نویسنده: آرش رستمی
// جمعه, ۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۷

نسخه جدید Quake احتمالا در حال ساخت است

شعبه‌ی آلمان استودیو اید سافتور (id Software) برای ساخت یک بازی به دنبال جذب نیرو است که احتمال دارد نسخه‌ی جدیدی از بازی‌های Quake باشد. با زومجی همراه باشید.

اید سافت‌ور آلمان به‌تازگی از متقاضیان کار، جهت فعالیت به‌عنوان برنامه‌نویس ارشد فیزیک بازی، دعوت به همکاری کرده است. آن‌طور که این استودیو در آگهی استخدام جدیدش اعلام کرده، نیروی موردنظر در جایگاه عضوی از یک تیم توسعه‌دهنده، بر روی بازی‌های پرآوازه‌ی استودیو، مانند مجموعه‌های Doom و Quake، کار خواهد کرد و روی فیزیک بازی‌ها و همین‌طور توسعه‌ی فناوری شبیه‌سازی موردنیاز برای «پیشرفته‌ترین» فناوری موجود در میان موتورهای بازی‌سازی، تمرکز خواهد داشت.

در این میان، یکی از کاربران وب‌سایت نئوگف به این موضوع اشاره کرده که اید سافت‌ور معمولاً تمایلی ندارد که در ابتدای اطلاعیه‌های استخدام مستقیماً از بازی‌ها و دیگر دارایی‌های معنوی‌اش نام ببرد و در عوض در بخش «درباره‌ی ما» به این اطلاعات اشاره می‌کند. با این حساب، اید سافت‌ور احتمالاً می‌خواهد ادامه‌ای بر یکی از بازی‌های Quake یا Doom بسازد که با وجود عرضه شدن نسخه‌ی جدید Doom در روزهای اخیر، توجه ما بیشتر به سمت اثر دیگر معطوف می‌شود. در نتیجه، ممکن است طی ماه‌های آینده خبری در مورد ساخت دنباله‌ سری Quake بشنویم یا حتی از ریبوت شدن این مجموعه باخبر شویم.

طرفداران بازی‌های تیراندازی اول‌شخص Quake سال‌هاست که نظاره‌گر انتشار نسخه‌ی جدیدی از این مجموعه نبوده‌اند. آخرین بازی‌های این سری Enemy Territory: Quake Wars و Quake Live بودند که به‌ترتیب در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۰ منتشر شدند. در این بین، Quake Live نسخه‌ای بروزشده از Quake III Arena بود که تحت مرورگرهای اینترنتی اجرا می‌شد و در سال ۲۰۱۴ هم یک‌بار دیگر و این‌بار از طریق فروشگاه استیم در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.

منبع: OnlySP


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده