نویسنده: نیما فرشین
// یکشنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۸

معرفی بازی موبایل ایرانی «جنگ خلیج»؛ نبرد سربازان بند انگشتی

«جنگ خلیج» اثری توسعه یافته توسط نئونوران (Neonoran) در سبک استراتژی است و نبرد سربازان کوچکی را به تصویر می‌کشد که می‌خواهند با هر چه در دست دارند از مجمع‌الجزایر محل سکونت خود دفاع کنند. در ادامه معرفی این بازی اندروید را در زومجی می‌خوانید.

از همان لحظه ورود به بازی «جنگ خلیج» می‌توان دریافت که با اثری ساده و سطحی رو به رو نیستیم، چرا که با دقت زیاد به بازی درمی‌یابیم، خشت به خشت پیکره اصلی این اثر با وسواس‌ توسعه‌دهندگان آن، روی یکدیگر قرار گرفته است. اصول بازی‌سازی قوانین ساده‌ای دارد، اما بسیاری از بازی‌سازان ایرانی با وجود سادگی مضامین این دستورات، آن‌ها را نادیده می‌گیرند. به همین دلیل است که در فروشگاه‌های عرضه محصولات دیجیتالی شاهد تعداد بسیار زیادی از بازی‌ های ایرانی بی‌کیفیتی هستیم که شاید تنها بتوانند برای دقایق کوتاهی روی گوشی‌ های هوشمند ما دوام آورند و پس از آن در اعماق زباله‌دانی از اپلیکیشن‌های بی‌ارزش موبایل‌هایمان ناپدید می‌شوند. اما همانطور که گفته شد، توسعه‌دهندگان بازی «جنگ خلیج» سعی کرده‌اند در تمامی بخش‌های بازی خود، اصول بازی‌سازی را رعایت کنند تا کاربران بتوانند شاهد اثری قدرتمند و خوش‌ساخت باشند.

jange-khalij-2

با ورود به بازی اطلاعات مختصر و مفیدی مربوط به هدف شما در بازی و ساختار اصلی گیم‌پلی ارائه می‌شود تا بتوانید با قوانین و ویژگی‌های بازی با سرعت بیشتری ارتباط برقرار کنید. پس از ارائه این اطلاعات توسط بازی، با رابط کاربری بسیار زیبا و منحصربه‌فرد این اثر رو به رو می‌شوید. رابط کاربری بازی بسیار منظم و جذاب طراحی شده و تنها با چند ضربه روی آیتم‌های گنجانده شده در آن، می‌توانید از تمامی بخش‌های موجود اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنید. اما رابط کاربری بسیار خوب تنها بخش کوچکی از ویژگی‌های جذاب «جنگ خلیج» را تشکیل می‌دهد. یکی از مهمترین ویژگی‌های «جنگ خلیج» تعداد مراحل بسیار زیاد و سخت آن است که هر کاربری را در هنگام بازی کردن با چالشی تازه رو به رو می‌کند. تمامی این مراحل در چند جزیره موجود در بازی گنجانده شده که با سفر به هر کدام از جزایر، محیط‌های بازی نیز دگرگون می‌شوند. اما جذاب‌ترین بخش بازی، گیم‌پلی درگیرکننده و بسیار سخت آن است. ساختار گیم‌پلی ابتدایی و ساده است و باید با ساخت برج‌های مختلف از خاک جزیره‌ها در مقابل دشمن دفاع کنید. هر کدام از این برج‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند و می‌توانید با استفاده درست از هر کدام در مکان مناسب، از قدرت تخریب بالا‌تری بهره ببرید.

jange-khalij-3

مسلما برای ساخت یک برج نیاز مبرم به مصالح دارید و همین موضوع اولین محدودیتی است که باید در زمان حمله دشمن با آن دست و پنجه نرم کنید. در ابتدای هر مرحله مقدار اندکی مصالح مورد نیاز برای ساخت برج‌های اولیه با قدرت تخریب پایین در اختیارتان قرار می‌گیرد و می‌توانید با از بین بردن هر یک از دشمنان، آیتم‌های بیشتری برای ساخت برج‌های نظامی قدرتمندتر به دست آورید. علاوه بر این، با به پایان رساندن هر مرحله، بر اساس عملکرد شما در بازی، سکه‌هایی در اختیارتان گذاشته می‌شود که با استفاده از آن‌‌ها می‌توانید سازه‌های نظامی خود را تقویت کنید و بر بدنه سپاه دشمن ضربه‌های مهلکی وارد سازید. در کنار تقویت کردن برج‌های نظامی، سکه‌های موجود در بازی یک مزیت دیگر هم در اختیار کاربران قرار می‌دهند؛ با دریافت سکه‌های بیشتر به سه پاورآپ بازی نیز دسترسی پیدا می‌کنید و با استفاده از هر کدام در شرایط مناسب می‌توانید بسیاری از دشمنان را در یک لحظه مغلوب خود سازید. علاوه بر این، بازی از فروشگاه درون برنامه‌ای نیز بهره می‌برد و می‌توانید با استفاده از آن در روند بازی با سرعت بیشتری پیشرفت کرده و امتیازهای بهتری را در مراحل دشوار «جنگ خلیج» به دست آورید. خوش‌بختانه تیم نئونوران اصول حرفه‌ای بازی‌سازی را به خوبی رعایت کرده‌ است و تمامی المان‌های بازی در جای مناسب خود قرار دارند. اگر علاقه‌مند به انجام بازی‌های دفاع از قلعه (Tower Defense) روی گوشی‌ هوشمند خود هستید، «جنگ خلیج» می‌تواندبهترین پیشنهاد در میان دیگر بازی‌های ایرانی مشابه برای شما باشد.

دانلود از کافه بازار


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده