نویسنده: آرش عیاری
// دوشنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۲

کامپیوتکس 2016: ایسوس لپ تاپ ZenBook 3 را معرفی کرد؛ باریک‌تر و سبک‌تر از مک‌ بوک اپل

ایسوس در جریان کنفرانس خود در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۶ که چند دقیقه پیش به پایان رسید، از جدیدترین نسل لپ‌تاپ‌های خود با نام ZenBook 3 رونمایی کرد. برای جزییات بیشتر با زومجی همراه باشید. 

دقایقی پیش ایسوس در کنفرانس اختصاصی خود در کامپیوتکس ۲۰۱۶ از یک اولترابوک به نام ZenBook 3 رونمایی کرد. این لپ‌تاپ تنها ۱۱.۹ میلی‌متر ضخامت و حدود ۹۰۰ گرم وزن دارد. این در حالی است که زن‌بوک نسل قبلی حدود ۱۲.۹ میلی‌متر ضخامت و ۱.۲ کیلوگرم وزن داشت. به این ترتیب ایسوس موفق شده است لپ‌تاپ فلزی و بسیار زیبای خود را این بار باریک‌تر و سبک‌تر کند. این لپ‌تاپ حتی از مک‌بوک اپل نیز باریک‌تر است.

زن بوک ۳ به صفحه نمایش ۱۲.۵ اینچی مجهز شده است و طراحی حلقه‌های باریک تو در تو در بدنه‌ی آن قابل مشاهده است.

لپ تاپ asus

ایسوس در نسل جدید زن‌بوک نیز از بدنه‌ی آلومینیومی استفاده کرده است با این تفاوت که فلز بکار رفته در نسل سوم، ۴۰ درصد قوی‌تر از سری قبلی است. این لپ‌تاپ در رنگ‌های خاکستری، آبی و همچنین طلایی عرضه می‌شود.

زن بوک ۳ با پیکربندی‌های مختلفی عرضه می‌شود و بالاترین مدل آن از پردازنده‌ی Core i7 به همراه ۱۶ گیگابایت حافظه‌ رم و یک ترابایت حافظه‌ ذخیره سازی SSD بهره می‌برد. صفحه نمایش ۱۲.۵ اینچی این لپ‌تاپ با شیشه‌ی محافظ گوریلا گلس ۴ پوشیده شده است. حاشیه‌ی دور نمایشگر نیز بی‌نهایت باریک است تا ۸۲ درصد از قسمت جلوی آن با نمایشگر پوشیده شود.

زن بوک ۳ از درگاه تاندربولت ۳، USB نوع C پشتیبانی می‌کند تا لپ‌تاپ از طریق این درگاه بدون نیاز به آداپتور شارژر نیز تا ۶۰ درصد در طول ۴۹ دقیقه شارژ شود.

لپ تاپ asus لپ تاپ asus

این لپ تاپ با هر بار شارژ تا ۹ ساعت دوام می‌آورد. ایسوس برای خنک کردن این لپ تاپ نوآوری خاصی به خرج داده و باریک‌ترین فن دنیا را با ضخامت ۳ میلی‌متر تولید کرده است. زن بوک ۳ ایسوس از سنسور اثر انگشت پشتیبانی می‌کند تا از طریق آن بتوانید از ویندوز هلو (Windows Hello) استفاده کنید.

زن بوک ۳ با قیمت پایه ۹۹۹ دلار با پردازنده‌ی Core i5، چهار گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت SSD عرضه می‌‌شود. اما اگر این لپ‌تاپ زیبا را با سخت‌افزار قوی‌تری بخواهید برای نسخه‌ی ۵۱۲ گیگابایت SSD مبلغ ۱۴۹۹ دلار و برای مدل Core i7 با یک ترابایت حافظه‌ی SSD و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم مبلغ ۱۹۹۹ دلار را پرداخت کنید.

[alert variation="alert-warning"]برای مشاهده کلیه اخبار، مقالات و حواشی مربوط به نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۶ به صفحه اختصاصی این رویداد در زومجی مراجعه کنید [/alert]

منبع: Asus


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده