// دوشنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۳

بازی موبایل Monument Valley تاکنون ۱۴/۴ میلیون دلار درآمد داشته است

بازی موبایل Monument Valley جزء آن دسته از بازی‌هایی است که با بهره‌گیری از عنصر خلاقیت توانسته یکی از برترین تجربه‌های تمام دوران را رقم بزند. حال اعلام شده است که این بازی در عمر دو ساله خود توانسته است ۱۴/۴ میلیون دلار درآمد داشته باشد. با زومجی همراه باشید.

بازی موبایل «دره یادبود» (Monument Valley) محصول استودیو مستقل یوزتو در سال ۲۰۱۴ بر روی پتلفرم‌های آی‌او‌اس و اندروید و پس از گذشت حدود یک سال بر روی پلتفرم ویندوز فون عرضه شد. این بازی که در سبک پازل و با محوریت خطای دید و عبور از مسیرهای غیرممکن ساخته شده، توانسته است علاوه بر تحسین منتقدین و استقبال مخاطبین، جایزه برترین طراحی و بهترین بازی iPad را در سال ۲۰۱۴ دریافت کند. حال بر طبق جدیدترین آمار منتشر شده تعداد دانلود و میزان فروش بازی بازی موبایل «دره یادبود» به ترتیب به ۲۶ میلیون نسخه و ۱۴/۴ میلیون دلار رسیده است.

در طول دو سال گذشته، بازی موبایل «دره یادبود» توانست است ۲۶/۱ میلیون بار دانلود را به خود اختصاص دهد که بیش از ۸۰ درصد آن بدون پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای انجام پذیرفته است. این میزان دانلود مربوط به نسخه غیرقانونی بازی نبوده و تنها دوره‌های خاصی مانند هفته رایگان آی‌او‌اس (۸٫۱۷ میلیون دانلود) و آمازون آندرگراند (۶۳۶ هزار دانلود) را که بازی موبایل «دره یادبود» به صورت رایگان در دسترس عموم قرار گرفته بود، شامل می‌شود.

استودیو یوزتو برای عرضه بازی موبایل Monument Valley در چین سیاست درستی را در پیش گرفت و با همکاری آی‌دریم‌اسکای این بازی را در چین عرضه کرده و با استقبال پرشور مخاطبین روبه‌رو شد. این بازی موبایل در سال اول عرضه جهانی به میزان ۳/۰۹ میلیون بار دانلود شد که این رقم بدان معنا است که ۸۸ درصد دانلودهای این بازی در سال دوم عرضه صورت گرفته‌اند. حال اگر میزان ۱۱/۷۹ بار دانلودهای بازار چین را از مجموع ۲۲/۹۱ میلیون دانلود بازی در سال دوم عرضه کسر کنیم، رقم ۱۱/۲۱ میلیون نسخه حاصل می‌شود که نشان‌گر ۳/۶ برابر افزایش دانلود نسبت به سال اول عرضه در دیگر کشورهای جهان است.

میزان فروش بازی «دره یادبود» در فروشگاه ایتیونز اپ استور نسبت به دیگر فروشگاه‌های عرضه کننده این بازی برتری داشته و استودیو یوزتو در حدود ۷۳ درصد از درآمد ۱۴/۴ میلیون دلاری خود را مدیون این فروشگاه است و فروشگاه گوگل پلی تنها ۱۷ درصد از درآمد بازی موبایل «دره یادبود» را به خود اختصاص داده است. پیش از این نیز اعلام شده بود میزان فروش این بازی بر روی پلتفرم اندروید در دوره ۹ ماهه اول عرضه تنها شامل ۱۴ درصد از مجموع درآمد در این دوره می‌شود.

در پایان لازم به ذکر است که علی‌رغم کاهش سود استودیو یوزتو در سال دوم عرضه این بازی از ۸/۰۱ میلیون دلار به ۶/۳۶ میلیون دلار، دومین روز پرفروش این بازی در سال دوم عرضه به حقیقت پیوست و در این بین نباید از تاثیر انجام بازی توسط شخصیت فرانک اندروود، پروتاگونیست سریال House of Cards، غافل شد. همچنین استودیو یوزتو با ارائه یک اینفوگرافیک اطلاعات جامعی از میزان فروش و آمار متفرقه بازی موبایل «دره یادبود» را ارائه داده است. هم اکنون بازی Monument Valley با قیمت ۳/۹۹ دلار بر روی فروشگاه‌های اپ استور، گوگل پلی و ویندوز استور به فروش می‌رسد.

منبع: Polygon


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده