نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۲۲

بررسی بازی Overwatch از دید وبسایت‌های معتبر دنیا

بلیزارد چند روز پیش بازی Overwatch را رسماً عرضه کرد و آنطور که از امتیاز‌های بازی مشخص است، این کمپانی مثل همیشه در ساخت بازی جدید خود گل کاشته است! با زومجی و مرور نمره‌های Overwatch از دید وبسایت‌های معتبر دنیا همراه باشید.

بلیزارد با بیش از ۲۵ سال سابقه در ساخت و توسعه بازی‌های ویدیویی، یکی از کمپانی‌هایی است که به جرات می‌توان گفت هرگز بازی ضعیف نساخته است. پس از آن‌که بلیزارد با سری Warcraft و StarCraft استاندارد‌های جدیدی در سبک استراتژیک خلق کرد، با Diablo یک کلاس درس برای ساخت بازی‌های نقش آفرینی برگزار کرد و توانست World of Warcarft را تبدیل به محبوب‌ترین بازی MMO دنیا کند، این بار به سراغ یک سبک و IP جدید رفته تا توانایی‌های خود را در زمینه بازی‌های تیراندازی اول شخص هم به اثبات برساند.

از همان روز‌های اول معرفی، انتظارات از Overwatch بسیار بالا بود؛ چرا که این بازی پس از ۱۷ سال اولین IP جدید معرفی شده توسط بلیزارد بود و علاوه بر آن لغو شدن بازی Titan، باعث شده بود تا طرفداران تا حدودی از توانایی‌های بلیزارد در ساخت بازی‌های FPS نا امید شوند. ولی این بازی بالاخره در تاریخ ۴ خرداد برای ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی ویندوزی عرضه شد و امتیازات منتقدین به بازی این نوید را می‌دهد که باز هم با یک بازی عالی از جانب بلیزارد طرف هستیم. Overwatch یک بازی در سبک تیراندازی اول شخص آنلاین است که المان‌هایی از بازی MOBA (میدان نبرد چندنفره آنلاین) را هم می‌توان در آن دید. در مجموع ۲۱ قهرمان در بازی حضور دارند که در ۴ کلاس مهاجم، مدافع، تانک و پشتیبان دسته بندی می‌شوند و البته هیچ شباهتی با یکدیگر ندارند. مسابقات در قالب دو تیم ۶ نفره صورت می‌گیرند و از نقد‌های بازی مشخص است که بسیار جذاب و لذت‌بخش هستند.

در ادامه مروری خواهیم داشت به امتیازات این بازی از سایت‌های معتبر دنیا:

Overwatch

  • سازنده: بلیزارد
  • ناشر: بلیزارد
  • سبک: تیراندازی اول‌شخص آنلاین - MOBA
  • پلتفرم: رایانه‌های شخصی ویندوزی، ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4
  • تاریخ انتشار: ۴ خرداد (۲۴ می)

بازی overwatch

گیم‌اینفورمر: ۱۰۰ از ۱۰۰

Overwatch یک تجربه‌ی بی‌نظیر است. بازی کاملا حس تازگی و سرگرم‌کنندگی را دارد و نبرد‌های بازی حتی با تیم‌های تصادفی هم بسیار لذت‌بخش هستند. البته اگر بتوانید بازی را با دوستان‌تان تجربه کنید، بسیار لذت‌بخش‌تر هم می‌شود. کمپانی بلیزارد کیفیت و کمال‌گرایی همیشگی خود را در این بازی هم رعایت کرده و به همین دلیل بازی هرگز خسته‌کننده نمی‌شود.

دیستراکتوید: ۱۰۰ از ۱۰۰

اولین ویژگی که در بازی خودنمایی می‌کند، دقت مثال‌زدنی به جزئیات است. حتی از همین ثانیه‌های اولی که بازی را اجرا کنید و شخصیت تصادفی ساخته شده را مشاهده کنید، این ویژگی کاملاً خود را نشان خواهد داد. Overwatch از لحاظ بصری، صوتی و احساسی که به گیمر منتقل می‌کند عالی است. بازی از لحاظ ظاهری شبیه به یکی از انیمیشن‌های کمپانی پیکساز است که البته اصلاً بچه‌گانه نیست؛ به‌علاوه اجرا شدن آن با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه (حتی در نسخه‌های کنسولی)، محیط‌های زیبای بازی و طراحی بی‌نظیر شخصیت‌ها همه و همه دست به دست هم داده‌اند تا این بازی به یک اثر موفق تبدیل شود.

اسکیپیست: ۱۰۰ از ۱۰۰

Overwatch بسیار سریع و مفرح است که تجربه لذت بخشی از یک بازی تیراندازی اول‌شخص تیمی ارائه می‌دهد. بلیزارد تمام تلاشش را کرده تا اولین IP جدیدی که پس از ۱۷ سال عرضه می‌کند، یک بازی بدون نقص باشد.

گیم روولوشن: ۹۰ از ۱۰۰

بلیزارد همواره ثابت کرده که می‌تواند بازی‌هایی با ظاهر بسیار چشم‌نواز و گیم‌پلی فوق‌العاده سرگرم‌کننده بسازد و Overwatch نشان می‌دهد که این کمپانی حتی در سبک‌هایی که بیش از این تجربه نکرده هم قادر به خلق چنین بازی‌هایی است. شاید Overwatch اولین بازی FPS بلیزارد باشد، ولی آن‌قدر از لحاظ جزییات بصری و هنری و حس لذت‌بخش بودن غنی است که حس می‌کنید توسط یک استودیو بازیسازی حرفه‌ای در ساخت بازی‌های FPS ساخته شده است. به همین دلیل این بازی به تمامی گیمر‌ها پیشنهاد می‌شود. البته بازی کردن Overwatch به تنهایی و با هم‌تیمی‌های تصادفی جذابیت اصلی بازی را که بازی کردن با دوستان همیشگی است، منتقل نمی‌کند.

گیم‌اسپات: ۹۰ از ۱۰۰

حس کشف کردن موارد جدید در بازی باعث می‌شود تا Overwatch بسیار متنوع و ارزشمند و در یک کلام یک بازی بزرگ دیگر از جانب بلیزارد باشد. این کمپانی ایده‌های مختلفی را وارد بازی کرده که به بهترین شکل ممکن باهم هماهنگ شده و یک تجربه منحصر‌به‌فرد خلق کرده‌اند تا با یک بازی تیراندازی اول‌شخص تیمی عالی طرف باشیم.

بررسی بازی Overwatch از دید وبسایت‌های معتبرتهیه شده در زومجی


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده