نویسنده: مرتضی تقوی
// پنجشنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۲

گزارش: ایکس باکس وان جدید از پلی استیشن نئو قدرتمندتر خواهد بود

پس از گزارشی که دیروز از سوی وبسایت کوتاکو منتشر شد و خبر از توسعه‌ی دو کنسول متفاوت بر اساس ایکس‌ باکس وان را می‌داد، امروز هم یک منبع دیگر اعلام کرده است که توان پردازشی کنسول جدید ایکس‌باکس وان، احتمالا از پلی‌ استیشن نئو کمپانی سونی هم بیشتر خواهد بود.

دیروز گزارشی از سوی سایت کوتاکو به انتشار رسید که خیلی سریع در رسانه‌های مختلف دست به دست شد، آن هم اینکه مایکروسافت در حال توسعه‌ی نسخه‌ای جدید از کنسول ایکس‌باکس وان با اسم رمز «Scorpio» است که از تکنولوژی واقعیت مجازی (که توان سخت‌افزاری قدرتمندی را می‌طلبد) و رزولوشن 4K پشتیبانی می‌کند. امروز یک منبع دیگر اطلاعاتی را در مورد توان پردازشی بسیار قوی این کنسول منتشر کرده است.

xbox oneاین منبع در مصاحبه با سایت Polygon اعلام کرد که کنسول Scorpio «چهار برابر» قدرتمند‌تر از کنسول کنونی ایکس‌باکس وان خواهد بود. این منبع همچنین خبرهای منتشر شده‌ی دیروز مبنی بر اینکه در کنار این کنسول یک نسخه دیگر با ابعاد کوچکتر از ایکس‌باکس وان کنونی به همراه یک کنترلر جدید در حال توسعه است را تایید کرد. طبق این گزارشات، این نسخه‌ی کوچکتر قرار است تا پایان سال جاری میلادی یعنی تا اواخر دی ماه عرضه شود و کنسول قدرتمند Scorpio که قطعا قیمت بالاتری هم خواهد داشت برای سال ۲۰۱۷ برنامه‌ریزی شده است.

گویا ایده‌ی ساخت کنسول Scorpio با مفهوم ساخت یک کنسول به معنای واقعی قدرتمند گره خورده و مایکروسافت مصمم است هرطور شده دست بالا را نسبت به سونی داشته باشد. در حالی که انتظار می‌رود کنسول شایعه شده‌ی سونی با نام پلی‌استیشن نئو (یا پلی‌استیشن 4K) قدرت پردازشی‌ در حد ۴.۱۴ ترافلاپس داشته باشد، به نظر می رسد مایکروسافت حسابی سنگ تمام گذاشته و قصد دارد کنسول Scorpio را با توان پردازشی خیره‌کننده ۶ ترافلاپس عرضه کند. این توان پردازشی قدرت بسیار بالایی را به کنسول می‌بخشد.

فلاپس مقیاسی برای سنجش کارایی و سرعت پردازشگرهاست و به معنی تعداد عملیات ممیز شناور بر واحد ثانیه است. هر ترافلاپس معادل ۱۰۰۰ گیگافلاپس یعنی ۱۰ به توان ۱۲ عملیات ممیز شناور بر ثانیه است. به عنوان مثال، کنسول پلی‌استیشن 4 حداکثر توان پردازشی ۱.۸۴ ترافلاپس دارد و نسخه‌ی ۵۰۰ گیگابایتی آن با قیمتی حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ دلار عرضه می‌شود.

حالا همه‌ی نگاه‌ها به رویداد E3 2016 دوخته شده است تا شاید مایکروسافت در کنفرانس خودش مدل‌های جدید ایکس‌باکس وان را معرفی کند. البته این خبرها تنها گزارشاتی غیررسمی هستند که از سوی منابع محرمانه به دست سایت‌ها می‌رسند و نمی‌توان آن‌ها را کاملا درست و قابل اعتماد دانست.

نظر شما در مورد نسخه‌های جدید کنسول‌ ایکس‌باکس وان چیست؟ آیا عرضه‌ی کنسول‌هایی قدرتمند با توانایی پشتیبانیِ با کیفیت از تکنولوژی واقعیت مجازی می‌تواند برتری را در بازار به مایکروسافت اعطا کند؟ آیا این شرکت می‌تواند Scorpio را با این قدرت و با قیمتی معقولانه و رقابتی به بازار عرضه کند؟ نظر خود را با زومجی در میان بگذارید.

منبع: GamingBolt


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده