رو شدن با این دشمن شدیدا سخت و دشوار خواهد بود. صبر و حوصله کلید پیروزی در برابر این دشمن است، زیرا او سریع حرکت می‌کند و ضربات مکرری را به سمت‌تان روانه خواهد کرد. پس از کشتن او شمشیر اوچیگاتانا در اختیارتان قرار خواهد گرفت. یکی از راه‌های خوب برای از بین بردن او، استفاده از پرتگاه سمت چپ است. حرکات این استاد را به خوبی ببینید، حفظ کنید و سپس با کشاندن او به سمت پرتگاه، با کمی زرنگی این دشمن را به یک سقوط آزاد دعوت کنید. اگر این کار را انجام دادید، باید یک بار با نشستن در بونفایر فایرلینک شراین محیط بازی را ریست «Reset» کنید و سپس به محل استاد شمشیرزن بازگردید تا شمشیر را بگیرید. در غیر این صورت اگر به شکل عادی او را کشتید، اوچیگاتانا همان لحظه آماده لوت شدن است.

جزییات: اوچیگاتانا اولین شمشیر در دسته کاتاناها است که بازیکنان به آن دسترسی خواهند داشت. قابلیت ضربات بسیار سریع همراه با وارد کردن صدمه زیاد و همچنین پتانسیل خیلی بالا برای استفاده از آن تا میانه‌های راه باعث افزایش محبوبیت این اسلحه شده است. یکی از ویژگی‌های خوب این اسلحه، قابلیت دفع کردن خیلی خوب ضربات دشمن است که باعث می‌شود تا تعادل آن‌ها بر هم بریزد.

Dark Souls 3 (4)

Claymore

  • نوع اسلحه: Greatsword
  • سطح مورد نیاز: قدرت ۱۶، چابکی ۱۳
  • ویژگی اصلی: قدرت بالا

طریقه به دست آوردن: هنگامی که به منطقه High Wall of Lothric برسید، یک اژدها روی قلعه‌ای می‌نشیند و هر از چند گاهی نفس‌های آتشین خود را روانه شما می‌کند. برای رسیدن به این شمشیر، باید با کمان خود چیزی حدود ۵۰ تا ۷۰ تیر به سمت اژدها شلیک کنید تا از جای خود بلند شود و به مکانی نامعلوم برود. سپس به سمت بالا بروید و در گوشه سمت چپ این شمشیر را پیدا کنید.

جزییات: شمشیر کِلِیمُر شبیه‌ترین ظاهر را به عنوان یک شمشیر شوالیه دارد و از قدرت بالایی برخوردار است. در کنار قدرت بالا، این شمشیر وزن کمی دارد که باعث شده حرکات و ضربات به سمت دشمن سریع‌تر صورت بگیرند. این شمشیر هنگامی کاربردی‌تر می‌شود که سپر خود را کنار بگذارید و شمشیر را دو دستی بگیرید. با این عمل، ضربات وارد شده به دشمن قدرت بیشتری می‌گیرند. پس اگر سرعت بیشتری با این شمشیر می‌خواهید به صورت یک دستی و اگر قدرت بالاتری می‌خواهید به صورت دو دستی آن را بگیرید. با به دست آوردن الماس‌هایی که قابلیت شخصی‌سازی به اسلحه‌ها می‌دهند، می‌توانید کلیمر را با استایل بازی خود هم‌سان کنید.

Dark Souls 3 (5)

Crystal Sage’s Rapier

  • نوع اسلحه: باریک و سوزنی شکل
  • سطح مورد نیاز: قدرت ۱۳، چابکی ۱۸
  • ویژکی اصلی: هوش

طریقه به دست آوردن: در منطقه Road of Sacrifices، با کشتن باس Crystal Sage، روح این باس را به دست خواهید آورد. حال با معامله روح او با شاه لاثریک در فایرلینک شراین، این شمشیر را به دست خواهید آورد.

جزییات: شمشیر سوزنی حکیم کریستال، یکی از معدود سلاح‌هایی است که ویژگی اصلی آن از سطح هوش بهره می‌برد. به لطف این مورد، این شمشیر یکی از بهترین سلاح‌های جادویی برای کلاس‌هایی مانند جادوگران آتش و ساحرین به شمار می‌رود. سرعت استفاده از این اسلحه بسیار بالا است و با آپگرید، قدرت بیشتری نیز از نظر جادو و صدمه به دشمن وارد خواهد کرد.

Dark Souls 3 (6)

Irithyll Straight Sword

  • نوع اسلحه: Straight Sword، نیرومند با کارایی بالا
  • سطح مورد نیاز: قدرت ۱۲، چالاکی ۱۴
  • ویژگی اصلی: قدرت

طریقه به دست آوردن: در طبقه پایین آسانسور منطقه Undead Settlement با دشمنی به نام  شوالیه پیشرو «Outrider» رو به رو خواهید شد که از جمله دشمنان منجمد «Frost Enemy» به شمار می‌روند. با کشتن این دشمن به شمشیر آیریثیل دست پیدا خواهید کرد.

جزییات: اگر در ابتدای راه به دنبال یک شمشیر قابل اطمینان و موثر هستید، شمشیر آیریثیل برای شما ساخته شده است. سرعت کار با این شمشیر بالاست و صدمه زیادی را روی دشمن پیاده می‌کند. اگر به خوبی این اسلحه را ارتقا دهید، مطمئن باشید مدت بیشتری در طول بازی کارآمد خواهد بود. یکی از مزایای خوب این اسلحه، قابلیت سرمازدگی بر دشمن است. این امر در مبارزات، مخصوصا در مبارزات بازیکن در برابر بازیکن «PvP» شدیدا تاثیرگذار است.

Dark Souls 3 (7)

Sellsword Twinblades

  • نوع اسلحه: شمشیر منحنی
  • سطح مورد نیاز: قدرت ۱۰، چالاکی ۱۶
  • ویژگی اصلی: چالاکی

طریقه به دست آوردن: هنگامی که وارد منطقه Road of Sacrifices شدید، قبل از حرکت به سمت راست، ابتدا به درون آب بروید. وارد قلعه مخروبه‌ای شوید که در گوشه این منطقه وجود دارد. بعد از شوالیه سیاهی که می‌بینید، شمشیر دوقلوی مزدور در انتظار شماست. البته فراموش نکنید که این شمشیرهای دوقلو از همان ابتدا برای کلاس‌های مزدور در دسترس خواهد بود.

جزییات: اکثر اسلحه‌های دوتایی در بازی‌های Dark Souls ، مقامی پایین‌تر نسبت به بسیاری از اسلحه‌های تکی دارند، اما خب شمشیر دوقولوی مزدور این گونه نیست. این اسلحه صدمه بالایی به دشمن می‌زند . می‌توان با بالاتر بردن سطح این سلاح عملکرد آن را بهبود بخشید. اگر این اسلحه‌ها را برای پیشروی در بازی انتخاب کنید، باید هرگونه سپری را کنار بگذارید، زیرا زمانی این اسلحه دوقلو می‌درخشند که آن‌ها را در کنار هم و به صورت هم زمان در دو دست استفاده کنید.

Dark Souls 3 (8)

Arstor’s Spear

  • نوع اسلحه: نیزه
  • سطح مورد نیاز: قدرت ۱۱، چالاکی ۱۹
  • ویژگی اصلی: سرعت و چالاکی

طریقه به دست آوردن: با کشتن باس Rotted Greatwood و ۱۰۰۰ روح، می‌توانید این نیزه را با شاه لاثریک معامله کنید.

جزییات: بیش از دوجین از انواع مخلتف نیزه در بازی Dark Souls 3 قرار دارد و می‌توان گفت که نیزه آرستور یکی از بهترین‌‌ها به شمار می‌رود. حرکات این اسلحه متمایز و سبک است و با ضربه زدن به دشمن، قادر است سَم را وارد بدن آن‌ها کند. با رساندن این اسلحه به سطح ۵+ می‌توان به لطف بلند بودن این نیزه از فاصله دورتر دشمن را به راحتی کشت.

Dark Souls 3 (9)

Butcher Knife

  • نوع اسلحه: تبر
  • سطح مورد نیاز: قدرت ۲۴
  • ویژگی اصلی: قدرت و سنگینی بالا

طریقه به دست آوردن: هنگامی که وارد منطقه Road of Sacrifices شوید، یک راه اختیاری وجود دارد که با گشت و گذار در آن یک NPC در کمین‌تان نشسته است. با کشتن او به کارد قصاب دست پیدا خواهید کرد.

جزییات: این اسلحه نیاز به چالاکی ندارد و قدرت خالص و حرکات سنگین از ویژگی‌های کارد قصاب محسوب می‌شود. اگر کاراکتر و کلاس خود را بر اساس قدرت بالا ارتقا داده‌اید، این اسلحه شدیدا به شما پیشنهاد می‌شود. نه تنها کارد قصاب ظاهری تهدیدآمیز و سایز بزرگی دارد، بلکه باعث می‌شود با هر ضربه درست و نیرومندی که به دشمن وارد کنید، ذره‌ای از سلامتی به کاراکترتان بازگردد؛ عنصری که شدیدا در طول بازی نیازمند آن هستید.

Dark Souls 3 (10)

Dark Sword

  • نوع اسلحه: شمشیرهای نیرومند
  • سطح مورد نیاز: قدرت ۱۵، چالاکی ۱۵
  • ویژگی اصلی: قدرت زیاد

طریقه به دست آوردن: این آیتم از طریق دشمنان Darkwraith قابل دسترس است. بهترین راه برای به دست آوردن این آیتم کشتن آن‌ها قبل از ورود به منطقه باس Abyss Watchers است. اگر بار اول که آن‌ها را کشتید و به این آیتم دست پیدا نکردید، با تلاش دوباره و ریست کردن محیط از طریق بونفایر مطمئنا به این اسلحه خواهید رسید.

جزییات: در کنار  شمشیر آیریثیل، شمشیر تاریک یکی از بهترین ابزار جنگی است که قابلیت جلا دادن با جادو و الماس را دارند. اگر آیتم الماس سنگین «Heavy Gem» را پیدا کنید، این اسلحه توسط آن به سطح قدرت A می‌رسد و سپس با ارتقاهای فراوان به یکی از قدرتمندترین اسلحه‌ها تبدیل خواهد شد.

Dark Souls 3 (2)

Deep Battle Axe

  • نوع اسلحه: تبر
  • سطح مورد نیاز: قدرت ۱۲، چالاکی ۸
  • ویژگی اصلی: قدرت در ضربه

طریقه به دست آوردن: برای به دست آوردن این اسلحه، باز هم باید اژدهای منطقه High Wall of Lothric را از جای خود بلند کنید. سپس از دروازه عبور کنید و آن را از جناب Mimic خارج کنید.

جزییات: اگر کلاس جنگجو را انتخاب کرده باشید، این اسلحه در اختیارتان است، با این تفاوت که Deep Battle Axe توسط الماس ژرف «Deep Gem» ارتقا یافته است و قدرتی چند برابری دارد. قدرت بالای این اسلحه، در کنار این که این تبر از ابتدا توسط الماس ارتقا یافته است، یکی از دلایل خوب برای به دست آوردن و استفاده آن به شمار می‌رود.

Dark Souls 3

Zweihander

  • نوع اسلحه: Ultra Greatsword
  • سطح مورد نیاز: قدرت ۱۹، چالاکی ۱۱
  • ویژگی مهم: قدرت بالا

طریقه به دست آوردن: قبل از هر چیز ابتدا باید شخصیت Greirat را در مکان Undead Settlement پیدا کنید و او را به فایرلینک شراین بفرستید. سپس باید Loretta’s Bone را به او بدهید. با این کار آیتم‌های جدیدی در لیست خرید و فروش او قرار خواهد گرفت. یکی از این آیتم‌ها، شمشیر Zweihander خواهد بود که با قیمت پایین ۶۰۰۰ روح قادر به خرید آن هستید.

جزییات: این اسلحه برای افرادی بسیار مفید و خوب خواهد بود که به سلاح نام برده شده‌ای مانند Claymore علاقمند شدند. اما Zweihander قدرت بسیار بیشتری دارد. این اسلحه یکی از اولین Ultra Greatswordهایی است که طعم و لذت این نوع سلاح را زیر زبانتان می‌آورد. قدرت بسیار بالا باعث می‌شود تا دشمنان خود را در ابتدای بازی با دردسر کمتری از بین ببرید.

Dark Souls 3 (1)

Exile Greatsowrd

  • نوع اسلحه: Greatsowrd
  • سطح مورد نیاز: قدرت ۲۴، چالاکی ۱۶
  • ویژگی اصلی: قدرت بسیار بالا

طریقه به دست آوردن: در انتهایی‌ترین بخش Road of Sacrifice، درست قبل از ورود به Farron Keep، دو NPC بسیار خشن و قدرتمند وجود دارند. با کشتن این دو، به اسلحه نیرومند Great Club و Exile Greatsword خواهید رسید. کشتن این دو بسیار سخت است، اما با کمی زرنگی و سرعت عمل می‌توانید با نردبانی که پشت این دو نفر قرار دارد آن‌ها را بازی دهید تا از این نردبان بلند سقوط کنند.

جزییات: این اسلحه کمی نیاز به سطحی بالا برای استفاده دارد. اما پیشنهاد می‌کنم که قبل از ورود به منطقه خطرناک و دلهره‌آور Farron Keep، به جمع‌آوری ارواح «Farm» در مناطقی که پشت سرگذاشته‌اید بروید. با این کار می‌توانید سطح خود را بالا ببرید تا قادر به استفاده از این اسلحه باشید. همچنین با بالا بردن سطح این اسلحه، تا میانه‌های ماجراجویی همراه‌تان خواهد بود.

اسلحه مورد علاقه شما در ابتدای بازی چه بوده است؟ آیا سلاح دیگری را می‌شناسید که قدرتی بالا را در اختیار کاراکتر قرار دهد؟

تهیه شده در زومجی


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده