نویسنده: محمد شیرزاده
// چهار شنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۴

راب لایفلد مخالف حضور کیبل در فیلم ددپول بود

چه از فیلم ددپول (Deadpool) خوشتان بیاید یا نیاید، این مزدور حراف تاثیر بزرگی بر صنعت فیلم‌های کمیک بوکی گذاشته است. حال خبر رسیده راب لایفلد، خالق ددپول، از تیم میلر خواسته تا شخصیت کیبل را در فیلم مورد استفاده قرار ندهد.

ساخته جدید کمپانی فاکس در زمینه فیلم‌های کم‌خرج و شخصیت‌محور قواعد جدیدی را به این فیلم‌ها اضافه کرده است. موفقیت ددپول در باکس آفیس باعث شده تا ساخت نسخه دوم نیز تایید شود و احتمال دیدن شخصیت‌های سرگرم‌کننده دیگری مثل کیبل نیز به وجود بیاید.

کیبل و ددپول در کمیک‌ها، یک سری ۵۰ قسمتی و کراس آور و مینی سری‌های مختلفی را در کنار یکدیگر داشته‌اند. احتمال این وجود داشت که کیبل در فیلم ددپول حضور پیدا کند اما راب لایفلد نظرش چیز دیگری بود. این خبر تعجب‌برانگیز پس از مصاحبه خالق ددپول با Cinema Blend منتشر شد. با وجود اینکه لایفلد هر دو شخصیت را در کمیک‌های New Mutants خلق کرد، اما او با حضور کیبل در فیلم مخالف بود. وی معتقد بود ابتدا باید هواداران با هویت ددپول آشنایی پیدا کنند و سپس این مسافر زمان را معرفی کنند. لایفلد در این زمینه گفت:

من به آن‌ها توصیه کردم کیبل را در روایت اولیه داستان ددپول وارد نکنند چرا که انجام چنین کاری غیرضروری بود. این هم جزو کارهایی بود که به آن‌ها فکر می‌کردیم اما من با خود گفتم نه. ددپول به تنهایی شخصیت کاملی است. او می‌تواند بار فیلم خود را به دوش بکشد و به کیبل نیازی ندارد. این همان اشتباهی است که بتمن علیه سوپرمن (Batman v Superman) مرتکب شد. آن‌ها کارهای زیادی را در فیلم امتحان کردند و داستان‌های زیادی را به فیلم آوردند.

لایفلد به نکته خوبی اشاره کرد. یکی از انتقادهای اصلی فیلم بتمن علیه سوپرمن برداشتن لقمه بزرگتر از دهانش بود. البته خیلی‌ها طمع کمپانی برادران وارنر برای شروع دنیای سینمایی دی سی را مقصر می‌دانند. ددپول به عنوان یک فیلم خیلی کوچک‌تر و کم خرج‌تر پر از شخصیت‌های جدید است. نویسندگان حتی چند شخصیت را با یکدیگر ادغام کردند. به عنوان مثال ویژگی‌های شخصیتی ویزل و پچ را در ویزل جا دادند تا به نوعی در بودجه و مدت زمان فیلم صرفه‌جویی کنند. لایفلد معتقد است ددپول می‌تواند بدون محدودیت بودجه در فیلم بعدی دنیای خود را گسترش دهد:

ددپول در فیلم اول فقط یک داستان را تعریف می‌کند و این چیزی است که من از آن به عنوان استراتژی مارول یاد می‌کنم. در فیلم مرد آهنی 2 (Iron Man 2) شخصیت بیوه سیاه معرفی شد و شخصیت‌پردازی او صورت گرفت. در نسخه دوم کاپیتان آمریکا ما بیوه سیاه، شاهین و سرباز زمستان را دیدیم. من فکر می‌کنم ما این فرصت را داریم تا دنیای ددپول را با ددپول 2 (Deadpool 2) گسترش دهیم.

ددپول بی‌شک در معرفی شخصیت بی‌ادب، حراف و شوخ‌طبع خود موفق بوده است. حالا که معرفی شخصیت‌ها در فیلم اول انجام شده، گسترش دنیای ددپول می‌تواند چشم‌اندازهای جدیدی به ما نشان دهد. ددپول و کیبل در کمیک‌ها چندین بار با یکدیگر همکاری کرده‌اند و با دشمنان خود روبرو شدند. به غیر از ارتباطات آن‌ها با گروه‌های ایکس فورس و میوتانت‌های جدید، ممکن است این دو نفر را در حال مقابله با شخصیت‌هایی مثل تسک مستر، کاپی کت و یا ایکس 23 ببینیم.

گرچه سازندگان فیلم نیازی به پول احساس نمی‌کنند، به نظر می‌رسد بودجه ددپول 2 بیشتر خواهد بود و راه برای معرفی کیبل هموارتر خواهد شد. امیدواریم میلر و همکارانش تمام تلاششان را بکنند تا داستان و شخصیت‌پردازی خوبی برای فیلم جدید ارائه دهند.

قبلا مصاحبه تیم میلر درباره نقاط قوت و ضعف فیلم را در زومجی خواندید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم زوم‌کست مربوط به موفقیت غیرمنتظره فیلم ددپول را مشاهده کنید و نقد این فیلم را بخوانید.

منبع: Screenrant


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده