نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۲

نسخه کنسولی بسته الحاقی Far Harbor بازی Fallout 4 در ایکس باکس وان عملکرد بهتری دارد

بسته‌الحاقی Far Harbor بازی Fallout 4 چندی پیش عرضه شد و طرفداران زیادی از عملکرد فنی آن در نسخه‌های کنسولی گله داشتند. حال سایت دیجیتال فاندری عملکرد این DLC را بررسی کرده که نشان از برتری کنسول ایکس‌باکس وان دارد. با زومجی همراه باشید.

کمپانی بتسدا چندی پیش Far Harbor را به عنوان سومین بسته الحاقی پولی بازی فال‌اوت ۴ برای ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی ویندوزی عرضه کرد. از همان روز‌های انتشار کاربران نسخه‌های کنسولی بازی از افت فریم شدید آن خبر می‌دادند و حال سایت دیجیتال فاندری در بررسی عملکرد فنی این DLC، گزارش جالبی منتشر کرده است؛ بر این اساس، پس از ارتقا بازی به نسخه 1.6، مناطق جدید بازی به‌طور میانگین با نرخ ۲۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شوند و حتی در مواقعی وضعیت از این هم بدتر می‌شود. با این حال در بین نسخه‌های کنسولی، ایکس‌باکس وان تا حدودی عملکرد بهتری ارائه می‌دهد:

عملکرد فعلی Fallout 4  بر روی کنسول پلی‌استیشن 4، باعث می‌شود تا از لحاظ فنی، منطقه Far Harbor یکی از ضعیف‌ترین عملکرد‌ها را در بین مناطق مختلف بازی داشته باشد. این در حالی است که کنسول ایکس‌باکس وان عملکرد به‌مراتب بهتری ارائه می‌دهد.

دلیل اصلی این افت فریم، اضافه شدن افکت جدید مه به بازی است که در منطقه Far Harbor دیده می‌شود. نسخه‌های کنسولی فال‌اوت ۴ بر روی نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شوند، ولی در کنسول پلی‌استیشن 4 و در منطقه Far Harbor، تعداد فریم هرگز بیش‌تر از ۲۰ نمی‌شود و حتی گاهی کم‌تر از ۱۵ فریم در ثانیه را شاهد هستیم. دیجیتال فاندری در ادامه گزارش خود نوشت:

دلیل اصلی این افت فریم، لایه ضخیم افکت‌های مه اضافه شده به بازی است. این افت فریم حتی باعث می‌شود نشانه‌گیری هم بسیار دشوار باشد و ما عملا شاهد این قضیه در مراحل ابتدایی بسته Far Harbor بودیم. در نسخه ایکس‌باکس وان شاهد عدم پایداری و افت فریم هستیم و تجربه بازی هرگز ایده‌آل نیست؛ ولی در کنسول سونی، وضعیت حتی بدتر هم می‌شود و شاهد عملکرد ضعیف‌تری هستیم.

البته دیجیتال فاندری در گزارش خود اعلام کرده که بر روی کنسول ایکس‌باکس وان و زمانی که مراحل موردنیاز برای باز کردن منطقه Far Harbor را انجام می‌دهید، شاهد قفل شدن بازی خواهید بود و برخی از مشکلات مربوط به افت فریم هم که از ابتدای عرضه بازی وجود داشت، هنوز هم به قوت خود باقی هستند.

Bethesda اعلام کرده که در تلاش برای رفع این مشکلات گزارش شده است. بسته Far Harbor را می‌توان به صورت مجزا به قیمت ۲۵ دلار خریداری کرد و البته دارندگان Season Pass پنجاه دلاری بازی هم به آن دسترسی دارند. در دیگر اخبار مرتبط با Fallout 4، نسخه ایکس‌باکس وان بازی از امروز (۱۱ خرداد) رسما از ماد پشتیبانی خواهد کرد.

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده