// چهار شنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۳

۱۵ نکته آموزشی که باید قبل از تجربه Overwatch بدانید

Overwatch، تازه‌ترین ساخته‌ استودیوی خوش نام بلیزارد در نهایت بعد از مدت‌ها انتظار با انبوهی‌ از ویژگی‌ها منتشر شد. ما نیز در این مقاله ۱۵ نکته آموزشی لازم قبل از آغاز Overwatch را برای شما معرفی می‌کنیم. در ادامه با زومجی همراه باشید.

با قهرمان‌های بسیار، نقشه‌های مختلف برای به خاطر سپردن و آیتم‌های متنوع، آغاز تجربه Overwatch می‌تواند برای برخی افراد تا حدودی دلهره‌آور باشد. به همین دلیل ما نیز با توجه به پیچیدگی‌های موجود در این بازی ۱۵ نکته‌ی آموزشی را برای معرفی آماده کرده‌ایم که در ادامه آنها را مشاهده می‌کنید:

بازی اورواچ, overwatch۱- با شخصیت‌های آسان شروع کنید

بازی با برخی از شخصیت‌ها در ابتدا راحت‌تر از سایرین است. برای بازیکنانی که با سبک شوتر آشنایی دارند شخصیت‌هایی مانند Soldier 76 و Pharah و D.VA یا Bastion برای آغاز پیشنهاد می‌شوند. شخصیت‌های فوق متفاوت با سایر قهرمان‌ها نیازی به دانستن کامل مهارت‌ها و ویژگی‌های جزئی جهت تجربه بازی ندارند. در نتیجه در بخش‌های مختلف می‌توانید بدون نگرانی به انجام بازی بپردازید.

برای افرادی که علاقه به کمک به هم‌ تیمی‌ها دارند نیز قهرمان‌هایی مانند Mercy و Lucio و Torbjörn به راحتی قابل انتخاب هستند. Mercy با توجه به قابلیت احیای هم تیمی‌ها، برای افرادی که در بازی Team Fortress 2 در نقش پزشک بازی‌ کرده‌اند، آشنا خواهد بود. از سوی دیگر لوسیو از تطبیق‌پذیری بیشتری با توجه به قابلیت تغییر مهارت بین احیای اعضای تیم یا افزایش سرعت برخوردار است. اسکیت او گزینه‌های حرکتی مفیدی را ارائه داده و قابلیت آمپیلی‌فایر صوتی (Sonic Amplifier) لوسیو، به شکل شگفت‌انگیزی برای بهبود سطح سلامت مفید عمل می‌کند. در نهایت با استفاده از شخصیت Torbjorm قادر به استقرار سازه‌های دفاعی جهت دور نگه داشتن دشمنان هستید. تنها Turret‌‌ها را مستقر کنید و با استفاده از چکش (سلاح دوم Torbjorm) آنها را تعمیر کرده و سطح‌‌شان را بالا ببرید.

در ابتدا قبل از انتخاب شخصیت‌های تهاجمی، به شخصه استفاده از قهرمان‌های پشتیبان را ترجیح می‌دهم. این شخصیت‌ها به خوبی با کمی فاصله از اکشن موجود در بازی، قادر به مشارکت مفید در بازی خواهند بود. علاوه بر این، استفاده از ساپورترها در کنار ایجاد فرصت مناسب برای آشنایی با ویژگی‌های نقشه‌ها، زمان کافی را به شما برای تماشای انجام بازی توسط سایر افراد و نحوه تعامل آنها می‌دهد.

 

بازی اورواچ, overwatch۲- توجه به ترکیب تیم

بازیکنان بخشی از یک تیم‌ هستند، این یعنی باید در انتخاب شخصیت، نحوه تاثیرگذاری برروی سایر بازیکنان را نیز در نظر بگیرید. خوشبختانه، بلیزارد ابزار مناسبی را برای کمک به انتخاب شخصیت‌ها اعمال کرده است. گزینه‌های زرد رنگ سمت راست تصویر بالا روش مناسبی جهت بررسی کلاس قهرمان‌های انتخاب شده توسط اعضای تیم و مشاهده نواقض موجود در تیم است. با کمک نکات گفته شده در قسمت زرد رنگ می‌توانید با در نظر گرفتن انتخاب سایر بازیکنان در کنار تأثیرگذاری، تعادل را در گروه ایجاد کنید.

 

بازی اورواچ, overwatch۳- نشانه‌ها را دنبال کنید

زمانی که بازی آغاز می شود نشانه‌ای مشابه تصویر بالا را خواهید دید. اگر قصد یافتن هدف را دارید، این خط را دنبال کنید.

 

بازی اورواچ, overwatch۴- همراه تیم حرکت کنید

به یاد داشته باشید، Overwatch برخلاف Call of Duty بیشتر برروی کار تیمی تمرکز دارد. بنابراین به ویژه در آغاز، برای زنده ماندن، کار تیمی را پیش گرفته و به دنبال چند دوست خوب برای همراهی باشید.

 

بازی اورواچ, overwatch۵- به صداها گوش دهید

بلیزارد با طراحی پیشرفته صدا در بازی Overwatch کاری بس فوق‌العاده را انجام داده است. بیشتر صداهای شنیده شده از جهات مختلف می‌تواند مفید و کاربردی باشد. شخصیت‌ها زمانی که سطح سلامت پایینی داشته باشند بریده بریده نفس می‌کشند. همچنین قهرمان‌ها در صورتی که دشمن پشت سرشان باشد یا یک تورت (Turret) در اطراف مستقر شده باشد، اعلام می‌کنند. با توجه به صدای متفاوت قدم‌های هر شخصیت، بازیکنان قادر به تشخیص قهرمانی که نزدیک می‌شود، خواهند بود.

صدای Ultimates شخصیت‌ها مهمترین نکته‌ای است که باید به خاطر بسپارید. صدای Ultimates هر شخصیت با شخصیت دیگر متفاوت است. در نتیجه زمانی که صدایی مانند IT’S HIGH NOON و NERF THIS و JUSTICE RAINS FROM ABOVE شنیدید باید به سرعت قبل از کشته شدن از مکانی که در آن حاضر هستید، فرار کنید! البته همیشه تمام گفته‌های شخصیت‌ها به معنی حمله به شما نیست. به عنوان مثال Mercy قبل از احیای هم‌ تیمی‌ها می‌گوید «قهرمان‌ها هرگز نمی‌میرند» (Heroes never die)، به همین دلیل با توجه به وجود صداهای مختلف، به خاطر سپردن گفته‌های شخصیت‌ها نیز زمان‌بر خواهد بود.

 

بازی اورواچ, overwatch۶- به سمت هدف حرکت کنید

هرچند تعادل نسبت کشته و مرگ (Kill/Death) می‌تواند مفید باشد با این حال، همواره باعث پیروزی در رقابت‌ها نمی‌شود. در صورتی که علاقمند به انجام بازی Overwatch به روش صحیح هستید باید با سایر بازیکنان برای تصاحب نقاط تعیین شده، انتقال محموله‌ مشخص شده یا دفاع در برابر حملات مهاجمان تلاش کنید.

 

بازی اورواچ, overwatch۷- نقشه‌ها را یاد بگیرید

مهم‌ترین نکاتی‌ که باید بدانید، عبارت‌اند از:

  • مسیرهایی که دشمنان می‌توانند به نقاط مختلف دسترسی داشته باشند.
  • مکان‌هایی که دشمنان می‌توانند مخفی شوند.
  • مکان یافتن بسته‌های سلامتی (Health Packs)

به ویژه آخرین نکته مهم‌ترین محسوب می‌شود. افزایش سطح سلامت در تقابل با دشمنان بسیار تاثیرگذار است. هر زمانی که یکی از این بسته‌های سلامت را مشاهده کردید، مکان مربوطه را به خاطر بسپارید. احتمالا در آینده به آن احتیاج خواهید داشت.

 

بازی اورواچ, overwatch۸- تمام شخصیت‌ها را امتحان کنید

احتمالا شما نیز شخصیت مورد علاقه‌‌ی خود را داشته و بیشتر زمان بازی را با این شخصیت‌ سپری خواهید کرد. اما تمامی بازیکنان در یک رقابت هستند و اکثر اوقات تجربه‌ی بازی با شخصیت‌های مختلف می‌تواند به مقابله با دشمنان کمک کند. بهترین روش برای گیر نکردن در بازی آشنایی با تمامی شخصیت‌ها حتی در حد ابتدایی است. به این ترتیب، قادر به تغییر شخصیت در میانه مسابقه و در زمان احتیاج خواهید بود. تطبیق‌پذیری، بزرگترین سرمایه‌‌ در بازی Overwatch به حساب می‌آید. در یک رقابت معمول باید انتظار تغییر کلاس در زمان‌های مختلف را با توجه به شرایط بازی داشته باشید. از همه مهمتر آشنایی با تمامی شخصیت‌ها و قابلیت بازی با همه آنها است که بدون شک باعث لذت بیشتر بازیکنان از Overwatch خواهد شد.

 

بازی اورواچ, overwatch۹- از محیط اطراف استفاده کنید

از حمل‌کننده بار (Payload) به نفع خود استفاده کنید. بازیکنان قادر به استقرار Turret برروی حمل‌کننده هستند، همچنین در صورت علاقه با شخصیتی مانند Reinhardt قادر به استفاده از سپر و حرکت خواهید بود. Payload همچنین قادر به بهبود سلامت بازیکنان است، پس تا جای ممکن به آن نزدیک باشید. علاوه بر این، استقرار Turret در کنار هدف می‌تواند ایده خوبی باشد، به ویژه در گوشه‌ها که دشمنان شما قادر به از بین‌ بردن راحت آن نخواهند بود.

 

بازی اورواچ, overwatch۱۰- کنترل را برای راحتی خود تغییر دهید

حساسیت کنترلر موضوع مهم و بدیهی در این بازی است. اما افرادی که برروی کنسول قصد تجربه Overwatch را دارند، باید تغییراتی را به ویژه در دکمه پرش برای پرش و هدفگیری در یک زمان ایجاد کنند. زیرا به عنوان مثال، در کنسول پلی‌استیشن 4، دکمه پرش به صورت پیش‌فرض برروی X تنظیم شده است. در نتیجه برای پرش باید هدفگیری را متوقف کنید که این موضوع باعث کاهش عکس‌العمل شما خواهد شد. بنابراین جایگزین کردن این دکمه می‌تواند مفید باشد.

 

بازی اورواچ, overwatch۱۱- سر را هدف بگیرید

در حقیقت Overwatch این موضوع را گوشزد نمی‌کند، اما بله، هدشات نسبت به هدف‌گیری بدن صدمه بیشتری را وارد می‌سازد.

 

بازی اورواچ, overwatch۱۲- به سراغ هیلرهای دشمن بروید

مهم نیست Mercy یا Lucio یا هر شخصیت دیگری در تیم حریف باشد، در ابتدا برای جلوگیری از بهبود سایر دشمنان، هیلر دشمن را هدف بگیرید. یک پشتیبان خوب انجام یک حمله موفق را برای تیم حریف غیرممکن می‌کند.

 

قیمت خرید‌های درون بازی Overwatch۱۳-در برابر خرید لوت باکس‌ها مقاومت کنید

هرچند پرداخت ۹۹ سنت برای یک جعبه به نظر مناسب می‌رسد، با این حال،‌ با خرید اولین جعبه، شاید ترک عادت کمی مشکل باشد. بنابراین در برابر خرید لوت باکس‌ها مقاوت کنید.

 

بازی اورواچ, overwatch۱۴- با دوستان بازی کنید

با توجه به قابلیت‌های Overwatch می‌توان این بازی را نسبت به سایر محصولات دارای ویژگی‌های دوستانه بیشتری معرفی کرد. رقابت با دوستان در یک گروه با توجه به تعامل و هماهنگی موجود راه پیروزی در رقابت را هموار می‌کند. علاوه بر این، هیچ چیز لذتی بیشتر نسبت به بازی با رفقا ندارد. همچنین Overwatch‌ یک افزایش کوچکXP را در صورت بازی با دوستان در نظر می‌گیرد. بنابراین از دعوت دوستان خود اطمینان حاصل کنید.

 

بازی اورواچ, overwatch۱۵- لباس قهرمان شما

یکی از بهترین بخش‌های Overwatch قابلیت‌ شخصی‌سازی، از اسپری‌ رنگ و اسکین گرفته تا حرکات نمایشی بعد از پایان بازی است. با هر بار اعلام اضافه شدن ویژگی تازه، برای بررسی آیتم‌ جدید وارد گالری قهرمان شوید. برای سرگرمی‌ هم که باشد می‌توانید به وسیله‌ی اسپری نمادهای مختلف را برروی دیوار نقاشی کنید یا حرکات نمایشی زیبایی را برای پایان بازی انتخاب نمایید.

منبع: Kotaku


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده