نویسنده: پدرام بهادری
// شنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۳

معرفی بازی اندروید «نبرد فرماندهان»؛ مبارزه ای آنلاین

Commander’s War یا نبرد فرماندهان یکی از آثار داخلی ساخته شده مختص پلتفرم اندروید است که مخاطبین خود را درگیر نبردی آنلاین و نفس‌گیر می‌کند. در ادامه مطلب با زومجی همراه باشید تا از داستان نبرد میان بزرگترین فرماندهان با خبر شوید.

نزدیک به دو دهه پیش، زمانی که سازندگان بازی‌های ویدیویی برای اولین بار تصمیم به طراحی بخش آنلاین برای آثارشان گرفتند، آن‌ها در واقع به مانند کودکانی خردسال بودند که گویی با شک و تردید و گاهاً ترس، راه رفتن را آغاز کرده باشند. اما امروزه شرایط به گونه دیگری رقم خورده است. بخش چندنفره آنلاین دیگر به یکی از اجزای جدایی‌ناپذیر بازی‌های ویدیویی تبدیل شده و حتی گاهی آثاری منتشر می‌شوند که تنها مختص بازی چندنفره هستند، احتمالاً آوازه Overwatch، بازی جدید و آنلاین شرکت بلیزارد (Blizzard)، به گوش شما نیز رسیده است. تلفن‌ها و تبلت‌های هوشمند نیز از این قاعده مستثنی نبوده و پلتفرمی مناسب برای تجربه بازی‌های آنلاین به شمار می‌روند. به نظر می‌رسد که سازندگان داخلی نیز به اهمیت این موضوع پی برده‌ و دست به ساخت بازی‌های آنلاین با سبک‌های مختلفی زده‌اند، یکی از این بازی‌های آنلاین ایرانی، نبرد فرماندهان است.

نبرد فرماندهان پایگاه

سازندگان نبرد فرماندهان به سراغ یکی از محبوب‌ترین مدیوم‌های آثار موبایل یعنی سبک استراتژی رفته‌اند. ساختار بازی مشابه بازی‌هایی چون کلش آف کلنز (Clash of Clans) است، با این تفاوت که پیچیدگی و جزییات کمتری دارد. مقر هر فرمانده ۷ ساختمان دارد که در حال حاضر دو تا از آن‌ها قابل استفاده نیستند و در آپدیت‌های آینده بازی فعال خواهند شد. منابع و آیتم‌های شما در بازی نیز تنها به سکه و مدال محدود می‌شود. بازی ابتدا به طور خلاصه در قالب آموزش، کاربرد قسمت‌های مختلف نبرد فرماندهان را توضیح می‌دهد.

بازی نبرد فرماندهان

پس از اتمام بخش کوتاه آموزشی دیگر می‌توانید ساختمان مورد نظر را لمس کرده و به جنگ بازیکنی دیگر که به صورت اتفاقی انتخاب می‌شود، بروید. مکانیزم نبرد‌ها ساده اما در عین حال جذاب، سرعتی و هیجان‌انگیز است. مرز هر دو بازیکن با خطی در بازی مشخص شده است و هر یک از طرفین نبرد که موفق شود۱۰ تا از نیروهای خود را از مرز حریف عبور دهد، برنده میدان خواهد بود. تعداد نیروهایی که در هر لحظه می‌توانید استفاده کنید، محدود است و نواری در بالای صفحه بازی که مرتباً در حال پر شدن بوده میزان مجاز استفاده شما را مشخص می‌کند؛ ساختاری که آن را پیش از این در بازی کلش رویال (Clash Royale) مشاهده کرده بودیم. به طور کلی نبرد‌های بازی شباهت بسیاری به کلش رویال دارد، با این تفاوت که تنها بازیکن حمله کننده آنلاین بوده و دفاع به صورت غیرمستقیم و از طریق چینش آرایش دفاعی مشخص شده توسط هر فرمانده انجام می‌شود. اگر موفق به تجربه بازی‌های آنلاین تحت وبی مانند تراوین و یا جنگ خان‌ها شده باشید، بهتر متوجه منظورمان خواهید شد. در آخر این بخش باید گفت که نبرد فرماندهان مانند بیشتر بازی‌های موبایل دیگر از سیستم پرداخت‌های درون برنامه‌ای برخوردار است که از آن برای خرید سریع‌تر وسایل جنگی جدید می‌توان استفاده کرد.

نبرد فرماندهان

از گیم‌پلی نبرد فرماندهان که بگذریم، به بخش فنی و طراحی بازی می‌رسیم. سازندگان بازی موفق به طراحی منو و ساختار کارآمدی شدند که به خوبی نیازهای مخاطب را برآورده می‌کند، هر چند بعضی از نوشته‌های بازی کمی ریز بوده که امیدواریم این مشکلات در برورزرسانی‌های آینده رفع شود.

اگر از بازی‌های رکوردی و تک نفره خسته شده‌اید و دنبال اثری رقابتی می‌گردید؛ نبرد فرماندهان گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

دانلود از کافه بازار

تهیه شده در زومجی


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده